najveća u povijesti

Počela gradnja Rijeka Gatewaya, investicije od 380 milijuna eura koja otvara 300 radnih mjesta

14.09.2023 u 07:53

Bionic
Reading

U Rijeci je u srijedu svečano obilježen početak izgradnje budućeg Rijeka Gateway terminala, najveće investicije u povijesti riječke luke koja će omogućiti otvaranje više od 300 novih radnih mjesta u novom terminalu. Kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali s radom bi trebao započeti 2025. godine, a radi se o ulaganju vrijednom 380 milijuna eura od čega će više od 200 milijuna eura biti uloženo u prvoj fazi u naredne dvije godine, a dodatnih 180 milijuna eura namijenjeni su za drugu fazu u sljedećih 10 godina

“Izgradnja terminala imat će pozitivan utjecaj na lokalnu zajednicu. Uz pojačanu gospodarsku aktivnost i angažman lokalnih partnera, samo unutar terminala očekuje se otvaranje više od 300 novih radnih mjesta, dok bi neizravno zapošljavanje u regiji moglo biti višestruko veće. Osim toga, Rijeka Gateway bit će prva luka na Jadranu s električnim kontejnerskim dizalicama na daljinsko upravljanje, a s dubinom obale od čak 20 metara spremni smo dočekati neke od najvećih svjetskih kontejnerskih brodova”, izjavio je CEO i predsjednik Uprave kompanije Rijeka Gateway Koen Benders.

Rijeka Gateway bit će najmoderniji, daljinski upravljani kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe. S koncesijom za idućih 50 godina, služit će kao glavna ulazna točka u zemlje i tržišta zaleđa Europe te će imati ključnu ulogu u razvoju lokalnog gospodarstva, s obzirom na to da će većinu projektnih ugovora izvoditi domaće tvrtke. Samim time je i važnost ovog projekta za Hrvatsku od iznimne strateške važnosti.

“Već u prvoj fazi moći ćemo godišnje zaprimiti ukupno 650.000 kontejnera, a očekujemo rast na više od milijun kontejnera godišnje u sljedećoj fazi. Naravno ni tu nećemo stati, već planiramo kontinuirani rast kroz godine. Očekujemo da će se u prvoj fazi poslovanja fiskalni doprinos državi kretati oko 100 milijuna eura, a nakon 2030. godine računamo da će isti biti do 200 milijuna eura. Osim toga, vodimo računa i o održivosti, implementirajući najsuvremenije tehnologije kako bismo smanjili naš ugljični otisak”, rekao je na svečanosti početka izgradnje terminala CFO i član Uprave kompanije Rijeka Gateway Tomislav Žunić.

Rijeka Gateway je kompanija u zajedničkom vlasništvu APM Terminalsa koji posluje u sastavu A.P. Moller – Maersk te domaće tvrtke ENNA Logic koja posluje u sastavu ENNA grupe. Zvonimir Novak, direktor poslovnog razvoja Energie Naturalis izjavio je: “Ovo je povijesna prilika za pozicioniranje Rijeke kao ključnog morskog izlaza za zemlje središnje i jugoistočne Europe. Postoji veliki prostor za povećanje tereta u svim lukama sjevernog Jadrana. Na nama je da na najbolji mogući način iskoristimo prednosti ovog terminala, lokacije, znanja i iskustva koje imamo na raspolaganju. Siguran sam da su oči svjetskih brodara danas usmjerene prema Kvarneru i usmjerene su s razlogom.”

Jedan od budućih klijenata je A.P. Moller – Maersk, vodeća svjetska špediterska i logistička kompanija. Aymeric Chandavoine, predsjednik za Europu A.P. Moller – Maersk je dodao: “Na hrvatskom tržištu prisutni smo od 2004. godine i ponosan sam što danas mogu ponovno potvrditi snažnu predanost Maerska Hrvatskoj. Nakon što bude dovršen, Rijeka Gateway će pružiti nove mogućnosti značajno skraćujući vrijeme tranzita prema jadranskom i srednjoeuropskom tržištu, zahvaljujući željezničkoj povezanosti sa zaleđem te će otvoriti novo logističko poglavlje za Hrvatsku i regiju.“

U kompaniji Rijeka Gateway čvrsto vjeruju u nastavak uspješne suradnje i podrške Vlade Republike Hrvatske, posebno u izgradnji dvokolosiječne pruge prema unutrašnjosti te da će taj projekt biti prepoznat kao projekt od strateške nacionalne i lokalne važnosti. Time bi se poboljšala povezanost Rijeke sa središnjom Europom, smanjile prometne gužve i dodatno potaknuo gospodarski rast regije.

Svečanom obilježavanju početka radova pridružili su se i izaslanik Premijera Republike Hrvatske, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver, zamjenica župana Primorsko-goranske županije Marina Medarić, gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

„Rijeka Gateway pridonijet će dugoročnom pozicioniranju riječke luke kao prometnog čvorišta i dodatano ojačati poziciju Hrvatske na prometnoj i gospodarskoj karti svijeta. Sve ovo zajedno u konačnici će dati konkretan doprinos gospodarskom razvoju i Rijeke i Primorsko-goranske županije, i Primorja i Kvarnera. Sve to moguće je ako postoji duh partnerstva koji njeguje ova Vlada, uz konstruktivnu i dobru suradnju s lokalnom i regionalnom vlasti – to je „riječka priča“, priča uspjeha“, izjavio Josip Bilaver, izaslanik Premijera Republike Hrvatske, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

Zamjenica župana Primorsko-goranske županije Marina Medarić istaknula je: „Investicija u Rijeka Gateway terminal otvara vrata za razvoj i napredak naše regije i cijele zemlje. To su prilike za naše sugrađane da ostvare svoje snove, izgrade karijere i osiguraju bolju budućnost za svoje obitelji, ali i da privuku neke nove sugrađane. Rijeka Gateway terminal također će doprinijeti razvoju i modernizaciji infrastrukture, prometnih veza i logističkih sustava u našoj regiji. Ovo nije samo investicija u terminal, već i investicija u našu sposobnost da budemo konkurentni na globalnoj razini.“

„Realizacijom ove velike investicije riječka će luka dobiti novi zamah i stvorit će se svi preduvjeti da preuzme vodeću poziciju u ovome dijelu Europe. Također, dovršetkom izgradnje prometnice D403, koja povezuje ovaj terminal izravno s čvorom Škurinje riječke zaobilaznice i dalje s mrežom europskih prometnica, te rasterećenjem lokalnog gradskog prometa i smanjivanjem gužvi, znatno će se poboljšati i kvaliteta života naših sugrađana, što će utjecati i na smanjenje onečišćenja zraka“, dodao je gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović.

Novi riječki terminal 66. je terminal u portfelju APM Terminalsa, a u suradnji s ENNA Logic, predstavlja uspješan spoj svjetskog iskustva i izvrsnosti, te lokalne stručnosti i znanja.