MINISTRI NE ZNAJU ŠTO GOVORE

Novi šef HŽ-a: Linić i Komadina barataju krivim podacima

07.03.2012 u 13:23

Bionic
Reading

Ne postoji višak od 5.000 radnika, tvrdi novi predsjednik Uprave HŽ Holdinga Rene Valčić. Brojka je to kojom je u javnost prvi izišao ministra prometa Zlatko Komadina da bi je zatim nekoliko puta ponovio ministar financija Slavko Linić

Valčić smatra da su Komadina i Linić izrekli riječi koje su im bile plasirane.

'Upozorio sam ministra da ako na željeznici postoji višak od 5.000 ljudi, treba je zatvoriti. Tih 5.000 nitko neće moći riješiti', rekao je Valčić na današnjoj konferenciji za novinare gdje se nova uprava HŽ-a po prvi put predstavila javnosti.

Valčić ne vjeruje niti u tvrdnje biše uprave da je u matičnim tvrtkama HŽ-a 2.500 radnika prekobrojno. Smatra da je to samo 'odokativno' izrečen broj bez da je provedena potrebna procedura.

Novi šef HŽ Hodinga ipak smatra da postoji 'organizacijskog viška' i da se on kroz određenu redukciju može riješiti.

Ministar Linić izgleda da je prenaglio i kad je najavio prodaju 14 ovisnih društava Hrvatskih željeznica. Valčić naime tvrdi kako su i ovisna društva dio core biznisa i prema Zakonu o željeznicama nije ih moguće privatizirati.

'Kako bi dobila licencu za upravljanje prugama HŽ Infrastruktura je morala ispuniti uvjete da posjeduje djelatnost, opremu i stručne ljude. HŽ Infrastruktura zajedno s ovisnim društvima POSIT-om, remontom pruga, PROREG-om i pružnim građevinama čini jednu cjelinu. Prodajom tih društava HŽ Infrastruktura bi izgubila licencu', tvrdi Valčić.

Ista stvar vrijedi i za HŽ-ova ovisna društva koja održavaju vozila.

'Upozorava sam prethodnu upravu a upozorili smo i ministra da se čuvaju brzopletih odluka', kaže Valčić.

Nova Uprava Hrvatskih željeznica u kojoj su osim Valčića još Dražen Ratković i Ivan Vuković najavila je da će na prugu vratiti svih šest nagibnih vlakova prema kojima je, tvrde, bivša uprava imala maćehinski odnos.

Nagibni vlakovi mogu konkurirati autobusnom prijevozu na relaciji Zagreb – Split, ističe Valčić.

Novac potreban za modernizaciju i restrukturiranje željeznice, poručuje, neće biti problem jer je država najavila da će do potrebnih sredstava doći putem kredita kroz javni dug. Pred zaključenjem je ugovora s EBRD-om, a za ulaganja su zainteresirani i EIB te Svjetska banka, kaže Valčić.

Od osamostaljenja Hrvatske HŽ-u je ovo 15 Uprava po redu, a ni novo vodstvo izgleda ne vjeruje da će se dugo zadržati fotelje.

'Nismo došli da dugo živimo, ali radit ćemo na tome da ostavimo iza sebe vidljiv trag', poručuje Valčić koji ima iskustva rada u vodstvu željeznice jer je od 2000. do 2004. bio pomoćnik predsjednika uprave.