'Drago dijete' na Netflixu - njemački triler koji je totalno mogao biti i hrvatski

• 07.10.2023 u 20:06

Osim što se, naravno, vidi da Nijemci imaju više para i zbog toga raskošniju produkciju, njihov 'Liebes Kind'/'Dear Child' na Netflixu nije ništa bolji nego naše, domaće krimi-serije.

Čula sam da dosta ljudi u prvih par minuta uopće nije skužilo da je 'Dear Child' na Netflixu njemačka serija. OK, kad su se počeli spominjati Düsseldorf i Sjeverna Rajna-Vestfalija kao mjesto radnje, shvatili su, ali s obzirom na to da vam Netflix po defaultu ton za svaku seriju ili film postavlja na engleski, može doći do takve zabune. Jedan od razloga iz kojih se to meni nije dogodilo jest to što je sinkronizacija na engleski u ovoj seriji grozna. Ne znam jesu li za to angažirali amatere, ali DOBRE glumce sigurno nisu. Čim se cijela priča vrati na izvorni jezik, puno je bolja. 'Liebes Kind' mnogo je bolji nego 'Dear Child'.

Inače, riječ je o krimi trileru s poprilično jezivom pričom. Jedne noći nešto izvan Düsseldorfa, nu blizini jedne napuštene NATO-baze, jedna žena u spavaćici izleti pred auto i nastrada u nesreći. Na hitnu je dovoze u nesvijesti i s brojnim ozljedama, a s njom je i čudna 12-godišnja djevojčica koja je zove 'mama'. Ubrzo se ispostavlja da su i djevojčica i žena živjele u zatočeništvu nepoznatog muškarca, slučaj se povezuje sa slučajem nestale mlade žene po imenu Lena od prije trinaest godina, ali se odmah nakon toga saznaje da nastradala žena NIJE ta Lena. No djevojčica JEST Lenina kći.

U šest epizoda ove neugodne, mračne, jezive triler-serije rasplest će se i misterij što se doista zbilo, tko je žena koju su dovezli na hitnu i što se zbilo s Lenom koja je nestala prije 13 godina. Sve će to biti obojeno jednom strašnom traumom, koja će biti iscrtana i u liku nastradale žene i u liku djevojčice koja ju je pratila, ali i mnogih drugih, uključujući Lenine roditelje i federalnog policajca koji je bio Lenin prijatelj.

Foršpan za 'Drago dijete', njemačku hit-seriju na Netflixu Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

Ono što mi je, međutim, upalo u oko dok sam gledala ovu vrlo solidnu seriju jest to da ona, osim što su Nijemci očito imali više para za snimanje, nije mnogo bolja od sličnih serija koje su snimane kod nas. Prva sezona 'Šutnje' otprilike je na toj razini, onaj famozni 'Uspjeh' koji je snimljen nakon regionalnog natječaja za HBO vjerojatno ima i puno bolje glumce, a o vjerojatno najboljoj domaćoj seriji s krimi i policijskom temom, 'Počivali u miru' da i ne govorimo. Očekujem zato da se, nakon probitka tek nekih domaćih serija i filmova na Netflix malo više poradi na tome da i naše serije dobiju šansu kod globalne publike.

Nadam se samo da će dobiti bolju sinkronizaciju na engleski.