VRDOLJAK SA SINDIKATIMA

Ne zna se koliki je višak zaposlenih u škverovima

01.02.2013 u 18:16

Bionic
Reading

Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak izvijestio je danas predstavnike uprava i sindikata Brodosplita, Brodotrogira i 3. maja o rezultatima razgovora s predstavnicima Europske komisije na temu privatizacije tih brodogradilišta, održanog prošlog tjedna u Bruxellesu

Nakon sastanka Vrdoljak je ponovio kako očekuje da se kupoprodajni ugovor za Brodosplit (sa samoborskim DIV-om) potpiše do kraja veljače, a za Brodotrogir (s Kermas energijom Danka Končara) tijekom ožujka te da se nada da će ugovor o kupoprodaji 3. maja (s Uljanikom) biti potpisan u svibnju.

Kako bi otvoreno i transparentno razgovarali o svim procesima tijekom privatizacije hrvatske brodogradnje, danas smo predstavnike uprava i sindikata informirali o našem sastanku s potpredsjednikom Europske komisije i povjerenikom za tržišno natjecanje Joaquinom Almunijem. Informirali smo ih kako je tekao taj razgovor, koje su pozicije, kako su prihvaćeni kupoprodajni ugovori, što je u sadržaju tih ugovora i koje su osnovne značajke ugovora, koje su garancije dane te o nekim detaljima bitnima za sindikate, izjavio je Vrdoljak nakon sastanka u Ministarstvu gospodarstva.

Predsjednik Hrvatske udruge sindikata Ozren Matijašević pak je kazao da su sindikati od Vlade, kao prodavatelja, dobili suglasnost da se prije potpisivanja kupoprodajnih ugovora ispregovaraju i potpišu socijalni sporazumi, kojima bi se uredilo pitanje viška zaposlenih te obaveza da se radnicima brodogradilišta proda do 25 posto dionica pod posebnim uvjetima, kao što je to nedavno provedeno u Uljaniku.

Informirani su i da je u kupoprodajni ugovor za Brodosplit uključeno deset, a za Brodotrogir jedanaest klauzula zaštitnih mehanizama u slučaju neispunjavanja obaveza preuzetih kupoprodajnim ugovorima te da će država u svakom od tih brodogradilišta ostaviti svog predstavnika u nadzornom odboru, koji će pratiti realizaciju ugovora.

Sindikati su tražili i da se pitanje viška zaposlenika u svakom brodogradilištu realizira na pravičan način, odnosno da otpremnina bude jednaka onoj koju su dobili radnici Brodogradilišta Kraljevica prilikom stečaja, 6.400 kuna po godini staža, rekao je Matijašević.

Istaknuo je i da se sada ne zna broj radnika koji će biti višak, jer je on različit u svakom brodogradilištu, ali da se ranije javno govorilo, a nije demantirano, da je u Brodotrogiru taj broj oko 280.

'U slučaju Brodosplita to je vrlo teško utvrditi, jer imamo kupca koji je u više navrata na neozbiljan način lamentirao o broju zaposlenika', rekao je Matijašević.

Predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević izrazio je zabrinutost za sudbinu radnika nekih društava u sastavu riječkog 3. maja (tvrtke Motori i dizalice i TIBO), koje navodno budući vlasnik neće kupiti. Riječ je o 450 ljudi koji već danas imaju problema s isplatom plaće i u tom dijelu želimo da svi ljudi iz 3. maja na isti način dijele sudbinu privatizacije, rekao je Dragičević.

No, istaknuo je, veći su problem od privatizacije ugovoreni poslovi, koje nema nijedno od ovih brodogradilišta te novi vlasnik mora osigurati da brodogradilišta imaju posla.

NaslovnicaKanaliUpload videoMaxBlogPomoć Privatizacija hrvatske brodogradnje