ZNAČAJAN SKOK

Neto dobit Ine porasla za 51 posto

30.10.2014 u 09:38

Bionic
Reading

Dobit iz poslovanja te neto dobit Ina Grupe u prvih devet mjeseci 2014. iznosile su 1.042 milijuna kuna i 583 milijuna kuna, što je 45 posto i 51 posto više u usporedbi sa 2013. godinom. Dobit iz poslovanja i neto dobit su povećane usprkos nepovoljnom vanjskom okruženju segmenta Rafinerije i Marketing i regulatornom opterećenju segmenta Istraživanje i proizvodnja, stoji u priopćenju Ine

Operativni novčani tijek dosegao je razinu od 2.022 milijuna kuna u prvih devet mjeseci 2014. Financijski položaj kompanije ponovno je poboljšan s neto zaduženošću koja se smanjila na iznos od 4.010 milijuna kuna, što je 30 posto manje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, dok se omjer duga i kapitala smanjio na 22,3 posto.

U istom razdoblju Ina je povećala kapitalna ulaganja za sedam posto na razinu od gotovo 1,1 milijarde kuna. Većina ulaganja ostvarena je u Hrvatskoj, uglavnom u istraživanju i proizvodnji.

Usprkos navedenom, stroga kontrola troškova i daljnja optimizacija Ininih aktivnosti bit će potrebne i u narednom periodu, kako bi se osiguralo održivo poslovanje i daljnje stvaranje vrijednosti za sve dionike.

Komentirajući rezultate za prvih devet mjeseci, Inin predsjednik Uprave Zoltán Áldott je rekao kako je kompanija ostvarila značajno višu dobit iz poslovanja i neto dobit u prvih devet mjeseci 2014. u usporedbi s istim razdobljem prošle godine (porast od 45 posto i 51 posto) unatoč nepovoljnim regulatornim promjenama u segmentu Istraživanja i proizvodnje (prisilna prodaja plina, prenošenje opskrbe kućanstava na HEP po reguliranoj cijeni plina, povećanje naknada za eksploataciju) koje su utjecale na rezultate kompanije u spomenutom razdoblju u iznosu od 591 milijun kuna.

'Naša usredotočenost na pouzdano, stabilno i učinkovitije poslovanje odražava se kroz povećanje proizvodnje sirove nafte u segmentu Istraživanja i proizvodnje, poboljšanu strukturu prodaje i nižu potrošnju energije u segmentu Rafinerija i marketinga te daljnju modernizaciju i unapređenje učinkovitosti u segmentu Trgovine na malo. Glavni cilj menadžmenta je provoditi najprimjereniju razvojnu strategiju za Inu osiguravajući visok rast, pri čemu istraživanje i proizvodnja predstavljaju ključni pokretač, kako domaćih, tako i međunarodnih aktivnosti. U skladu s tim, ulaganja smo povećali za sedam posto, na gotovo 1,1 milijardu kuna, od čega je većina uložena u Hrvatskoj', zaključio je Áldott.