BRIGA ZA IMIDŽ

HEP angažira vanjske PR-ovce za Plomin i Omblu

31.10.2012 u 13:00

Bionic
Reading

Kako bi popravila imidž energetskih projekata koji ne stoje dobro ne samo kod ekoloških aktivista nego i dijela ekonomista koji sumnjaju u njihovu ekonomsku opravdanost, Vlada je dopustila HEP-u da angažira PR agenciju koja će javnost, za još nepoznat iznos novca, uvjeravati u njihovu nužnost

Vlada je na današnjoj sjednici HEP-u odobrila angažman PR agencija, odnosno vanjskog konzultanta za odnose s javnošću koji bi građanima trebao objasniti nužnost ulaganja u tri energetska projekata TE Plomin C, HE Ombla i HE Senj2/Kosinj, u okviru četverogodišnjeg investicijskog projekta vrijednog 19 milijardi kuna.

'Osim energetskog, provedba ima za cilj uključivanje javnosti, informiranje i javni dijalog o energetskim potrebama RH, nedostatnim kapacitetima i nužnosti ulaganja, kako bismo povećali samodostatnost u opskrbi električnom energijom i smanjili ovisnost o uvozu', stoji u obrazloženju.

Posao s agencijama ugovarat će se na razdoblje od jedne godine, ali će potreba za angažmanom vanjskih konzultanata, čini se, trajati znatno više - do završetka svakog pojedinog projekta. Nismo iz HEP-a uspjeli dobiti procjenu koliko će potrošiti za promociju, kažu tek da nakon Vladine suglasnosti mogu krenuti u raspisivanje natječaja.

Odobrenje HEP-u za vanjske PR-ovce stiže nakon što je Milanovićeva Vlada u srpnju zabranila redovnu suradnju PR agencija s državnim institucijama i tvrtkama. Blagoslov za angažman vanjskih stručnjaka Vlada ipak dodjeljuje u slučaju posebnih, nacionalno važnih projekata. Odmah po donošenju odluke jedan je takav prijavio Rajko Ostojić, Vlada mu je dopustila da njegovo Ministarstvo zdravlja u kolovozu potraži pomoć stručnjaka za odnose javnošću zbog promocije zdravstvene reforme. No još ga nisu pronašli. U Ministarstvu zdravlja su nam potvrdili da je natječaj proveden, ali kažu da je postupak još u tijeku, pa se ni nakon tri mjeseca ne zna ime agencije koja će dobiti 1,5 milijuna kuna vrijedan posao s državom.

Vladinom zabranom bile su zgrožene PR agencije okupljene u HUOJ-u i HUKA-i, nazivale su je skandaloznom i diskrimantornom prema jednoj struci. Podržao ih je i HUP, dok AZTN nije pronašao ništa sporno u Vladinoj odluci. Ipak cijeli 'rat' koji se odvijao ponajviše na društvenim mrežama u kojem su pljuštale optužbe o 'privilegiranim volonterkama' trajao je poprilično kratko. Utihnuo je krajem kolovoza, kada je u sve medije iz Vladinih izvora puštena informacija da je HDZ-ova vlada na PR i marketinške agencije u osam godina potrošila 133 milijuna kuna.