U odnosu na prošlu godinu, Hrvatska je ove godine pala za čak sedam mjesta na svjetskoj ljestvici digitalne konkurentnosti. Hrvatska je u tom izvješću zauzela 51. mjesto od ukupno 63 vodeće svjetske ekonomije. Što je tome razlog i što radimo pogrešno, analizirali su u Poslovnom tjednu HRT-a ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat, voditelj zagrebačkog ureda tvrtke McKinsey & Company Croatia Tomislav Brezinščak i predsjednik HUP Udruge informatičke i komunikacijske djelatnosti Boris Drilo
Ministar Horvat istaknuo je kako se u potpunosti slaže s izvješćem. Štoviše, da ga je on pisao, izjavio je, Hrvatska bi možda prošla još lošije. Ali uvjeren je kako će nakon ove godine i svega onoga što poduzima Vlada u sljedećoj godini Hrvatska biti na puno boljem mjestu na ljestvici digitalne konkurentnosti.
Voditelj zagrebačkog ureda tvrtke McKinsey Tomislav Brezinščak složio se s Horvatom da država poduzima puno toga, međutim problem je u tome što sve to ide jako sporo.
'Druge zemlje su mnogo brže. Udio digitalne industrije u ukupnom BDP-u mali je u odnosu na ostale zemlje središnje Europe. Zabrinjavajuće je to što digitalna ekonomija raste sporije nego tradicionalna i po tome smo jedinstveni u Europi. Kada bi Hrvatska do 2025. dosegla razinu digitalizacije koju je imala Švedska 2016., to bi povećalo naš BDP za osam milijardi eura. U digitalizaciji, automatizaciji i informatizaciji kaskaju i javni i privatni sektor. Mislim kako se puno ljudi u Hrvatskoj boji digitalizacije. Strah ih je da će nestati radna mjesta, što nije istina. U Hrvatskoj je 2000. bilo 700 bankomata i 15.000 zaposlenih u bankarskom sektoru. Danas imamo 5000 bankomata i 25.000 zaposlenih u bankama. Digitalizacija je poluga za stvaranje poslova koji kreiraju veću vrijednost', izjavio je Brezinščak.
Predsjednik HUP Udruge informatičke i komunikacijske djelatnosti Boris Drilo poručio je kako ulazimo u novu dekadu, a koja će biti digitalna dekada.
'Postojat će samo digitalno gospodarstvo. Bez digitalizacije nema efikasnijeg ni javnog ni poslovnog sektora. Iz izvješća o digitalnoj konkurentnosti mogu se iščitati dvije stvari. Što se tiče sadašnjosti, Hrvatska ne stoji loše. Znanje i tehnologija su tu. Ono gdje smo drastično potonuli vezano je za našu spremnost za budućnost. Proizlazi da ne promišljamo o digitalizaciji kao napredne zemlje. Kad uvedemo neku za danas uobičajenu tehnologiju, smatramo kako smo napravili nešto. Ali to je zamka. Sve dok se ne promijeni način odvijanja poslovanja i odnos s kupcima ne možemo reći da imamo pravi digitalni pristup', rekao je Drilo.