PAMETNA ULAGANJA

Tehnološke kompanije oživljavaju Zagrebačku burzu, priliku za dobru zaradu prepoznali i mirovinci

03.08.2021 u 08:47

Bionic
Reading

Zagrebačka tvrtka Meritus ulaganja, koja je na tržištu poznata i pod imenom M+ Grupa, prikupila je više od 105 milijuna kuna u javnoj ponudi dionica u kojoj je sudjelovao velik broj institucionalnih investitora i malih ulagatelja. Ova brzorastuća tehnološka kompanija svježi kapital iskoristit će za jačanje tehnološke nadmoći i nove akvizicije na zapadnim tržištima

Tehnološke kompanije zauzimaju sve značajniju ulogu na domaćem tržištu kapitala. Uz najavljenu inicijalnu ponudu dionica Spana, ovih je dana okončana sekundarna javna ponuda dionica zagrebačke M+ Grupe, vodećeg nezavisnog pružatelja usluga outsourcinga poslovnih procesa u Europi i Maloj Aziji.

U javnoj ponudi izdano je 124.227 novih dionica po cijeni od 850 kuna, što je novim ulagačima osiguralo 12,65 posto vlasništva ove tehnološke kompanije.

'Realizirali smo prvu domaću javnu ponudu dionica u 2021. godini te jedinu ponuda dionica iz tehnološkog sektora u povijesti domaćeg tržišta kapitala', naglašava Darko Horvat, predsjednik Uprave Meritus ulaganja povodom uspješnog okončanja ponude.

Među ulagačima prednjačili su mirovinski fondovi koji su upisali 65 posto dionica te investicijski fondovi s 24,8 posto.

'Iznimno smo zadovoljni što je većina dosadašnjih institucionalnih investitora M+ Grupe, uključujući i sva četiri obvezna mirovinska fonda, povećalo svoj udio u kompaniji, što uvjerljivo potvrđuje njihovo dosadašnje povjerenje i podršku daljnjem ambicioznom rastu na još širem spektru gospodarskih sektora', poručuje Horvat.

Sježi kapital za rast na zapadnim tržištima

Prikupljeni kapital M+ Grupa planira iskoristiti za nabavu infrastrukturne i tehnološke opreme te akvizicije na razvijenim tržištima. Kapital će se koristiti i za daljnje smanjenje zaduženosti kod kreditnih institucija, iako društvo već ima izrazito nisku razinu zaduženosti te značajne zalihe gotovine na računima.

'Više od 105 milijuna kuna svježeg kapitala, uz postojeću veliku likvidnost M+ Grupe, snažna je poluga za nastavak našeg rasta na razvijenim tržištima, osobito suinvestiranjem s private equity i venture capital fondovima u propulzivne i zdrave kompanije s velikim potencijalom rasta', ističe Horvat.

Kompanija u većinskom vlasništvu Stjepana i Manice Orešković u zadnjih nekoliko godina izrasla je u jednog od najvećih pružatelja usluga outsourcinga poslovnih procesa (BPTO-business process and technology outsouricing) u regiji.

Usluge koje pruža M+ Grupa osmišljene su oko višekanalne (telefon, e-mail, chat i društvene mreže) i višejezične (27 jezika) platforme za upravljanje iskustvima kupaca (customer experience platform) ponajprije putem kontakt centra.

U srži poslovanja kompanije je briga za korisnike na različitim kanalima, poput glasovnih (dolazni i odlazni pozivi), e-maila, sustava za tiketiranje, chata i, najvažnije, digitalnih kontakata, osobito na platformama kao što su Facebook, LinkedIn, WhatsApp, Viber, Social Listening, Twitter i dr.

U pet godina 14 akvizicija

Uz usluge kontakt centra, tvrtka u portfelju nudi i IT usluge (CEP, CRM, softver za kontakt centre Buzzeasy, video identifikacija (SaaS) i razvoj specifičnih programskih rješenja), RPA (robotic process automation) rješenje za automatizaciju poslovnih procesa i usluge upravljanja ljudskim resursima (odabir i identifikacija potencijalnog osoblja i privremeno zapošljavanje) razvijane kao komplementarne usluge navedenoj osnovnoj djelatnosti.

M+ grupa operativno posluje u devet zemalja. Uz Hrvatsku, prisutna je u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Turskoj, Rumunjskoj, Mađarskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i SAD-u. Brzu tržišnu ekspanziju ostvarila je snažnim organskim rastom, ali i ciljanim spajanjima i preuzimanjima.

Tijekom proteklih pet godina M+ Grupa je realizirala 14 akvizicija i osigurala diverzificiran portfelj klijenata koje čine vodeći telekomi, financijske, tehnološke i logističke kompanije te kompanije za elektroničku trgovinu i one koje posluju u sektoru robe široke potrošnje.

Od značajnijih akvizicija treba spomenuti strateško partnerstvo s Mid Europa Private Equity Partners, ostvareno početkom 2020. pripajanjem njihove BPO aktivnosti u Turskoj (CMC).

U globalne klijente M+ Grupe spadaju multinacionalna farmaceutska blue-chip kompanija, tržišni lider regije Azija-Pacifik u tehnološkom savjetovanju, globalna tvrtka za logistiku i dostavu paketa, globalna tvrtka za usluge osiguranja, paneuropska digitalna modna e-trgovina, brzorastući njemački startup iz područja e-trgovine, voodeća tvrtka za promet nekretninama u DACH regiji i mnogi drugi.

U strukturi prihoda M+ Grupe klijenti iz sektora telekomunikacija zastupljeni su s 26 posto, slijedi bankarstvo s 24 posto te tehnologija i e-trgovina sa 17 posto.

Snažan rast prihoda i dobiti

Obzirom na strukturu prihoda, Grupa je pokazala iznimnu otpornost na COVID-19 i tijekom pandemije ostvarila rekordne poslovne rezultate. Sektor e-trgovine najbrže raste u udjelu klijenata i uskoro će izbiti na prvo mjesto.

U 2020. Grupa je ostvarila 707 milijuna kuna prihoda i EBITDA-u od 127 milijuna kuna, što predstavlja porast prihoda od 3,3 puta i EBITDA-e od 5,8 puta u odnosu na 2018. godinu. Grupa kontinuirano povećava profitabilnost te je u 2020. EBITDA profitna marža dosegnula 18 posto.

I u ovoj godini kompanija je nastavila s dobrim rezultatima unatoč rizicima i neizvjesnostima uzrokovanih pandemijom. Poslovni prihodi su u prvih šest mjeseci porasli za 13 posto na 381 milijuna kuna. Organski rast prihoda ostvaren je kroz fokus na operativno poslovanje, povećanje kvalitete usluge i veće volumene kroz sinergije dobivene integracijom novih članica.

EBITDA je dosegnula 64 milijuna kuna, uz rast od 22 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Na rast dobiti najviše je utjecalo povećanje efikasnosti u operativnom poslovanju Grupe potaknuto rastućim volumenom poslovanja s postojećim i novim klijentima.

Dionice M+ grupe pokazale su se kao jedno od najisplativijih ulaganja na Zagrebačkoj burzi. Naime, inicijalna javna ponuda u kojoj je prikupljeno 93 milijuna kuna realizirana je 2019. godine po cijeni od 260 kuna po dionici, a u aktualnoj javnoj ponudi jedinična cijena je dostigla 850 kuna.

To znači da je cijena dionice više nego utrostručena u razdoblju od dvije godine. Uz visoku kapitalnu dobit, ulagačima je ove godine isplaćena i dividenda u visini od 7,76 kuna po dionici.