Otvaranjem 33 kilometra dugog tunela Koralm, ne samo da se skraćuje putovanje od Graza i Klagenfurta, nego se otvara i novi transprtni pravac, napose prema Trstu, koji je izravan konkurent Luke Rijeka.
Dok se u Hrvatskoj već godinama najavljuje, ali ne realizira gradnja nizinske pruge od Rijeke do Zagreba, u Austriji je otvoren jedan od najduljih željezničkih tunela na svijetu.
Tunel Koralm dug je 33 kilometra te spaja Graz i Klagenfurt. Tako je putovanje vlakom između ova dva grada skraćeno s tri sata na četrdesetak minuta. Put od Klagenfurta do Beča je, pak, skraćen za više od sat vremena.
Vlakovi će ondje moći putovati brzinom do 250 kilometara na sat. Vožnja tunelom, koju je snimio Kleine Zeitung traje desetak minuta.
Dio je to modernizacije Koralmbahna, pružnog pravca između Graza i Klagenfurta, koja je započela još 1995. godine. Osim tunela, izgrađeno je novo željezničko čvorište te su nadograđene brojne regionalne postaje.
Poveznica s Trstom
Interes za vožnju novim tunelom je velik, jer, kako piše Kleine Zeitung, prvih 30 vlakova je kroz tunel provezlo više od 10.000 putnika. Interes je toliki da karata u slobodnoj prodaji nema, nego ih se treba rezervirati.
Austrijske vlasti tvrde da novi tunel stvara stvara novu, bržu i strateški značajnu poveznicu sa sjevernim Jadranom, a naročito s Venecijom i Trstom.
Upravo je Trst jedna od konkurentskih luka Rijeci. Prema podacima za prošlu godinu, u toj talijanskoj luci je prekrcano 59,5 milijuna tona tereta. Istovremeno je u Kopru prekrcano 23 milijuna tona, a u Luci Rijeka 6,128 milijuna tona tereta.