RASTE DOBIT

Jamnica dominira na tržištu mineralne vode

29.07.2016 u 08:51

Bionic
Reading

U djelatnosti proizvodnje osvježavajućih napitaka, mineralne i drugih flaširanih voda u 2015. je u Hrvatskoj poslovalo 50 poduzetnika, od kojih je njih 27 ili 54 posto poslovalo s dobiti, a 23 poduzetnika su iskazala neto gubitak, pokazuju podaci Financijske agencije (Fina)

Njihova neto dobit je lani povećana za 20,8 posto, na 238,46 milijuna kuna, a gubitak razdoblja je smanjen za 30,5 posto, na 23,7 milijuna kuna.

Ukupan prihod poduzetnika promatrane djelatnosti ostvaren u 2015. iznosio je 1,9 milijardi kuna, što je za 6,4 posto više nego u 2014. Porasli su im i ukupni rashodi, za 4,1 posto, na 1,6 milijardi kuna.

Prosječna mjesečna obračunata neto plaća kod tih poduzetnika je iznosila 6.285 kuna, što je 3,4 posto više nego u 2014. te 25,2 posto više od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih kod poduzetnika na državnoj razini. U toj je djelatnosti lani bilo 1.333 zaposlenih, što je manje za 8,9 posto u odnosu na 2014. godinu.

Broj izvoznika u navedenoj djelatnosti lani se prema godini ranije smanjio za 28,6 posto (na ukupno 5), dok se broj uvoznika povećao za 18,2 posto (na ukupno 13).

Rezultat izvoza poduzetnika u djelatnosti proizvodnje osvježavajućih napitaka, mineralne vode i drugih flaširanih voda od 257,1 milijun kuna pao je 3,3 posto. Uvoz bilježi povećanje za 0,6 posto, na 299,8 milijuna kuna.

Podaci Fine pokazuju da među 50 poduzetnika u djelatnosti proizvodnje osvježavajućih napitaka, proizvodnje mineralne vode i drugih flaširanih voda dominantnu ulogu ima Jamnica, s najvećim ostvarenim ukupnim prihodima u iznosu od 1,7 milijardi kuna.