VODIČ ZA MALE PODUZETNIKE

Ovako ćete poboljšati poslovanje uz pomoć društvenih mreža

02.02.2016 u 15:04

Bionic
Reading

Kako ste došli do svog frizera ili mehaničara? Kakav god vaš odgovor bio, zasigurno nije 'preko TV reklame'. Najpopularniji medij malim je poduzetnicima oduvijek bio nedostupan pa su se oslanjali na letke, usmene preporuke klijenata i slučajne prolaznike

Nešto se ipak promijenilo - njihove mušterije više nisu dostupne samo preko televizijskih ekrana, već su mnogo češće na svojim računalima, mobitelima i tabletima te su lako dostupni.

Besplatnih i plaćenih servisa koji mogu poboljšati poslovanje malog poduzetnika danas je mnogo, samo treba znati što s njima napraviti. Frizerski ili kozmetički saloni, mehaničarske radnje, saloni za pse, mali butici, vodoinstalaterske usluge, restorani i kafići, sve vrste obrta, uslužnih djelatnosti i malih poduzetnika sada mogu doći do desetaka tisuća potencijalnih klijenata.

Što, na primjer, jedan mali frizerski salon može napraviti da u tri koraka poveća svoj promet?

1.Sprijateljite se s Googleom

Uzmimo za primjer da imate frizerski salon u Novom Zagrebu - kada netko upiše 'frizerski salon' u svoju tražilicu, želite da vaš salon bude pri vrhu rezultata.

To možete postići na vrlo jednostavan način - tako da otvorite Google business stranicu za svoj obrt ili djelatnost. Za to vam treba svega nekoliko minuta da preko obrasca na ovoj stranici odaberete vrstu obrta ili usluge koju nudite te unesete neke osnovne informacije poput adrese, telefona i radnog vremena.

Tako vam se automatski stvara i Google + stranica, koju možete nadopuniti fotografijama, dodatnim informacijama i poveznicama na web stranicu. U tih nekoliko minuta posla osigurali ste to da pri sljedećoj pretrazi poput one gore navedene upravo vaš salon bude na istaknutom mjestu, s istaknutim informacijama za kontakt. Ima li bolje reklame od Googlea?

2.Kako postaviti stranicu na Facebooku?

Mnogi će vam reći kako je web stranica danas nužna za poslovanje, no društvene mreže preuzele su velik dio posla. Stranica na Facebooku će vam pak omogućiti da se povežete sa svojim mušterijama, ali i da se oglašavate uz budžet koji si zbilja možete priuštiti.

Ono što trebate je otvoriti stranicu za svoj posao – ona se razlikuje od profila jer nudi mogućnosti oglašavanja, praćenja publike i administracije te djeluje umjesto vaše službene web stranice.

Napravit ćete je tako da se ulogirate u svoj profil na Facebooku i u glavnom izborniku odaberete opciju 'otvoriti stranicu'. Potom izaberite vrstu stranice, kao na Googleu, i ispunite osnovne informacije – adresu, radno vrijeme i nekoliko rečenica o onome što nudite.

Dobra stranica vizualno je usklađena, a profilna fotografija i naslovna fotografija trebaju biti atraktivne te da je na prvi pogled jasno o čemu se radi – zato smo na stranicu Škarica stavili logo te fotografiju salona.

Komunicirajte s publikom – odredite ritam u kojem ćete stavljati objave. Prezentirajte usluge koje nudite ili informacije zanimljive ljudima koje zanimaju vaše usluge.

Provjeravajte redovito svoj sandučić jer će vam vaši fanovi slati poruke s pitanjima ili se preko njega naručivati – budite ažurni s odgovaranjem, kao što se i redovito javljate na telefon!

Oglašavanje po pristupačnim budžetima

Sada kada ima vlastitu stranicu, salon Škarice može se i oglašavati - Facebook u Hrvatskoj koristi 1.800.000 ljudi, 51 posto muškaraca i 49 posto žena, ponajviše u dobnim skupinama od 18 do 24 (30%) i od 25 do 34 (28,9%) godine, što je prilično dobra publika.

To znači da će vaši oglasi doprijeti mnogo dalje nego npr. leci, a cijena koju ćete za to izdvojiti neće biti paprena.

Najjednostavniji način je da stvorite objavu, s tekstom i slikom, te pritisnete boost ispod objave. Imajte na umu da slike smiju imati samo 20 posto teksta, pa sve bitne informacije zadržite za tekst objave kako biste je mogli promovirati.

Kako biste izvukli najviše iz oglašavanja, koristite opciju Create ad koja će se pojaviti s lijeve strane vaše početne stranice na Facebooku, gdje se nalazi i vaša stranica.

Razmislite o tome tko je vaša publika – jesu li to više muškarci ili žene, starije ili mlađe osobe? U kojem se gradu oni nalaze? Sve su to postavke koje možete jednostavno podesiti u sučelju za oglašavanje. Rezultat toga je da će vaš oglas biti promoviran ciljano, što znači da ćete za manje novca dobiti više zainteresiranih korisnika Facebooka. Poigrajte se s deset ili dvadeset dolara i doznajte koliko će vam novih potencijalnih mušterija to donijeti.

Dodatne ideje

Sada kada ste pokrili osnove možete razmisliti i o nekim dodatnim kanalima – Pinterest i Instagram dobar su izbor ako nudite nešto što se vizualno može lijepo prezentirati: butici, različite rukotvorine, a i frizerski saloni mogu pokazati ono što rade i nude. Škarice ondje mogu objavljivati slike različitih frizura i makeovera ili inspiracije za neki nadolazeći period.

Foursquare će biti najkorisniji restoranima, kafićima i slastičarnicama, kao i TripAdvisor, gdje vas mogu otkriti turisti, jednako kao i lokalni korisnici.

Prođite ponekad i forume – bilo velike poput Forum.hr-a, bilo lokalne. Na njima možete lako pretražiti spominje li vas netko i kakvi su dojmovi o vašoj radnji. Nikada se nemojte ondje lažno oglašavati i sami ostavljati recenzije, već pratite što vaše mušterije zanima i što žele

Iskoristite vezu

Dobra povezanost na internet ionako je već nužna za vaše poslovanje  – na njoj rade vaše fiskalne blagajne i POS uređaji, pa iskoristite do kraja mogućnosti koje vam nudi takva digitalizacija. Servisi koje možete koristiti su jednostavni, besplatni te uz malo vremena i truda mogu vam uvelike poboljšati poslovanje. Jedina veza koju za to trebate je ona internetska.

Ovaj promo prilog napravljen je u produkciji Tnative tima tportala u suradnji s HT-om kao dio native sadržaja tportala, a u skladu s najvišim profesionalnim standardima.