Uredski prostor inspiriran ljudima

Novi ured Superologyja – kvart unutar kvarta

  • Autor: L. F.
  • Zadnja izmjena 24.02.2022 15:36
  • Objavljeno 24.02.2022 u 15:36
tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: BOJAN HARON MARKICEVIC

U zagrebačkom kvartu Vrbani uređen je, po mnogočemu poseban, uredski prostor Superologyja, inovativne tech kompanije. Jedan od ključnih zahtjeva novog ureda bio je ispreplesti prostor i kulturu koja propagira otvorenost, transparentnost i izravnost, ali i omogućuje mjesto za privatnost i fokusirani rad, što je dovelo do kreativne sinergije s agencijom Brigada koja potpisuje koncept i dizajn ureda.

Iako su pandemija, rad na daljinu i hibridni rad djelovali kao katalizator globalnih promjena u radnim navikama i organizaciji uredskih prostora, IT industrija takve načine rada poznaje, promiče i živi već više od desetljeća.

Superology i Sportening, zagrebačke tech kompanije istog osnivača – Ivana Klarića – jure prema naprijed, uostalom, kao i proizvodi na čijem istraživanju i razvoju rade. Iako je Superology, nekadašnji Score Alarm, na IT sceni prisutan skoro 10 godina, dok je Sportening mlad i perspektivan startup, ove dvije kompanije dijele temeljne vrijednosti i metodologije rada. U okruženju koje na svim razinama potiče inovaciju, bez tipičnih korporativnih ograničenja, ovi mladi ljudi s velikim entuzijazmom razvijaju mobilne aplikacije u industriji sportske zabave. Nakon godina pod raznim krovovima, princip rada i rast obiju kompanija odredili su smjer uređenja njihovog zajedničkog, tailor-made ureda na Vrbanima.

„Odluka da izgradimo 'kvart unutar kvarta' nametnula se sasvim logično“, ističe Damjan Geber, kreativni direktor Brigade, i dodaje: „Uredski prostor sastoji se od glavnih avenija, ulica, trgova, kombinacije privatnih i javnih prostora – slijedeći principe urbanističkog projektiranja. Tako smo realizirali prostor koji teži demokratičnosti i inkluzivnosti bez dijeljenja na više etaža koje razdvajaju timove u zasebne grupe, često bez međusobne komunikacije i interakcije“.

Srce ureda je glavni trg, centralno mjesto društvenih susreta za sve u Superologyju i Sporteningu. Zajedno s velikom predavaonicom cijelom je svojom dužinom otvoren prema atriju i redovito se pretvara u prostor za interakciju.

„Kako u razvoju svog proizvoda, tako i u osmišljavanju radnog prostora, ništa ne radimo reda radi. Od prvog dana znamo da open space nije za nas jer nam je važna ravnoteža između timskog i individualnog rada. Rezultat zajedničkih promišljanja je ured koji reflektira naše svakodnevne potrebe, ali i našu kulturu. Ona se temelji na fleksibilnosti, autonomiji i osnaživanju ljudi kroz tzv. cross-functional timove sastavljene od raznih profila stručnjaka, koncipirani kao ‘firma u malom’, tako da omogućavaju potpunu autonomiju u razvoju određenog dijela proizvoda. Stoga nam je bio potreban i uredski prostor koji ni na koji način neće ograničiti njihov potencijal”, kaže Ivan Lulić, managing director Superologyja.

Niz uredskih prostorija prekinut je sobama za sastanke i video pozive, dok je središnji prostor koji sve povezuje reprezentativna zona velikih konferencijskih dvorana i think tanka, prostora s uredskom knjižnicom koji služi kao svojevrsni idejni laboratorij.

„U cijelom prostoru primijenjeni su principi biofilnog dizajna raspoređivanjem zelenih oaza s biljkama posebno biranim za kvalitetu mikroklime i kao odmor za oči nakon dugotrajnog gledanja u ekran. Posebnu pozornost pridali smo rasvjeti koju je projektirao Zumtobel i koja se pomoću smart sustava prilagođava specifičnim potrebama pojedine zone, dobu dana ili trenutnoj aktivnosti. Kroz sve zajedničke prostorije proteže se sustav ozvučenja i nenametljivo stvara ambijentalni soundtrack, što čini prostor još ugodnijim za boravak“, kaže Geber.

Kako se Superology i Sportening bave razvojem tehnologija vezanih za sport i razvoj zajednice sportskih fanova, cijeli prostor prožet je sportskim motivima, a na ekranima u zajedničkim prostorijama vrte se prijenosi sportskih događanja. Budući da su kompanije izuzetno data-driven, vidljivi su i podaci o tome kako njihovi proizvodi funkcioniraju na terenu, u stvarnom svijetu.

„Ljudi su ti koji ispunjavaju urede životom, određuju njihovu dinamiku i atmosferu, ali i razvijaju inventivne proizvode. Važno je i da su sve njihove potrebe na radnom mjestu zadovoljene – od neograničenog godišnjeg odmora i budžeta za edukacije i opremu do state-of-the-art ureda, radnog vremena prilagođenog njihovim životnim rasporedima i, naravno, financijske kompenzacije iznad prosjeka industrije. Uz, dakako, odgovornost prvenstveno prema sebi i proizvodu koju razvijaju. U tom smislu, stvarno možemo reći da je naš ured inspiriran našim ljudima, našim susretima i našim idejama“, zaključuje Dina Rukavina, People & Culture lead u Superologyju.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!