DIGITALNI BIZNIS

Mobilni, umreženi i inovativni - oni su mladi hrvatski poduzetnici!

02.02.2016 u 14:05

Bionic
Reading

Novi val poduzetnika u Hrvatskoj pokazuje kako se na lokalnom i svjetskom tržištu mogu istaknuti, a glavni sastojak za to su inovativnost, umreženost i mobilnost koji im pomažu u rješavanju poslovnih izazova modernog doba

Street food i tradicija neodoljiv su spoj

Iako se danas riječ inovacija uglavnom veže uz tehnološki sektor, poduzetnice i nekadašnje sudionice emisije MasterChef Hrvatska, Martina Županić i Iva Pehar, pokazuju kako je i kulinarstvo područje u kojem ima mjesta za novitete.

Ako ste se nedavno zatekli u centru Zagreba, teško da ste mogli previdjeti novo popularno gastro odredište - street food restoran Chevap Rolls. Ove dvije djevojke osmislile su potpuno nov koncept, ćevape omotane u palačinki, koji uz ukusne umake i hrskave krumpiriće postaju snack koji se jede s nogu.Otkad je otvoren, restoran svojim slasnim zalogajima privlači kako Zagrepčane, tako i turiste, kojima predstavlja tradicionalne zalogaje u potpuno novom ruhu:
'Ovo je san koji sam sanjali i prije no što sam se prijavila ne MasterChef – osmisliti nešto novo i kreativno i to pretvoriti u posao.'

Dvojna uloga chefa i poduzetnica koju su na sebe preuzele, uz svoje lijepe strane, danas nosi i svoje izazove, a da bi ih savladale, uvelike pomaže i mobilna tehnologija'Posao je jako dinamičan i uvijek smo negdje u pokretu – bilo da smo na sastancima i dogovaramo nove poslovne mogućnosti ili tražimo nove kulinarske ideje i sastojke kako bismo uvijek imali svježe ideje, naš ured više nije jedno mjesto gdje smo stalno prisutne. U isto vrijeme, iznimno nam je bitno da smo uvijek dostupne, povezane i imamo uvid u to što se događa u restoranu.'



Streaming iz prvog lica



U tome nisu usamljene – u istraživanju koje smo proveli među poduzetnicima, dostupnost, mobilnost i umreženost pokazale su se iznimno bitnim stavkama za poslovanje. To je pogotovo izraženo kod tehnoloških tvrtaka kojima je ciljano tržište najčešće mnogo šire od nekoliko milijuna stanovnika Hrvatske i kojima poslovanje ovisi o dobroj povezanosti sa svijetom.Jedna od takvih tvrtaka je i Streaming Solutions, čiji je glavni proizvod point-of-view kamera Vyoocam, nedavno predstavljena na najvećem sajmu CES-u. Riječ je o laganoj kameri koja se može pričvrstiti na naočale, a na CES ih je odvela pobjeda na natjecanju Idea Knockout koju je sponzorirao Hrvatski Telekom, pomažući tako inovativnim poduzetnicima da se istaknu na svjetskom tržištu.

Streaming je jedan od najvećih tehnoloških trendova danas kada je riječ o konzumaciji sadržaja – bilo da je riječ o streamingu glazbe, filmova preko odnedavno dostupnog Netflixa ili pak sadržaja u stvarnom vremenu, kakav omogućava Vyoocam.

Streaming mijenja način na koji dobivamo sadržaj –ne traži mnogo mjesta za pohranu, a više nije potrebno ni mnogo velikih, teških, nespretnih i skupih komada opreme kako bi se nešto emitiralo uživo – lagana kamera koju nataknete na naočale omogućava nam prenosimo sve onako kako to vidimo i ostavlja nam pritom slobodne ruke', rekao nam je pokretač Streaming Solutionsa Vedran Vukman.

Ono što je bilo potrebno za ovu malu tehnološku revoluciju u emitiranju i konzumaciji sadržaja bila je dobra povezanost i infrastruktura koja nam danas omogućava da smo uvijek pokriveni mrežom – čak i ako nam fiksni internet zakaže, postoje opcije poput usluge 4G backup koja omogućuje poduzetnicima poput Vedrana, Ive i Martine, kojima je danas povezanost krucijalna, da pristupaju internetu bez dodatnih troškova za ostvareni promet.

Povjerenje i inovativnost


Još jedna bitna stavka u poslovanju danas - povjerenje, pokazuje tvrtka AdriaCalix, distributer ambalaže za prehrambene proizvode. Ako ste uzeli kavu za van, jeli krumpiriće s umakom iz posebne ambalaže ili neki drugi sličan proizvod, ili pojeli salatu za van, vjerojatno ste se susreli s ambalažom ove tvrtke.

Uz inovativnost, u radu s partnerima iznimno je bitno povjerenje kod klijenata koje se stvara u svim aspektima poslovanja, pa i onom digitalnom, objasnila nam je direktorica AdriaCalixa Petra Aničić:

'Kupci koji odabiru raditi s nama čine to zbog pažnje koju im posvećujemo, pouzdane i brze dostave te širokog asortimana kvalitetne inovativne papirnate, plastične i stiroporne ambalaže.'

Kako bi ovakve tvrtke mogle uspješno poslovati i dalje te nositi se s izazovima modernog poduzetništva, potrebna im je i podrška i usluge krojene po njima, koje im dopuštaju da budu povezani, dostupni i sigurni.

Ovaj promo prilog napravljen je u produkciji Tnative tima tportala u suradnji s HT-om kao dio native sadržaja tportala, a u skladu s najvišim profesionalnim standardima.