PRIČA O USPJEHU

Za mališane u Njemačkoj igraonice se rade u Krapini

14.12.2012 u 15:20

Bionic
Reading

'Rad, rad i samo rad tajna je našeg opstanka', kaže Josip Mihalić, čelnik Jedinstva iz Krapine, poduzeća koje se bavi metalnom proizvodnjom, a Grad Krapina nagradio ih je priznanjem. Kako je objašnjeno, priznanje je dobiveno iz razloga što je, unatoč teškim gospodarskim prilikama, u Jedinstvu u posljednjih godinu dana zaposleno 70 ljudi

'Priznanje je nagrada i za zalaganje svih zaposlenih', ističe Mihalić. U protekle dvije godine Jedinstvu se dogodio znatan porast izvoza.

'Trenutačno radimo specijalne kontejnere za potrebe dječjih vrtića u njemačkom gradu Dresdenu. Kontejneri za njemačke mališane odlaze opremljeni za svom potrebnom opremom osim namještaja. Sve se radi po europskim normama. Žao nam je što kod nas nitko nije prepoznao ovakav stil. U Zaprešiću smo napravili kontejnere za potrebe Visoke škole i to se pokazalo jako dobrim. Za München smo ove godine radili i kontejnere za Olympiapark. Objekt se sastoji od 76 kontejnera, ukupne površine 1300 četvornih metara, s radionicama, sanitarnim prostorima i garderobama. Kontejnerski program namijenjen je izvozu, a za domaće tržište proizvode limove, metalne konstrukcije proizvodnih i skladišnih hala, opremu za autoceste, a bave se i građevinskim radovima. I dok građevina miruje, u pogonima u Krapini slažu se kontejneri za bolnice, škole, vrtiće, urede, restorane te tehnički kontejneri za potrebe telekomunikacijske i elektroopreme.

'Posredstvom naših svjetskih kupaca kao što su tvrtke Emerson i Siemens kontejneri su isporučeni u Nigeriju, Ganu i dalje. Uspostavljeni su kontakti s Katarom', kaže Mihalić.

Jedinstvu su dobro poznate prepreke i problemi u poslovanju kod nas, a to je nelikvidnost i netransparentna javna nabava.

'Na domaćem je tržištu teško naplatiti potraživanja. U natječajima javne nabave traži se brdo dokumentacije, primjerice ponavlja se ista tražena dokumentacija kod ponovljenih natječaja od istog naručitelja. Zna se dogoditi da u istom tjednu na tri natječaja jednog naručitelja svaki put dostavljamo uvjerenje o nekažnjavanju, bilance, traže i razne licence, primjerice za rezanje grmlja uz ceste, čime se automatski pogoduje pojedinim dobavljačima, a ostale se jednostavno isključuje', objašnjava stvarnu sliku našeg gospodarstva Mihalić. 'Natječaji u stranim zemljama puno su jednostavniji i transparentniji, pa se okrećemo tamo', zaključuje Josip Mihalić.

Jedinstvo već ima ugovorene poslove na zahtjevnim inozemnim tržištima, od Austrije do Finske. U pregovorima su i s tvrtkom Patria za potrebe vojske. Prosječna plaća je 6.021 kuna, a proizvodnja bi skoro mogla proširiti i u pogone bivše Keramike. Jedinstvo traži i poslovne partnere za atraktivni prostor bivšeg KTI-ja.

– Nudimo svu infrastrukturu, vodu, struju, ne treba novac za ulaganje, samo treba ideja i tržište – kaže predsjednik uprave Jedinstva Josip Mihalić.