Nakon četiri sezone šala o pubertetu, masturbaciji, hormonima, menstruaciji i seksu, 'Big Mouth' se u petoj sezoni bavi i - ljubavlju!

• 07.11.2021 u 19:14

Jedna od najnepristojnijih i najeksplicitnijih serija na Netflixu, animirani 'Big Mouth' već nam četiri sezone priča o grupici osmoškolaca koje su negdje u dvanaestoj godini iznenada napala 'hormonska čudovišta'. U novoj sezoni, nakon što su nas dobro izbombardirali forama o masturbaciji, hormonima, menstruaciji i svim normalnim, nenormalnim, smiješnim i odvratnim aspektima puberteta - serija se počela malo intenzivnije baviti emocijama, preciznije - ljubavlju. Ali i mržnjom.

Ako ste i dosad gledali Netflixovu animiranu seriju 'Big Mouth', a niste još bacili oko na novu, petu sezonu, možda vas je uvod u ovaj članak preplašio. Ono zbog čega smo, naime, od početka najviše voljeli ovu seriju bila je upravo njezina potpuna otvorenost kada je riječ o svim aspektima puberteta - otvorenost koja je bila tolika da je neprekidno gurala granice gadljivosti mnogo dalje nego što bi to bilo moguće da nije riječ o animiranoj seriji. Raspjevana spolovila, eksplozije tjelesnih izlučevina, doslovno i preneseno valjanje u blatu, nekontrolirani ispadi pubertetske spolnosti i - iznad svega - neobuzdano divljanje hormonskih čudovišta bile su ključne sastavnice šarma ove serije. I sada se odjednom bavi ljubavlju i emocijama? WTF???

Bez brige & smirite se, spremite prosvjedne transparente i raziđite se kućama svaki sa svojom lozinkom za Netflix jer ništa od onoga čime nas je 'Big Mouth' osvojio NIJE NESTALO. Peta sezona samo se popela za jednu fazu puberteta više (ili za dvije... možda i deset!). Klinci koje smo upoznali u dobi kada ih je sasvim nespremne spopalo hormonalno čudovište i koji dobar dio prvih sezona nisu imali pojma što im se događa sada su nešto stariji. Sada su već dobri poznanici sa svojim hormonalnim čudovištima, masturbacija, menstruacija i ostale pubertetske -acije sad su im već svakodnevica koje se osobito ne stide, ali sada - povrh svega toga, a NE BEZ svih tih ludorija - odjednom otkrivaju da odnosi na koje su ih dosad nagonile eksplozije hormona imaju i komplicirane emotivne dimenzije.

Klinci iz 'Big Moutha' u ovoj će sezoni upoznati 'ljubavne bube', ali i 'crve mržnje', izjedat će ih iracionalna ljubomora, a borbe s hormonskim čudovištima i Čarobnjakom Stida postat će još intenzivnije. Odrastanje je bolno čak i za tinejdžere iz srednje klase u predgrađu New Yorka, a bol postaje gotovo pa neizdrživa kada ti se uz teško kontrolirane porive na glavu nakaleme i prave pravcate emocije, pa i komplicirani međuljudski odnosi. Peta sezona fokusira se upravo na to.

Foršpan za petu sezonu 'Big Moutha' Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

Valja u vezi s ovom sezonom napomenuti još jednu stvar. Koliko god nam sve dosadašnje bavljenje ranim pubertetom bilo zabavno i urnebesno smiješno, mora se priznati da je 'Big Mouth' u prve četiri sezone vrlo često plesao na rubu eksploatacije. Jest, to je ANIMIRANA serija, jest, to je animirana serija ZA ODRASLE i jest, sve se to lijepo raspršivalo činjenicom što je bilo nezrelo, apsurdno i smiješno, ali ipak se u nekoliko navrata došlo neugodno blizu one strane šoka u kojoj si s nelagodom i uznemirenošću moramo priznati da gledamo vrlo seksualiziranu djecu. Četvrta sezona čak je u jednom trenutku prekoračila tu granicu, s neuspjelim i uznemirujućim seksualnim susretom koji je jedna od junakinja imala sa svojim novim dečkom.

U petoj sezoni taj je aspekt 'graničnog prikaza' stabiliziran uvođenjem emotivnih oluja, buba, crva i svih ostalih novih 'nametnika' koji uz hormonalna čudovišta napadaju naše junake. Emocije su ono što im daje novu dimenziju sazrijevanja, novu sposobnost odlučivanja o svojem tijelu, novu svijest o onome što njihovo hormonima inducirano ponašanje nosi sa sobom.

To sve, naravno, NE znači da vas 'Big Mouth' neće i opet šokirati, i opet nasmijati iznenadnim i skandaloznim potezima, to ne znači da hormonska čudovišta Maury i Connie neće i dalje biti među najsmješnijim likovima na televiziji. Ne bojte se, 'Big Mouth' je i dalje ona divna, smiješna, odvratna, uznemirujuća i dirljiva serija koju smo zavoljeli. Samo je malo - ali stvarno JAKO malo - sazrela.