AUTO POSTAJE LUKSUZ

Rezervni dijelovi kod nas i duplo skuplji, a osiguranje si mnogi više ne mogu priuštiti

01.06.2023 u 22:39

Bionic
Reading

Inflacija nije poštedjela ni autoindustriju, a pored vozila, autodijelova i servisa, poskupjela su i osiguranja

Cijena osnovnog, obveznog osiguranja porasla je za oko 20, a kaska za 50 posto. To znači da ćete, primjerice, za osnovno osiguranje svih motornih vozila umjesto 200 eura, sada plaćati 250. Cijene registracije su zasad pak ostale iste.

'Čarobna riječ inflacija je dovela do poskupljenja autodijelova. Znači neki dio što vam je možda prije godinu-dvije dana bio sam jedan branik, sad svi ti branici imaju senzore ili nekakve još dodatne stvari, znači sve to poskupljuje štetu i nažalost morala se podići početna premija autoosiguranja”, pojasnila je zastupnica u osiguranju Nikolina Bukvašević za N1. Da je došlo do poskupljenja autodijelova dobro znaju i brokeri. U svakodnevnom radu s klijentima nude im konzultacije i prikupljanje ponuda za osiguranje vozila, ali i pomoć u rješavanju štete.

'Tu govorimo o zemljama bivše Jugoslavije, ali i zemljama kao što su Austrija i Mađarska i zbilja postoji situacija gdje primjerice uzmemo nekakav branik za jednu vrstu vozila i njegov popravak ili rezervni dio za njega je u odnosu na neku drugu zemlju kod nas skuplji za 100 posto, možda čak i više', objasnio je Ivan Žulj, broker u osiguranju.

Dijelom i zbog toga Hrvati voze većinom starije automobile. Od gotovo dva milijuna vozila koliko broji hrvatski vozni park, ona su u prosjeku stara 15 godina.

'To znači da nisu dovoljno sigurni, niti ekološki prihvatljivi i takva vozila troše više goriva nego nova. Ali nažalost, naši građani ne mogu kupovati nova vozila jer su davanja na nova vozila previsoka. To je apsurd da država penalizira toliko nova vozila i onda prisiljava građane da kupuju stara koja dolaze iz Njemačke, Belgije, Francuske – mi praktički postajemo smetlište tih zemalja – oni se rješavaju stare tehnologije i daju ih nama', objašnjava profesor i prometni stručnjak dr.sc. Željko Marušić.

Izgledno je da će zbog viših cijena potražnja za kasko osiguranjem biti itekako manja. 'Moram reći da je to opasnost i ne samo to – nego opasnost i da će sve više i više građana voziti neosigurane automobile. To se i dan-danas događa. Kažem, kasko je kao i sva druga osiguranja, naravno, uvijek skupo dok se nešto ne dogodi, a kad se dogodi onda najedanput postaje jeftino i bit će šteta ako to padne. Ali možemo sigurno očekivati da će građani nažalost morati tako reagirati', istaknuo je Darin Janković, vlasnik platforme za prodaju automobila.