PRED IZUMIRANJEM

Male trgovine gube bitku s velikim lancima

24.02.2009 u 13:47

Bionic
Reading

Prodaju robe široke potrošnje u Hrvatskoj karakterizira činjenica da se danas već oko 72 posto te prodaje odvija preko 15 trgovačkih lanaca, dok se kod malih privatnih trgovaca i dalje pokazuje tendencija pada njihovog udjela, izvijestili su danas iz GfK na temelju podataka iz analiza potrošačkih navika u maloprodajnim centrima.

Istraživanje 'Shopping monitor 2008.' provedeno je u studenom prošle godine, osobnom anketom u kućanstvu na uzorku od 814 ispitanika/kućanstava.

Prema tim podacima, oko 72 posto potrošnje robe široke potrošnje odvija se u trgovačkim lancima, a pet vodećih su Konzum, Kaufland, Billa, Mercator i Plodine.

Iz GfK navode kako je trgovački lanac Konzum i dalje apsolutni lider u spontanoj (82 posto) i ukupnoj poznatosti (99 posto) trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, kada se promatraju proizvodi svakodnevne potrošnje.

Značajnu ukupnu poznatost, od preko 90 posto, osim Konzuma imaju još Pevec, Kaufland, Getro, Mercator, Lidl i Billa.

Promatrano po subjektivnoj procjeni učestalosti odlazaka u kupovinu u neki lanac, u zadnjih šest mjeseci prije ispitivanja, potrošači također stavljaju Konzum na prvo mjesto (72 posto), a slijede ga DM, Kaufland, Getro i Plodine.

Promatrano prema osobnoj ocjeni količine novca potrošenog po trgovačkim lancima na prvih deset pozicija su Konzum, Kaufland, Plodine, Getro, Billa, Mercator, Tommy, Interspar, Lidl i Ktc.

Oko 45 posto tog novca potroši se u supermarketima, a promatrano po regijama u supermarketima se najmanje troši u Lici, Kordunu, Banovini (oko 28 posto), a najviše u Slavoniji (52 posto).