'Hacks' i u trećoj sezoni rastura, a Jean Smart je najbolja

• 26.05.2024 u 17:14

Serija sa sjajnom Jean Smart i Hannom Einbinder i u trećoj sezoni izvrsno prikazuje odnos komičara s trenutkom u kojem žive, istražuje 'stari' i 'novi' pristup komediji, ne stajući ni na jednu stranu i iznoseći argumente za obje.

Još od prve sezone serije 'Hacks' bilo je jasno da je Jean Smart napokon dobila zvjezdanu ulogu kakvu zaslužuje. U paru s Hannom Einbinder, koja nimalo ne zaostaje, Smart toliko rastura ulogu pomalo ostarjele i životom izranjavane komičarke Debore Vance da bi to bilo milina gledat' sve da i serija nema baš nikakvu posebnu priču. A ima je.

Okej, možda se u trećoj sezoni, vjerojatno leteći na krilima uspjeha, a možebitno i pritisnuti rokovim, scenaristi nisu pretrgli da smisle nešto naročito novo za Deboru i Avu. Možda su i pomalo zanemarili cijeli onaj prekrasan švedski stol sporednih i epizodnih likova, koji su u prve dvije sezone bili kao pikantni umaci, a sad su postali kruh i peciva. Možda i nisu onako ha-ha smiješni kao u prve dvije sezone. No serija je i dalje sjajna, dvije glavne junakinje blistaju kao i u prvoj epizodi, a unatoč malo mršavijem materijalu, serija i dalje ima što reći.

'Hacks' je otpočetka bila serija koja je govorila o srazu 'starog' i 'novog' poimanja komedije, ali i ne samo komedije, nego i života. I Deborah i Ava u seriji dobrano su izrešetane životom, iako ni jednoj ni drugoj ne fali kruha ni pogače. Obje odrasle u brutalnom svijetu koji je okrutan prema ženama, pa čak i onima privilegirnima, obitavaju u nišnom svijetu show businessa koji je još brutalniji, ali na jedan bizaran, ponekad teško shvatljiv način.

Foršpan za treću sezonu serije 'Hacks' Izvor: Društvene mreže / Autor: Max

U trećoj sezoni Ava se, naravno, vraća Debori, pa makar i privremeno. Deborah ju je, kao što se sjećamo s kraja prethodne sezone, nakon vrlo uspješnog specijala koji su zajedno osmislile i koji je revitalizirao Deborinu karijeru - pustila da ide tražiti svoju sreću. I Ava ju je našla. Producira vlastitu humorističnu emisiju i u sretnoj je vezi. Deborah je pak popularnija i obožavanija nego ikad. No, kao što to uvijek biva u životu - pogotovo Deborinu i Avinu životu - medalja ima dva lica. Avi propadne sretna veza, Debori je bespogovorno obožavanje fanova dosadno i htjela bi još napredovati i tako se ponovno nađu zajedno, goneći Deborin sveti gral - mjesto voditeljice kasnovečernjeg talk-showa, u Americi notorno nedostupno ženama.

Da bi, međutim, došla do tog cilja, Deborah će se morati suočiti s demonim iz vlastite prošlosti, kako onima osobnim, tako i onima profesionalnim. Najoštriji kamenčić u cipeli što se tiče privatnog života Debori je njezina sestra (sjajna J. Smith-Cameron, koju znamo iz 'Successiona'), zbog koje je Deboru ostavio muž. Deborah će se na obiteljskom božićnom okupljanju suočiti sa sestrom u nekoliko sjajnih scena koje će nam pokazati koliko kompleksni mogu biti obiteljski emotivni odnosi, a što se tiče profesionalne prošlosti, Deboru tek čeka vatreno krštenje.

10 razloga zbog kojih morate gledati 'Hacks' Izvor: Društvene mreže / Autor: Ms Mojo

U izvrsnom, zanimljivom i slojevitom dijelu priče koji se bavi izbijanjem skandala zbog Deborinih nekadašnjih uvredljivih i politički nekorektnih šala, a zatim i Deborinom, pa i Avinom reakcijom - scenaristi su si zbilja dali truda. Objema stranama - i onoj 'staroj', navodno 'zadrtoj' i okrutnoj, licemjernoj i neosjetljivoj (Deborinoj), i onoj 'novoj', s prezirom nazvanoj woke, preosjetljivom, cenzorskom i onoj koja nema smisla za humor - dali su valjane argumente. Objema su dali i valjano, zadovoljavajuće, ljudsko rješenje, premda ne i odrješenje. A to u današnje vrijeme polarizacije i kulturnih sukoba rijetko kome uspijeva. Zato seriji 'Hacks' u trećoj sezoni treba oprostiti manja posrtanja i propuste. U konačnici je bolja, pametnija i hrabrija od većine. A Jean Smart - od svih!