PALE I CIJENE DIONICA

Troškovi Air Francea zbog štrajka pilota 500 milijuna eura

09.10.2014 u 08:18

Bionic
Reading

Poslovodstvo Air France-KLM-a objavilo je u srijedu da će ukupni troškovi nedavnog dvotjednog štrajka pilota iznositi oko 500 milijuna eura, više od petine dobiti u ovoj godini, zbog čega je cijena dionice te zrakoplovne kompanije pala na najnižu razinu u 13 mjeseci.

Drugi po veličini europski zrakoplovni prijevoznik već je u srpnju smanjio procjene bruto dobiti u ovoj godini s 2,5 milijardi eura na 2,2 do 2,3 milijarde, zbog prevelikih kapaciteta na dugim letovima i slabe potražnje za prijevozom tereta.

Dvotjedni štrajk pilota u rujnu, najdulji od 1998. godine, samo je uvećao probleme kompanije. Francusko-nizozemska tvrtka objavila je da je njezin putnički promet u rujnu bio manji za gotovo 16 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, dok su rezervacije za četvrto tromjesečje pale za 1 do 2 postotna boda.

Procjena o troškovima tvrtke od 500 milijuna eura uključuje izravni utjecaj štrajka od 320 do 350 milijuna eura, zbog manjih primitaka i kupnje karata za klijente na letovima konkurentskih kompanija, dok su troškovi ponešto smanjeni zbog ušteda na gorivu i drugim izdacima. Ostatak troškova odnosi se na odgodu rezervacija.

Pierre-Francois Riolacci, financijski direktor tvrtke, kazao je da zasad u četvrtom tromjesečju prodani kapacitete iznose oko 28 posto, manje od 30 posto koliko je uobičajeno za to razdoblje. Nada se da će se ta razlika nadoknaditi idućih tjedana, ali kaže da to nije sasvim sigurno.

Cijena dionice Air France-KLM-a pala je od polovice rujna, kada je započeo dvotjedni štrajk, za 22 posto, a jučer je na vrijednosti izgubila dodatnih 5 posto, zaronivši na 6,26 eura, najnižu razinu od rujna prošle godine.

Piloti su štrajkali zbog straha da će kompanija pokušati zamijeniti skupe pilote Air Francea Transavijinim pilotima s osjetno nižim plaćama. Štrajk su prekinuli krajem rujna, nakon što je uprava kompanije odustala od stvaranja nove europske podružnice niskobudžetnog prijevoznika Transavije.