TEDESCHIJEVE PAŠTETE NA ČEKANJU

'Još pregovaramo o ulasku Droge na police Konzuma'

Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Iako je Tedeschijeva Atlantic grupa još prošlo ljeto preuzela slovensku Drogu Kolinsku, njihovi najpoznatiji brendovi poput paštete Aregeta i kave Barcaffe još se ne mogu pronaći na policama Konzuma, najvećeg trgovačkog lanca u Hrvatskoj. No dogovor s Todorićevim maloprodajnim lancem mogao bi biti postignut do kraja godine, otkrio je hrvatskim novinarima član uprave Atlantic grupe Srećko Nakić prilikom razgledavanja Argetine tvornice u slovenskom gradu Izoli

Prihodi Argete 60 milijuna eura

Danas tvrtka u dvije tvornice, u slovenskoj Izoli i bosanskim Hadžićima,zapošljava 180 ljudi i godišnje proizvede 10.500 tona Argete. Tomaž Arhkaže kako se svake sekunde negdje u svijetu otvore četiri Argete.Prihodi od prodaje pašteta ove će godine Atlantic grupi donijeti oko 60milijuna eura prihoda, čemu najviše pridonosi tržište BiH. Nakić vjeruje da će Argeta u dvije godine postati najprodavaniji proizvod u svojoj kategoriji i u Hrvatskoj.

Splićanin Srećko Nakić predsjednik je uprave tvrtke Droga Kolinska, čije je sjedište u Ljubljani, no zbog značaja Droge u Srbiji, tamo provodi najviše vremena. U ponedjeljak je, zajedno s izvršnim direktorom delikatesnih namaza Tomažem Arhom, bio domaćin hrvatskim novinarima u Izoli. Iako se nalazimo u tvornici pašteta, Drogini menadžeri izbjegavaju tu riječ, strahujući od imidža nezdrave hrane i upozoravajući da je 'Argetadelikatesni namaz koji se ne radi od ostataka mesa'.

U regiji je Argeta treći najjači brend, nakon Milke i Coca Cole. Prodaje se na trideset tržišta, a tržišni je lider u Sloveniji, BiH, Makedoniji i Kosovu. O snazi Drogine perjanice govori podatak da se u SAD-u pojavio falsifikat Argete, i to u ambalaži proizvedenoj u Hrvatskoj. Na hrvatskom tržištu pašteta Argeta je treća, s udjelom od 14 posto, nakon paštete Gavrilović i Agrokorove Pikete, no ispred Podravke. Hrvatsko tržište u prihodima Argete sudjeluje tek s pet posto i postoji veliki prostor za rast prodaje, što ne čudi s obzirom na to da ih nema na Konzumovim policama.

'Pregovaramo detaljno i intenzivno i nadamo se dogovoru s Konzumom u kojem su već prisutni Cockta i Donat MG. Naravno da je polica bitna za put do potrošača, no nije presudna ako imate kvalitetan proizvod. Ne vjerujem da će Konzum ići protiv potrošača, vjerujem da ćemo uz nešto veći napor do kraja godine postići dogovor', optimističan je Srećko Nakić. Na pitanje je li ulazak u Konzum skup, Nakić kaže: 'Nije skuplji nego ulazak u Tesco ili Wallmart. Imamo neke svoje kriterije, ali napravit ćemo sve što možemo da se dogovorimo s Konzumom.'

Argeta je prisutna u svim regionalnim lancima, uključujući turski Migros koji ih je sam pozvao vidjevši izvrsne rezultate kod konkurencije, ali i bosanski Konzum i srpsku Ideu. Iako im jedino hrvatski Konzum ne želi otvoriti vrata, Tedeschijevi menadžeri za Todorića imaju samo riječi hvale: 'S Konzumom imamo izvrsne odnose. Nedavno je Emil (op. a. Tedeschi) izjavio da nama Todorić plaća na vrijeme, to je istina!' tvrdi Nakić. I za Arha je Todorićevo ponašanje posve logično: 'U Hrvatskoj nam je najveći konkurent Piketa, a vlasnik joj je isti kao i Konzumu; i ja bih držao konkurenciju podalje.'

Razumije li onda Nakić, u kontekstu (ne)ulaska Droginih brendova na Konzumove police, strah slovenske javnosti od Todorićeva preuzimanja Mercatora? 'Ne bih to htio komentirati', oprezan je Atlanticov član uprave. 'Gledajte, uvijek treba pregovarati oko ulaska proizvoda.'

U razgovoru s radnicima tvornice saznali smo da se plaće zaposlenih u proizvodnji kreću oko slovenskog prosjeka i iznose 600-700 eura. Zaposleni u Hadžićima pored Sarajeva zarađuju znatno manje, no i dalje iznad bosanskog prosjeka. Otkad je preuzeo Drogu Kolinsku, vlasnik Atlantica posjetio je ovu tvornicu u Izoli dva puta. Kako su reagirali kada su čuli da ih kupuje hrvatski poduzetnik? 'Ma dobro, bitno nam je bilo da se radi', rekla nam je jedna radnica.

Zanimalo nas je ima li, osim vlasnika iz Hrvatske, pašteta Argeta možda i neke hrvatske dobavljače? U regionalnoj priči o pašteti proizvedenoj u tvornici hrvatskog vlasnika u slovenskoj Izoli, ambalaža stiže iz Slovenije i Italije, tuna iz Španjolske, a kokošje meso, ona polovica sirovine koja nije iz Turske, stiže iz BiH i - Hrvatske.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi