IT tvrtka Q

Kako izmjeriti zadovoljstvo zaposlenika, a kako korisnika? Evo što kažu stručnjaci tvrtke koja je otkrila zanimljivu vezu...

  • Autor: N. S.
  • Zadnja izmjena 19.08.2021 16:04
  • Objavljeno 19.08.2021 u 12:54
Q

Q

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Q

Poznata domaća IT tvrtka Q, osim praćenja zadovoljstva zaposlenika, počela je pratiti razinu zadovoljstva klijenata ,što se pokazalo kao pun pogodak. Jedna je od najbrže rastućih IT kompanija u Europi, a zahvaljujući praćenju i analizi podataka te konstantnom unapređenju, na adresu Q-a pristižu brojne nagrade

Softverska agencija Q danas posluje širom svijeta, a u portfelju klijenata nalaze joj se globalne kompanije kao što su Hilti, The Times, Novartis, Manpower i mnogi drugi. Kako bi otkrili što klijenti misle o radu s njima i na čemu moraju poraditi kako bi suradnja bila bolja za obje strane, u Q-u su prije dvije godine počeli pratiti zadovoljstvo klijenata. Usavršavanjem modela, ove godine došli su do mehanizma prikupljanja povratnih informacija na mjesečnoj razini dok dvaput godišnje kroz dubinske intervjue diskutiraju o prilikama za unapređenje komunikacije i suradnje.

No osim praćenja zadovoljstva klijenata, u Q-u smatraju da je jednako važno pratiti zadovoljstvo zaposlenika. U počecima su se problemi rješavali na druženjima nakon posla, no rastom broja zaposlenih započeli su sa sustavnim ispitivanjem i mjerenjem njihova zadovoljstva.

'Zadovoljstvo zaposlenika jednako je zadovoljstvu klijenata. Te su dvije stvari u direktnoj korelaciji. U počecima smo zadovoljstvo zaposlenika pratili i ispitivali jednostavnim anketama preko besplatnih servisa, a jedan od alata koji nam se pokazao kao jako koristan naša je aplikacija Jenz jer također ima mogućnost anketiranja', otkriva CEO Q-a Filip Ljubić.

U zagrebačkoj IT kompaniji zadovoljstvo klijenata prati se slanjem jednostavnih anketa, s time da se naglasak stavlja na praćenje relevantnih podataka. Osnovna premisa im je jednostavnost i praktičnost podataka, a klijenti im jednom mjesečno šalju odgovore podijeljene na 10 pokazatelja u četiri glavne kategorije: Znanje, Strast i predanost, Komunikacija i Završna kvaliteta. Na temelju metrika i trendova potom se postavljaju interni ciljevi i unaprjeđuju procesi i odnosi s klijentima, što se u konačnici odražava na zadovoljstvo zaposlenika.

Što se pak tiče zadovoljstva zaposlenika, ono se trenutno u Q-u prati uz pomoć Peakona, koji mjeri 14 temeljnih čimbenika na radnom mjestu za koja su desetljeća istraživanja u psihologiji ponašanja, teoriji upravljanja i ljudskoj motivaciji pokazala da utječu na angažman zaposlenika. Pritom im je glavni motiv što bolje razumjeti zaposlenike, pogotovo ono što ih motivira, a potom poduzeti korake koji omogućuju da Q bude još bolje mjesto za rad.

'Tijekom studenog 2020. prvi put smo pustili anketu preko Peakona, vodeće platforme za mjerenje angažiranosti zaposlenika, a da smo na dobrom putu, potvrđuje i činjenica da smo prema ovoj platformi među pet posto najboljih IT kompanija u svijetu u svojoj kategoriji', ističe Ljubić.

U prvoj polovici godine kompanija je ostvarila odličan rezultat. Prosječna ocjena zadovoljstva klijenata uslugama tvrtke iznosila je 4,51 od 5, a 38 posto klijenata ocijenilo ih je najvećom mogućom ocjenom u svim kategorijama. Najbolji rezultat za Q nalazi se u kategoriji Strast i predanost te u prosjeku iznosi 4,7 od 5, što ukazuje na zadovoljstvo klijenata predanosti poslu. Najesen kompanija ima velike planove dizanja prosječne ocjene zadovoljstva klijenta na 4,8 od 5 i čvrsto vjeruju da će uspjeti u tome.

U Q-u kažu da definitivno postoji povezanost zadovoljstva zaposlenika i klijenata i pritom iznose brojne brojke koje to nedvosmisleno dokazuju. Primjerice, osjećaj postignuća, koji mjere pitanjima poput 'Većinu vremena osjećam postignuće u onome što radim' i 'Imam priliku raditi izazovne stvari na poslu', u kontinuiranom im je porastu već mjesecima te u jasnoj korelaciji s ocjenama zadovoljstva klijenata.

Zadovoljstvo potvrđuju i komentari klijenata koji hvale responzivnost tima, otvorenost u rješavanju izazova i fleksibilnost kao glavne karakteristike stručnjaka Q-a. Zahvaljujući kontinuiranom poboljšanju procesa, Q prate i brojne nagrade. Osim što su u pet posto najboljih IT kompanija po Peakonu, Clutch, jedna od vodećih svjetskih istraživačkih agencija za rangiranje IT tvrtki, svrstala je Q među 20 najboljih softverskih tvrtki u svijetu, a dobitnici su i nagrade za najboljeg poslodavca u Hrvatskoj.

Tvrtka trenutno broji preko 200 stručnjaka, što je oko 70 ljudi više nego prošle godine, a ove godine su potrazi su za čak 130 novih ljudi. Potraga za stručnjacima dolazi zbog priljeva novih klijenata, kojih je ove godine dosad već 36.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!