PORUKA KONČARU

'U škverovima nema niti jedan radnik viška!'

13.03.2012 u 12:15

Bionic
Reading

Nitko ne bi smio izgubiti posao u brodogradilištima jer ne postoji tehnološki višak radnika, kaže Vedran Dragičević, predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske (SMH). U sva četiri škvera koja se privatiziraju 1.500 ljudi je samo organizacijski krivo posloženo i za njih se, objašnjava, mogu naći nova radna mjesta unutar brodogradilišta

Priča o prekobrojnim radnicima zakotrljala se prije dva dana kad je navodno Danko Končar, potencijalni kupac 3. maja, Kraljevice i Brodotrogira, na sastanku sa sindikatima izjavio kako je u riječkom brodogradilištu 1.000 do 1.500 radnika viška. Končar je kasnije to demantirao, ali tenzije se nisu smirile.

Čelnik SMH-a na današnjoj konferenciji za novinare pozvao je na smirivanje napetosti i da se pregovori o kupnji škverova ne vode preko medija.

'Nema razloga za nervozu. Dobro se zna što piše u programima restrukturiranja koje su prihvatili sindikati, EU i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja. U tim dokumentima stoji kako je 670 ljudi u Brodosplitu, 274 u Brodotrogiru i 600-tinjak u 3. maju organizacijski višak odnosno da se radi o krivo posluženim figurama. Za njih će se naći, ako pristanu, drugo radno mjesto u škveru ili će sami naći novi posao', rekao je Dragičević dodajući kako se često zaboravlja da će restrukturiranje trajati narednih pet godina i da se ništa neće desiti preko noći.

Višak radnika evidentan je u trenutku kad brodogradilišta nemaju posla, ali kad krene proizvodnja njihov broj je optimalan, istaknuo je Dragičević, navodeći primjer talijanskog brodogradilišta u Monfalconeu gdje je zaposlen isti broj ljudi kao i u 3. maju, a grade slične tipove brodova.

SMH od Vlade traži da što prije, najkasnije do 1. travnja, donese odluku o privatizaciji škverova, a ako se postigne dogovor s kupcima, da ih se obveže na strogo poštivanje planova restrukturiranja, uz prijetnju gubitka vlasništva nad brodogradilištima.

'Ako se škverovi ne prodaju, restrukturiranje može provesti država. Nigdje u ugovorima s EU ne piše da se brodogradilišta moraju privatizirati', istaknuo je Dragičević odbacujući mogućnost stečaja, jer to prema sadašnjim zakonima, kako reče, znači sigurnu likvidaciju.