IZAZOVI DIGITALNOG DOBA

Kako da vam biznis funkcionira kao urica

14.12.2015 u 11:00

Bionic
Reading

Modernizacija je mnogima olakšala poslovanje, smanjila troškove, no donijela je i neke nove navike, potrebe, ali i pokoji problem koji tek treba riješiti

Koliko se promijenio dan jednog malog poduzetnika?

Uzmimo kao primjer vlasnicu frizerskog salona – njezine se usluge oglašavaju preko društvenih mreža, na kojima i komunicira s nekim klijentima, upite za predbilježbe dobiva preko maila i telefona, a bez fiskalne blagajne nema ni naplate – sve to čini mnogo drukčiji radni dan od onog kakav joj je bio prije samo nekoliko godina.

Poduzetništvo u hodu i trku

Iz istraživanja koje je na malim i srednjim poduzetnicima provela Tnative redakcija saznali smo da velik dio njih više nije vezan samo za jedno mjesto – čak 36 posto njih izjasnilo se navodeći da su često u pokretu i rade s više lokacija dok 54 posto ispitanika radi ponajviše iz ureda, a njih gotovo 10 posto iz svog doma.

Nije onda ni čudno to što većinu komunikacije vode sa svojih mobilnih uređaja ili preko e-maila, no fiksne linije i dalje su vrlo aktivan kanal komunikacije u njihovom poslovanju. Koristi ih još četrdesetak posto ispitanika.

Dostupnost je prilično bitna stavka u današnjem poduzetničkom životu – više od 80 ispitanika reklo je da im je ona bitna ili iznimno bitna, a druga stavka od iznimne važnosti za 73 posto njih je mobilnost.

Sve je umreženo – no što se događa kada nije?





Sve je to nemoguće bez dobre umreženosti, a ona nije samo pogodna u polunomadskom poduzetničkom životu, već je postala nužna za poslovanje.

Ispitanim poduzetnicima ona je bitna zbog POS uređaja i fiskalnih blagajni, pristupa servisima poput e-pošte ili bazama podataka ili im je pak posao u potpunosti vezan uz internet – štoviše, nijedna jedina osoba u ispitivanju nije odabrala ponuđenu opciju 'Povezanost na internet nije mi bitna'.

O tome koliko je bitna dobra povezanost, govori činjenica da, kada zakaže internetska veza, trećina ispitanika ima problema s pojedinim poslovnim procesima, poput naplate, no većina se izjasnila navodeći da bez internetske veze uopće ne mogu raditi!

Unatoč tome, još uvijek nije razvijena svijest o važnosti alternative kada se jave problemi s fiksnom mrežom – dok neki rješavaju problem mobilnim internetom, veći dio se spaja na svoje osobne ili poslovne mobilne telefone ili uopće nema alternativu.

No čak i kada sve funkcionira kao urica, postoji stavka kojom mali poduzetnici u prošlosti nisu morali razbijati glavu – a to je sigurnost.

Naši klijenti su sigurni s nama… nisu li?


Podaci o klijentima, mušterijama i partnerima dio su svakog poslovanja, a danas ih poduzetnici drže uglavnom u digitalnom obliku ili u digitalnom obliku uz papirnati trag. Takvo čuvanje podataka olakšava snalaženje u (digitalnoj) papirologiji i bolji pregled nad poslovanjem, no skriva i jednu opasnost.

Naime, ako je vjerovati našem uzorku, dio malih i srednjih poduzetnika nema ili ne zna ima li na svom poslovnom računalu protuvirusnu zaštitu, a još ih više tu zaštitu ne ažurira ili ne zna je li ažurirana. U takvom okruženju podaci klijenata mogu biti ugroženi zloćudnim softverom koji može zahvatiti računalo, a povjerenje klijenata i partnera - za koje su svi ispitanici rekli da im je bitno - iznevjereno.

Kada se sve zbroji, u izmijenjenoj i danas uvelike digitalnoj svakodnevnici malih i srednjih poduzetnika njihove digitalne potrebe mogu se sažeti u tri riječi: umreženost, dostupnost i sigurnost

Ovaj promo prilog napravljen je u produkciji Tnative tima tportala u suradnji s HT-om kao dio native sadržaja tportala, a u skladu s najvišim profesionalnim standardima.