POZIV NA RADIONICU

Mogu li hrvatske tvrtke prihvatiti 'holacracy'?

26.02.2015 u 08:38

Bionic
Reading

Holacracy je poslovna praksa upravljanja organizacijom koja uključuje kolektivnu inteligenciju, participaciju, učinkovitost i kompetitivnost. Ovaj koncept brzo se razvija i postaje sve poznatiji u svijetu. Strane kompanije poput Zapposa, Mediuma i Nutrition Precisiona već ga provode, a u petak, 27. veljače, će i hrvatske tvrtke i organizacije imati priliku pobliže upoznati ovaj nov način rada. Impact Hub Zagreb pozvao je dva stručnjaka iz područja upravljanja promjenama kako bi održali ekskluzivnu prezentaciju o holacracyju

Što je zapravo holacracy, za tportal je objasnila Ivana Kljaković Gašpić, promotorica radionice Holacracy Taster Workshop koja će se održati u petak u Impact Hubu u Zagrebu.

'Holacracy se smatra evolucijskim iskorakom u postmoderno poslovanje, jer se bavi pitanjem svrhe i smisla neke organizacije, vrednuje ljudske odnose više od rezultata, koncentrirana je na osnaživanje svih zaposlenika da jasno artikuliraju svoja mišljenja i doprinose donošenju odluka. Nadilazi modernu organizaciju koja je orijentirana na predviđanje rezultata i kontrolu, profit, rast i ulagače. Radi se i odlučuje u krugovima pa možemo reći da ne postoji klasična vertikalna hijerarhija. Svaka organizacija koja primjenjuje holacracy ima jasno definiranu svrhu zbog koje postoji. Ljudi koji rade u njoj nemaju funkcije nego uloge koje se stalno rotiraju. Svaka uloga ima zaduženja. Svaka 'tenzija' ili potencijalni problem rješava se na taktičkim i upravljačkim sastancima koje vode mentori po unaprijed zadanoj strukturi. Sastanci traju uvijek sat vremena i donose se odluke o sljedećem mogućem koraku', objašnjava Kljaković Gašpić.

Ono što je posebno zanimljivo jest razdvajanje osobnih odnosa i uloga.

'U holacracyju surađuju i rade uloge te osobni odnosi ne opterećuju donošenje odluka. Na ovaj način se svi navikavaju na promjene i brzo donošenje odluka', naglašava Kljaković Gašpić.

Radionica Holacracy Taster Workshop zamišljena je kao kratko predstavljanje ove poslovne prakse koju koristi sve više organizacija u svijetu. Namijenjena je svima koji vode timove, menadžerima, poduzetnicima, ali i predstavnicima državne uprave (ministarstvima, agencijama) te svima onima koji traže nove poslovne prilike.

'Cilj je da se pokrenu razvojni projekti i suradnja kojom bi se dalje promovirala i primjenjivala ova poslovna praksa, jer se pokazalo da se njezinom primjenom ubrzava donošenje odluka, smanjuje stres i svatko ima priliku učiti i napredovati unutar organizacije', dodaje Kljaković Gašpić.

Na radionici će sudjelovati i dva stručnjaka iz ovog područja; Thomas Thomison, jedan od najvažnijih promotora i praktikanata ove poslovne prakse na svijetu, poduzetnik s više od 27 godina poslovnog iskustva, pomogao je rastu nekoliko startupa i osnovao četiri tvrtke, te Christiane Seuhs-Schoeller, iskusna poduzetnica i nezavisna poslovna konzultantica koja snažno podupire socijalno poduzetništvo, a specijalizirala se za nove oblike organizacije.

'Mislim da je važno istaknuti sliku da je holacracy kao vožnja bicikla. Možemo puno teoretizirati i čitati o tome, ali ako zaista nikada ne sjednemo na bicikl, nećemo ga naučiti voziti. Holacracy nije poslovni model i nema veze s poslovnom strategijom, nego je to poslovna praksa, što znači da obuhvaća donošenje odluka te poslovnu komunikaciju unutar organizacije', ističe Kljaković Gašpić.