NOVI TRENDOVI U SVIJETU PIĆA

Žestice s vanilijom, celebi zarađuju na alkoholu, vino u kartonu više nije hereza

23.03.2022 u 09:02

Bionic
Reading

Premda godina još uvijek nije poodmakla, u svijetu vina, piva, žestica i svih mogućih drugih pića, već su se počeli formirati sasvim novi trendovi

Ono što stručnjaci zapažaju već neko vrijeme jest da okusi postaju kategorija za sebe. Dovoljno je pogledati uspon robnih marki kao što su Crown Royal Peach ili Skrewball viski s maslacem od kikirikija da bismo shvatili da okus, bez obzira na temeljno piće, postaje nova kategorija alkohola. No, postoje i drugi znakovi.

Recimo, neki vodeći stručnjaci Pepsija sada vode igru u Louis Vuitton Moët Hennessyju. To se na koncu i moralo dogoditi u svijetu pića, jer se isto godinama događa i na području trgovine hranom. Sve se češće pojavljuju i suradnje između brendova hrane i pića, čak i u pomalo čudnim kombinacijama (primjerice, Oreo Wine). Ukratko, ozbiljnim koktel barovima možda neće zagospodariti pića poput Crown Rayl Whiskyja s okusom vanilije ili jabuke, ali nekima manje ortodoksnim hoće, što će te boce uvesti i u domove pilaca.

Ove se godine nastavljaju i eksperimentiranja s odležavanjem viskija u drvenim bačvama. Destilerije su se godinama služile rabljenim bačvama kako bi svojim odležanim žestokim alkoholnim pićima dali dodatnu dimenziju. Škotski viski i bačve od sherryja već su dobro provjerena kombinacija, dok su vodeći proizvođači u irskoj revoluciji viskija pokazali da su jednako željni inovacija, konkretno rabeći bačve od ruma i marsale, kao i bačve od japanskoga hrasta mizunara. I američki viski zreo je za renesansu odležavanjem u hrastovim bačvama, što su već dokazali Port Wine Barreled Straight Rye proizvođača Tattersall Distilling i Seagrass Rye tvrtke Barrell Craft Spirits.

Nadalje, novi trend formiraju i slavne osobe. Nakon što su masovno osvojile svijet vina i žestica (od Stingovih toskanskih vina do Dylanova Tennessee bourbona Heaven's Door), sada sve više zarađuju na bezalkoholnim i alkoholno alternativnim pićima. Recimo, koncem prošle godine poznata manekenka Bella Hadid dobila je novi posao. Postala je suosnivačica brenda adaptogenih bezalkoholnih pića Kin Euphorics. Premda je nejasno kako netko može postati 'suosnivač' robne marke koja postoji već četiri godine, vijest potvrđuje tezu da su bezalkoholna pića sljedeća kategorija na koju će navaliti zvijezde. Na ovom je prostoru aktivna i glumica Blake Lively, koja je lansirala Betty Buzz, liniju premium bezalkoholnih pića za dodavanje žesticama i spravljanje koktela.

'Zanima me to jer sama ne pijem. Znam da je to čudno u slučaju supruge prodavača džina', napominje ona na web stranici brenda (njezin suprug Ryan Raynolds vlasnik je džina Aviation).

Ljubitelje piva ražalostit će najava poskupljenja craft piva. Pandemija je uzrokovala probleme u globalnom opskrbnom lancu pa oni utječu i na povećanje cijena craft piva. Razloge je komplicirano objasniti u kratkome tekstu.

Novi trend je i inovativno pakiranje pića. Premda bi se moglo pomisliti da je vino pakirano u kartonsku ambalažu rezervirano za jeftiniju kapljicu, sada za tim rješenjem posežu i poznatiji proizvođači. Ekvivalent četiri boce vina, pakirano tako da održava svježinu dulje vrijeme, vino u kutiji također nadmašuje tradicionalne boce i u pogledu održivosti. Povećano prihvaćanje bag-in-boxa, i sa stajališta proizvođača i potrošača, ipak za sada ostaje više nada nego trend, barem za ovu godinu.

No, vidimo i druga područja u kojima praktičnost susreće održivost i inovativnost, ponajviše među ready-to-drink koktelima (pakiranja s već izrađenim koktelima), koji sve češće na tržište dolaze u aluminijskim vrećicama.

Ove godine u svijet pića dolazi još nostalgije, onoga što smo već zamijetili u 2021. Nota nostalgije pojavila se na vrhuncu pandemije, a tijekom 2021. vidjeli smo da se i nastavlja. 'Sex i grad' vratio se na male ekrane, tako da je sasvim prikladno da se na šankove barova vraća i Cosmopolitan kao jedan od najtrendi koktela.

Espresso Martini također je obnovio svoj imidž, dok su old school hotelski barovi postali novi i moderni za najnoviju generaciju ljubitelja pića. Očekuje se da će se nostalgični zamah rasplamsati u ovoj godini, pa se vrijedi prisjetiti koji su hirovi iz prošlosti također zreli za oživljavanje.