adria airways

Nakon propasti nacionalnog prijevoznika, Slovenci traže osnivanje nove državne zrakoplovne tvrtke - Air Slovenie

20.12.2021 u 08:27

Bionic
Reading

Samo dvije godine nakon propasti slovenskog nacionalnog zračnog prijevoznika Adria Airwaysa sve su glasniji zahtjevi za osnivanjem nove nacionalne kompanije

Alenka Bratušek, bivša premijerka Slovenije, izjavila je da njenoj zemlji hitno treba novi nacionalni zrakoplovni prijevoznik.

Usto, Zoran Janković, gradonačelnik Ljubljane i čelnik stranke Pozitivna Slovenija, osvrnuo se na nedostatak zračne povezanosti Slovenije ističući da to šteti turističkoj industriji grada, ali i cijele zemlje. Samo nekoliko mjeseci prije parlamentarnih izbora u Sloveniji, koji će se održati u travnju 2022. godine, Stranka Alenke Bratušek (SAB) zalaže se za pokretanje novog nacionalnog zrakoplovnog prijevoznika koji bi bio nazvan Air Slovenia.

'Prvo, moramo pričekati rezultate izbora. No ako moja stranka pobijedi u travnju uspostavit ćemo novu nacionalnu zrakoplovnu kompaniju u Sloveniji. Vjerujemo da će naš plan uspjeti jer Sloveniji hitno treba novi prijevoznik', rekla je Alenka Bratušek za portal Aviation Market, javlja Poslovni dnevnik.

“Najveći problem s turizmom je zračna luka u Ljubljani. Nedovoljan je broj letova”, dodao je Janković. Prema informacijama OAG-a, vodećeg svjetskog pružatelja podataka o putovanjima, najprometnije rute koje su prestale s radom tijekom pandemije koronavirusa 2020. bile su prije svega one koje je ranije usluživala upravo Adria Airways. Bukurešt je bio najprometniji, a slijede Kopenhagen, Skoplje, Helsinki, Atena, Izmir, Prag, Stockholm, Barcelona i Prag. Ovaj popis uključuje samo odredišta koja nisu bila usluživana tijekom cijele 2020. godine, objašnjava portal Ex-Yu Aviation.

U svibnju prošle godine objavljeno je da su vjerovnici propale slovenske nacionalne zrakoplovne kompanije prijavili potraživanja u iznosu od 151 milijun eura, a priznata su potraživanja u iznosu od 87,7 milijuna eura, prema podacima Janeza Pustatičnika, stečajnog upravitelja. Najveća priznata potraživanja bila su ona njemačke zrakoplovne kompanije Lufthansa (6,6 milijuna eura) i njene austrijske tvrtke kćeri Austrian Airlinesa (3,1 milijuna eura).