DO 26. RUJNA

Milo Rau otvara 53. Bitef, a u programu i hrvatska 'Mladež bez boga'

  • Autor: T.Ba./Hina
  • Zadnja izmjena 18.09.2019 10:35
  • Objavljeno 17.09.2019 u 09:34
'Orest u Mosulu', Molo Rau

'Orest u Mosulu', Molo Rau

Izvor: Promo fotografije / Autor: Fred Debrock/BITEF

Predstava 'Orest u Mosulu' švicarskog redatelja Mila Raua, 'najuzbudljivijeg kazališnog redatelja u Europi', svečano će u srijedu u Beogradu otvoriti međunarodni kazališni festival 53. Bitef, koji do 26. rujna donosi ukupno 12 predstava iz devet zemalja, među kojima i iz Hrvatske.

Milo Rau, kojemu su politički angažirane predstave u kojima izravno i na kontroverzan način tretira neuralgične točke suvremenog društva donijele status jednog od trenutno u svijetu najviše spominjanih kazališnih redatelja, u Beograd dolazi sa svojom najnovijom predstavom, 'Orest u Mosulu', čija je premijera bila u travnju u belgijskom kazalištu NT Gent.

Komad je prije toga premijerno odigran i u posve razrušenom gradu Mosulu, srcu nekadašnje Islamske države na sjeveru Iraka, gdje je Rau sa svojim timom i glumačkom ekipom sastavljenom od belgijskih i iračkih glumaca snimio neke njegove dijelove.

Uzimajući kao polazišnu točku Eshilovu 'Orestiju', Rau u 'Orestu u Mosulu' traži odgovor na pitanje jesu li ideali formativog dramskog narativa naše civilizacije, sadržani u starogrčkoj trilogiji, kao što su opće pomirenje, uvođenje prava, pravda i demokracije, uopće mogući u suvremenoj, posve razorenoj političkoj zajednici.

Predstavu je europska kritika ocijenila najvrjednijim dosadašnjim ostvarenjem toga redatelja, koje postavlja nove kriterije za reinterpretaciju klasičnih djela.

'Orest u Mosulu' svečano će u srijedu u Narodnom pozorištu u Beogradu otvoriti 53. Bitef, kao savršena najava glavne tematske osovine ovogodišnjeg izdanja jednog od najvažnijih europskih kazališnih festivala, a to je raspad zajednice na svim razinama.

Thomas Ostermeier kao poseban gost 53. Bitefa

Glavnu umjetničku, estetsku osovinu festivala, koja istražuje načine brisanja jasnih granica između publike i izvođača, najavljuje predstava 'Beograd na daljinski' njemačke skupine Rimini Protokoll iz Berlina, koja se odvija na ulicama grada, istražujući odnos između pojedinca i grupe, čovjeka i tehnologije. Predstava se počinje igrati u okviru prologa 53. Bitefa, a izvodit će se tokom cijelog trajanja festivala.

Na 53. Bitefu gostuje još jedno veliko kazališno ime, Thomas Ostermeier, najpoznatiji njemački i vjerojatno jedan od najvažnijih europskih kazališnih redatelja, čije inovativne reinterpretacije klasika u produkciji berlinskog kazališta Schaubuhne posljednjih dvadesetak godina osvajaju publike diljem svijeta.

Nakon 15 godina, Ostermeier na Bitef ovaj put dolazi s predstavom 'Povijest nasilja' u kojoj kao da se vraća u svoju ranu, mladalačku fazu obilježenu suvremenim temama, žestokom glumačkom igrom, video-radovima i izvođenjem glazbe uživo. Predstava je na programu 20. rujna u Pozorištu na Terazijama.

Iz Bitefa kao posebnu poslasticu ovogodišnjeg programa najavljuju to što će Ostermeier, jedan od miljenika festivalske publike, usprkos činjenici da je u jeku priprema za svoju novu premijeru, osobno prisustvovati beogradskoj izvedbi svoje predstave.

Iz Hrvatske na Bitefu 'Mladež bez boga' Montažstroja i ZKM-a

Bitef će se održati od 17. do 26. rujna, u glavnom programu bit će izvedeno dvanaest predstava iz devet zemalja Europe, Afrike i Južne Amerike a sve ih objedinjuje slogan 'Počnimo ljubav iz početka'.

Iz Hrvatske na festival dolazi predstava 'Mladež bez boga' autora i redatelja Boruta Šepatovića, u produkciji Montažstroja i Zagrebačkog kazališta mladih (ZKM). Komad, premijerno postavljen u veljači u ZKM-u, kao ishodište uzima istoimeni roman austrijskog književnika Odona von Horvatha iz 1937., mračnu genezu nastanka tzv. fašističkog čovjeka, koja percipirane društvene anomalije razotkriva kao ugradbene komponente (samo)svijesti suvremenoga Europljanina.

  • +9
  • +6

Premijera predstave 'Mladež bez Boga' u ZKM-u

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Marko Ercegović

Glume Boris Barukčić, Ugo Korani, Ivan Pašalić, Bernard Tomić, Lucija Dujmović i Ivana Gulin. Predstava je u programu 53. Bitefa 19. rujna u Ateljeu 212.

Beogradski Internacionalni teatarski Festival (BITEF) jedan je od najznačajnijih europskih kazališnih festivala koji dovodi u Beograd najveća imena svjetske izvođačke scene. U 52 godine održavanja, od 1967. do 2018., na Bitefu je odigrano više od 700 predstava.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!