KNEZ OPTIMISTIČAN

Šef Konzuma: Promet u preuzetim Mercatorovim dućanima vrtoglavo raste!

22.07.2015 u 15:34

Bionic
Reading

Prvi put otkako je Agrokor Ivice Todorića preuzeo slovenski Mercator predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez je u srijedu u Puli novinarima otkrio kako se proteklih 365 dana odvijala integracija Mercatorovih dućana na hrvatskom tržištu

Prema onome što je izložio Knez, bila je to složena, ali munjevita operacija, čiji su rezultati impresivni. Počela je u rujnu prošle godine i u samo tri tjedna Konzum je preuzeo 73 Mercatorove prodavaonice, skladište i dva veleprodajna centra s ukupno 1.515 zaposlenih.

Preuzete trgovine imale su godišnji prihod od 1,8 milijardi kuna, ali i trend pada prometa od 17 posto.

'Nakon integracije dućani Mercatora bilježe odlične rezultate s prosječnim rastom prometa većim od 20 posto', rekao je Knez.

Pojedini dućani, posebno oni obnovljeni, zabilježili su rast i veći od 100 posto. Primjerice to se dogodilo, nabrojio je Knez, u Rovinju, Zadru, Rijeci i Kaštelima. Ukupno će Konzum preurediti 22 preuzete trgovine, za što će izdvojiti 14 milijuna eura ili 400 eura po metru četvornom.

Knez je istaknuo kako je prilikom integracije Mercatora najvažnija bila promjena brenda, kao i uvođenje Konzumovog informatičkog sustava, centralne distribucije i marki K plus te edukacija svih Mercatorovih poslovođa na Konzumovoj akademiji.

Kozmo će postati profitabilan

Konzum je nedavno pod svoje okrilje vratio drogerije Kozmo. 'Drogerijsko tržište jedno je od najkonkurentnijih u Hrvatskoj. Kozmo će pod Konzumom brzo postati profitabilan zbog sinergijskih učinaka poput povoljnijeg najma prostora, nabave i ostalog', rekao je Knez.

'Nakon godinu dana mogu reći da je to primjer dobre poslovne prakse iako je za ljude bilo stresno. Međutim, dobro su se osjećali i sve je uspješno provedeno', rekao je Knez.

Od većih Konzumovih investicija u ovoj godini istaknuo je renoviranje supermarketa u Vukovarskoj ulici u Zagrebu. U obnovu se ide jer je taj centar bilježio konstantan pad prihoda (15 posto u odnosu na lani).

'Super Konzum u Vukovarskoj bit će naš flagship store, odnosno perjanica kakvu Zagreb zaslužuje. Izgledat će poput najboljih trgovina u zapadnoj Europi', istaknuo je Knez.

Renoviranje će biti gotovo do kraja godine, a u njega će biti uloženo od 15 do 20 milijuna kuna. Ušminkani dućan imat će bogatu ponudu, a kupcima će na raspolaganju biti moderna kolica sa shop&touch uređajima.

Drugi za Konzum značajan projekt u ovoj godini ulaganje je 28 milijuna kuna u internetsku trgovinu. U sklopu toga bivša trgovina Getroa na zagrebačkim Vrbanima bit će preuređena u skladište isključivo za Konzumovu online trgovinu kako bi ona bila što efikasnija.

Inače, nakon što je Todorić preuzeo Mercator pojavile su se informacije da će Konzum i Mercator biti objedinjeni u zasebnu kompaniju pod nazivom Adria Retail. Na novinarsko pitanje u kojoj je fazi integracija, Knez je rekao da su Mercator i Konzum zasebne tvrtke s dobrim rezultatima i da se zasad neće ići u centralizaciju poslovanja.

Gledano u globalu, Agrokorov maloprodajni lanac (Konzum, Mercator, Idea) na godišnjoj razini, prema Knezu, ima prihode veće od šest milijardi eura. U prvom polugodištu ove godine promet je, po Knezovim riječima, u maloprodaji rastao za 10 posto u odnosu na lani. Koliki su točno bili prihodi te dobit, nije želio otkriti.

Konzumova politika cijena na obali i otocima

'Nije isto da dostavite šleper robe u dućan u Zagrebu ili malim kamionom trajektom u Korčulu. Te dvije operacije imaju dramatične razlike u troškovima i u skladu s time prilagođavamo cijene. Konzum tijekom jednog dobrog mjeseca izvan sezone ostvari prihod od 900 milijuna kuna dok mu se u srpnju i kolovozu prihod penje na 1,2 milijarde kuna. Koliko je komplicirano poslovati na obali i otocima u vrijeme sezone najbolje govori podatak da se promet u jednom objektu na Rabu poveća 15 puta', objasnio je Knez.