sana delikatese

Podravci krenuli od nule, a sad slove za lidere u sektoru orijentalne hrane: Gradili smo kategoriju koju nitko nije poznavao

28.11.2022 u 19:03

Bionic
Reading

Krenuli su, reći će, doslovno od nule, a onda su eksplodirali. Koprivnička Sana delikatese deveti rođendan je proslavila trećom u nizu nagradom za 'Najdonatora' hrane u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki, a u razgovoru za tportal direktorica i vlasnica Silvija Repić te član Uprave Miroslav Repić ispričali s čime su osvojili hrvatsko tržište

'Ponekad je organizacija doniranja zahtjevna te stvara dodatne troškove. Ipak, svi članovi Sana tima su izuzetno ponosni što to uspjevamo. Iza vrijednosti donirane hrane stoji značajn angažman i trud naših radnika jer je donirana hrana spašena prije isteka roka valjanosti. Na ovaj način smo dvostruko ponosni jer, ne samo što smo hranu donirali onima kojima je najpotrenije, već brinemo i o okolišu', rekla je Silvija Repić, vlasnica i direktorica Sana delikatesa preuzimajući nagradu 'Najdonatora' koju je petu godinu za redom Mreža hrane i europarlamentarka Biljana Borzan dodjelila tvrtkama za humanitarno djelovanje i društveno odgovorno poslovanje.

Ova koprivnička tvrtka prošle je godine donirala hranu prodajne vrijednosti 88.073 kune bez PDV-a, što čini 1,18 posto godišnjeg prihoda tvrtke. A, lani su ukupno uprihodili 7,2 milijuna kuna. Ovoga studenog, pak, proslavili su deveti rođendan tvrtke koja je u osvajanje hrvatskog tržišta krenula od nule.

'Krenuli smo na tržište s 'Hummusom', namazom od slanutka i sezama. Proizvod smo poslije nadograđivali. Kroz devet godina tržištu smo predstavili 220 proizvoda od kojih je dio za velike trgovine, a drugi za HoReCa sektor, hotele, restorane i barove', kaže Silvija Repić.

Proizvod se na samom početku mogao pronaći samo u jednoj maloj trgovini u Zagrebu. Krenuli su potom na sajmove, a onda se polako počeli pojavljivati i na policama trgovačkih lanaca. Trebale su im za to godine, složni su Repićevi, kako bi uopće ušli u mrežu i došli do trgovina.

'Sjećam se da je prvi bio naš lokalni KTC koji nas je podržao, a onda je uslijedio Konzum, Spar, Tommy', dodaje Miroslav Repić, član Uprave Sana delikatesa. Kako su hrvatskom tržištu na početku predstavljali nepoznate proizvode, godišnje su na prodajnim mjestima radili oko 700 degustacija.

'Tako smo gradili jednu kategoriju koju nitko nije poznavao', tumače Repićevi.

Krenuli su s vlastitim brendom kojega su kreirali za gamu proizvoda, humusa i salata kao i svim drugim proizvodima koje su tijekom vremena razvijali sami ili u suradnji s partnerima. Humus je, napominju, iz Izraela dok su recepture iz Hrvatske, pa tako imaju papričice punjene s hummusom, s tunom, sirnim namazom, specijalne začine i dekoracije za hotele i restorane.

'Za bazu smo uzeli klasični humus koji je izvorne receputre s Bliskog istoka, i koji je, gledano u svijetu, stvarno najkvalitetniji. I onda smo inovirali. Usudio bih se reći kako smo prvi u svijetu imali Hummus s bučinim sjemenkama iz Podravine. Sjemenke ovdje selekcioniramo i pržimo te šaljemo u Izrael gdje se radi naš proizvod i to je sigurno bilo jedinstveno. Unutar samo nekoliko mjeseci taj je proizvod postao drugi najprodavaniji Hummus na tržištu, prvenstveno u Hrvatskoj, što je i nas same iznenadilo', govori Miroslav Repić.

Trenutno izvoze na tržište Slovenije, a prije korone iskoračili su i u Austriju, a upravo otvaraju i tržište susjedne BiH.

'Prvih godina smo strašno rasli, razvijali smo nove proizvode. Rasli smo po stopama od 20 do 30 posto, a onda nas je korona jako oštetila jer radimo s HoReCa sektorom koji je bio na koljenima, a taj promet nismo imali gdje nadoknaditi. Nakon loše 2020., prošle godine je krenuo oporavak, ali otežano zbog inflacije i svih drugih pritisaka na cijene. Uspjeli smo anulirati gubitke i pad prometa iz 2020. te se vratili na čak nešto bolje brojke od 2019.', govori Silvija Repić.

Za sada još, kažu, ne vide prevelik utjecaj inflacije kao ni pad kupovne moći jer, kažu, imali su jako dobru turističku sezonu.

'Kako uvodimo neke nove proizvode, dinamički utjecaj još ne vidimo, ali mislim da je velika bojazan da će se to dogoditi', pretpostavljaju u Sana delikatesama, tvrtki koja slovi za lidera u Hrvatskoj što se tiče hummusa.

'Teško je reći koliko trišta u Hrvatskoj držimo s obzirom da smo mali. Znamo da smo lideri jer smo najduže u mreži', smatra Miroslav napominjući kako su u HoReCa sektoru gotovo 100 posto lideri dok na tržištu dosežu 80 posto.

Najpopularniji proizvod su im Hummus i Guacamole. Klasična varijanta Hummusa blagog je okusa, opisuju, i vole ga sve dobne skupine, od djece do sportaša. Istovremeno je taj proizvod i najrasprostranjeniji. Regionalno, Hummus s čilijem je pikantniji, pa je traženiji u sjevernijim dijelovima Hrvatske, dok blaži okusi bolje prolaze na obali.