KUĆNI LJUBIMCI U DOBA PANDEMIJE

Psi i mačke postali su nam spas od usamljenosti, anksioznosti i depresije

13.04.2022 u 08:27

Bionic
Reading

Ako vam se učinilo da posljednjih godina na javnim gradskim površinama primjećujete sve više pasa, kao i da vrlo rijetko susrećete osobe koje ne posjeduju barem jednog kućnog ljubimca – dojam vas baš nimalo ne vara. Kupnja i udomljavanje životinja već nekoliko desetljeća bilježi kontinuirani rast, ali svoj vrhunac doseglo je upravo tijekom zadnje dvije pandemijske godine

Vremena obilježena lockdownom, socijalnim distanciranjem i sveopćom neizvjesnošću dodatno je potaknulo mnoge da se okrenu kućnim ljubimcima i potraže u njihovom društvu - dokazano blagotvornom za mentalno i fizičko zdravlje čovjeka - spas od usamljenosti, anksioznosti i depresije.

Prema posljednjim podacima, čak dvije trećine američkih kućanstava danas posjeduje barem jednog kućnog ljubimca, a vrh ljestvice popularnosti uvjerljivo drže psi, dok su na drugom mjestu mačke. U populaciji vlasnika životinja prednjače milenijalci (dakle, relativno mladi ljudi), od kojih je svaki treći vlasnik barem jedne životinje i spreman je na nju potrošiti daleko veći dio svojih prihoda u odnosu na starije generacije. Pritom, većina milenijalaca priznaje kako se prema svom kućnom ljubimcu odnosi kao prema vlastitom djetetu.

Na području Europe, više od 80 milijuna kućanstava posjeduje kućnog ljubimca, u velikoj većini slučajeva to su, očekivano, pas ili mačka. S očekivanim daljnjim rastom trenda udomljavanja životinja, ali i činjenicom da ih većina vlasnika doživljava punopravnim članom obitelji, za čiju dobrobit ne oklijevaju izdvojiti znatne financijske svote, tržište proizvoda i usluga namijenjenih kućnim ljubimcima cvjeta kao nikad dosad i smatra se jednim od dugoročno najuspješnijih.

Novčani iznosi koje vlasnici troše na svoje ljubimce u stalnom su porastu, a grane koje bilježe rastući trend redom su životinjska hrana i poslastice, veterinarske usluge, wellness i njega, igračke i potrepštine te putovanja.

Tržište prehrambenih proizvoda za životinje odavno je evoluiralo od standardnih konzervi i suhe hrane, sve više nalikujući onom namijenjenomm ljudima. Tako, primjerice, veliku popularnost odnedavno bilježi smrznuta hrana za pse koja kombinacijom svježih i sirovih sastojaka nudi brojne nutritivne prednosti. U SAD-u se nedavno predstavio čak i proizvođač smrznutog jogurta za pse. Razvija se tržište suplemenata, vitamina i probiotika za životinje, a paralelno s pojavom CBD proizvoda (na bazi konoplje) za liječenje zdravstvenih tegoba kod ljudi, pojavio se i niz sličnih proizvoda namijenjenih životinjama. Iz godine u godinu udvostručuje se prodaja dodataka prehrani koji pružaju podršku imunološkom i probavnom sustavu kućnih ljubimaca.

Razvoj inovacija ogleda se i u potpuno novim kategorijama proizvoda za njegu, poput vlažnih maramica koje se koriste nakon obavljanja nužde, ili raznih varijanti pasti za zube, šampona, regeneratora, alata za podrezivanje noktiju, češljeva i četki prilagođenih životinjama.

S obzirom na visoke cijene veterinarskih usluga koje danas obuhvaćaju tretmane iz područja dermatologije, stomatologije, oftamologije, kirurgije i presađivanja organa, ali i psihijatrijske terapije, raste i trend osiguravanja kućnih ljubimaca. Tako je u SAD-u, kažu svježi podaci, osigurano preko tri četvrtine pasa i jedna četvrtina mačaka!

Sve su traženije i usluge prijevoza kućnih ljubimaca, kao i hotelskih smještaja koji ih primaju. Prema izvještaju platforme Booking.com, filter koji se najčešće koristi pri pretraživanju smještajnih kapaciteta, odmah nakon parkinga i bazena, upravo je onaj koji se odnosi na životinje. Stoga su brojni hoteli, apartmani i prijevozne kompanije prepoznale ovaj trend i svoje su usluge već prilagodile četveronožnim gostima.

S daljnjim vrlo vjerojatnim rastom broja vlasnika kućnih ljubimaca te paralelnim razvojem ovog tržišta, bit će iznimno zanimljivo promatrati nove proizvode i nova praktična rješenja koja će nam uskoro ponuditi. U tom će se asortimanu zacijelo štošta pronaći.