NAGRADE HRVATSKOG GLUMIŠTA

Monotona redaljka hitova i nagrada

  • Autor: Igor Ružić
  • Zadnja izmjena 25.11.2013 15:45
  • Objavljeno 25.11.2013 u 15:04
  • +12
  • +9

Nagrade hrvatskog glumišta

Izvor: Promo fotografije / Autor: Kerempuh

Ovogodišnje su Nagrade hrvatskoga glumišta prošle gotovo nezapaženo – kao da su se svi trudili da ih se ni po čemu ne može pamtiti

Ceremonija je bila gotovo otmjena, pazilo se da glazbeni brojevi budu samo inozemni, pop skladbe revijalnog tona koje svi ionako imaju negdje u uhu. Nagrade u drami izbjegle su čuvene podjele između velikih kazališta i festivala, jer su podijeljene gotovo po manjinskom ključu, dok je u opernim kategorijama dominirao 'Lohengrin' zagrebačkog HNK, a u baletnima ionako uvijek vrijedi splitsko-zagrebački ekvilibrij.

Dvosatni spektakl, u kojem lijepih ženskih opravica, ali i razuzdanijih kreacija nije nedostajalo, postavila je Dora Ruždjak Podolski, uz scenarističku pomoć Saše Božića.

Koncept je, čini se, bio 'ne talasaj', iz čega se može pročitati i određeni neizgovoreni cinizam prema samoj ceremoniji dodjele najveće i navodno najvažnije kazališne nagrade u zemlji. Bez makar i jednog inserta iz dramske, operne ili baletne produkcije, bez humornih replika ili bilo kakvog drugog odmaka, proslava se odvila kao ubrzana, ali ne i zbrzana, hit-parada iz boljeg kluba, s glumcima za mikrofonima i instrumentima te redaljkom nagrađenih s više ili manje kratkim i suvislim govorima zahvale.

Iako Dražen Čuček ima potencijala za 'voditelja iz pakla', a i styling mu je bio na tom tragu, ostao je pristojan i gotovo suzdržan, tek s grimasom na rubu programiranog incidenta. To, kao ni bilo što drugo, na ovakvoj dodjeli nije dopušteno, pa Čuček čak nije mogao biti ni onoliko prpošan koliko je u svojoj arhiroli konferansjea u 'Cabaretu', zbog koje ga je redateljica vjerojatno i stavila u voditeljsku ulogu.

U bolje strane dodjele neupitno ulazi i glumački bend sastavljen od protagonista koji su se višestruko dokazali i na sceni. Iz 'VIS-a Životinje' posuđen je ritam gitarist Damir Klemenić i eksitovsko-trešnjin multiinstrumentalist i skladatelj Matija Antolić, dok je na flauti i bubnjevima na trenutak briljirao samozatajni Radovan Ruždjak. Gitarska sekcija ipak je dopala takozvani kućni bend Satiričkog kazališta Kerempuh Chishche Lishche, čiju osnovu čine glas Maje Posavec, basom začudno dostojanstveni Hrvoje Kečkeš i njegova suprotnost Mario Mirković – na svemu ostalome.

Revijalni ton upotpunio je cijeli niz 'prezentera' koji su otpjevali po strofu ili dvije sasvim slučajno izabranog hita, a zatim najavili nominirane, ali ne i kategorije. Zbog toga nedostatka ceremoniju je, paradoksalno u odnosu na takav 'laganiji ' pristup, bilo nešto teže pratiti nego inače, kad ima više izgovorenog teksta, ali je tijek ipak jasniji. Ukoliko se time htjelo dobiti na vremenu, rezultat je izostao jer dva sata su potrošena, ali nikome nije jasno na što.

Proteklih godina, kad je dodjela NHG pokušavala biti reprezentativna ili duhovita, ili oboje istodobno, trajala je jednako, ali je barem bila zanimljiva (čitaj: zabavna ili groteskna, ovisi o ukusu i predrasudi gledatelja). Ovako, odrađena je tek tako da se ništa od nje ne zapamti, osim možda pretjeranog entuzijazma Almire Osmanović za bubnjevima i mikrofonom ili crvene leptir-mašne Borisa Svrtana, novog predsjednika Hrvatskog društva dramskih umjetnika, strukovne udruge koja Nagradu i organizira.

S druge strane, kazalištarci ipak jesu, ali vrlo suzdržano, tek intervencijom Urše Raukar koja je na harmonici i junačkim prsima nosila natpis 'Protiv', pokazali da su donekle svjesni svijeta izvan pozornice. Da ta dva natpisa, i pola rečenice dobitnice Nagrade za svekoliko životno postignuće u operi Dunje Vejzović, ne bi ostali jedino su čime se središnja svečanost najveće umjetničke udruge u Hrvatskoj uspjela izjasniti povodom bliskih referenduma, pobrinula se Laura Marchig. Primajući nagradu za najbolju dramsku predstavu, a to je 'Kafka Project' Karine Holla, umjetnička voditeljica Talijanske drame koja djeluje u sklopu HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, podsjetila je na vrijednost manjina, pogotovo onda kad – nisu u većini. No talijanska drama ipak piše latinicom.

Uz veliki uspjeh Rijeke, jer i dobitnica Nagrade za svekoliko umjetničko djelovanje u drami Edita Karađole je nekadašnja prvakinja tamošnjeg HNK, a danas istaknuta članica HKD Teatra, u povijest je otišla još jedna, dvadeset i prva dodjela Nagrade hrvatskoga glumišta. Ni bolja ni lošija, tek donekle sofisticiranija, ali i dosadnija od dosadašnjih.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!