POSLOVNI ZRAKOPLOVI

U Bombardierovom novom Challengeru 3500 boravak u kabini može djelovati kao šetnja u parku

01.01.2022 u 09:11

Bionic
Reading

Vodeći svjetski proizvođač poslovnih zrakoplova Bombardier predan je izradi proizvoda koji gledaju u budućnost, s posebnim naglaskom na pouzdanost i učinkovitost te, ono što osobito zanima vlasnike, vrlo povoljne operativne troškove

Bombardierov novi model Challenger 3500 Jet dolazi s takozvanom 'Nultom gravitacijom', a redizajn već postojećeg modela Challenger 350 proširio se čak i na ime. Novi zrakoplov sada je poznat kao Challenger 3500, iako sam redizajn nije bio veliko iznenađenje za dobre poznavatelje te industrije.

Naime, nadogradnja se očekivala već neko vrijeme, budući je segment super-srednje veličine poslovnih zrakoplova trenutačno iznimno konkurentan. Sada će se Bombardier 3500 s lakoćom suprotstaviti modelima Embraer Praetor 500 i 600, Citat Longitude i Gulfstream G280.

Bombardier je, u svakom slučaju, morao učiniti nešto da bi ostao svjež. I to mu je pošlo za rukom. Nedavni novinarski obilazak kompletne makete interijera pokazao je da Challengerova preobrazba uključuje luksuzne značajke koje su već poznate na Bombardierovom vrhunskom modelu Global 7500 ultra dugog dometa, uključujući Nuage sjedala tog mlažnjaka. Bombardier ta sjedala naziva 'prvim pravim novim dizajnom sjedala za poslovne zrakoplove u 30 godina', a karakteristika im je da se mogu nagnuti u položaj 'nulte gravitacije', kako bi se smanjio pritisak na donji dio leđa.

'Izdvojili smo prostor iza stopala, tako da ih putnik može staviti ispod svog težišta dok radi za stolom', kaže Bombardierov dizajner Alexandre Curthelet.

Ostala poboljšanja uključuju standardne bežične punjače za telefone, sustav glasovnog upravljanja (za svjetla, temperaturu, zabavu i još mnogo toga) te najveći 24-inčni 4K video zaslon u klasi. Nadalje, zvučni sustav u kabini može se podesiti tako da stvori audio 'sweet spot'.

Možda najvažnija činjenica jest ta da boravak u kabini, čak i pri krstarenju na 12.500 metara visine, može djelovati kao šetnja u parku, budući da su inženjeri tlak u njoj podesili na ekvivalent od 1400 metara visine.