tvrtka pletix

[FOTO] U Kamanju već 30 godina proizvode kupaće kostime i uspješno se bore s jeftinom konkurencijom: 'Posebno pažnju dajemo ženama s većim košaricama'

25.06.2022 u 17:10

Bionic
Reading

Prije više od 30 godina, točnije 1990. u Kamanju kod Karlovca, području poznatom po tekstilnoj industriji, Stjepan Maršić odlučio je po povratku iz Australije pokrenuti proizvodnju kupaćih kostima. Pletix, čiji je naziv asocijacija na pletene materijale s kojima su i krenuli, danas je vodeći hrvatski proizvođač ženskih, muških i dječjih kupaćih kostima koji zapošljava 80 ljudi i čiju su kvalitetu prepoznali i van granica Lijepe Naše. Nakon 30 godina Pletix i dalje odolijeva jeftinim artiklima masovne proizvodnje

'Visoka kvaliteta našeg asortimana rezultat je obiteljske tvrtke s dugogodišnjom tradicijom i iskustvom u izvozu i proizvodnji za poznate europske brendove kao što su Maryan Mehlhorn, Sunflair, Protective, Colmar, Dolce & Gabbana.

Posvećeni smo ideji da naši kupaći kostimi budu funkcionalni i prilagođeni vašem stilu i obliku tijela uz zajamčenu visoku kvalitetu i izdržljivost naših proizvoda. Za profinjenu, elegantnu i odvažnu ženu', ističe dizajnerica Barbara Maršić.

Oko 50 posto proizvoda prodaju u Pletix dućanima i na webshopu, a dio u robnim kućama poput Name, Galeba i u raznim buticima. Maršić dodaje da izvoze diljem Europe, pa i na šire međunarodno tržište.

'Uspostavljamo čvrste veze s najcjenjenijim i najinovativnijim proizvodnim partnerima u Europi, često obiteljskim tvrtkama s kojima poslujemo generacijama i koristimo njihovo znanje o kupaćim kostimima', ističe Maršić.

Njihov dizajn svake je godine dio modnih sajmova kao što je pariški Interfiliere gdje Pletix sudjeluje kao izlagač, dok se na domaćem tržištu redovito njihovi kupaći koristimi nose na izborima ljepote.

  • +11
Modeli Pletixa Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Pletix

'Posebna je pažnja poklonjena kupaćim kostimima s većim košaricama (B, C, D, E, F). Temelj naše filozofije je fleksibilnost – nudimo veliki izbor stilova, veličina, potpore i ojačanja za svaki oblik tijela, primjerice podesivost naramenica, pjenaste košarice na umetanje, ojačanje ispod grudi kod jednodijelnih modela', navodi dizajnerica.

Za izradu koriste najfinije talijanske i španjolske materijale.

'Koristimo najkvalitetnije i najsuvremenije komponente kako bismo osigurali savršenu udobnost: materijale, žice, pjenaste košarice, podloge, silikonske trake, kopče, ukrase.

Kupaće kostime proizvodimo da traju, ulažemo isključivo u kvalitetne i testirane materijale, otporne na habanje, rastezljive prilikom nošenja, postojanih boja s UV zaštitom, posebna struktura materijala osigurava udobnost i slobodu kretanja, brzosušećih svojstava i reciklirane materijale', kaže Maršić.

Ove godine usmjerili su se na reciklirane materijale, a njihova kolekcija kupaćih koristima Green planet napravljena je od materijala ReNew koji je ekološkog porijekla i sadrži 100 posto reciklirani poliamid.

poslovni rezultati

Prema podacima servisa Poslovna Hrvatska, Pletix je prošle godine poslovao s prihodima od devet milijuna kuna, što je gotovo ista razina kao i godinu ranije. Tvrtka je profitabilna u proteklih pet godina, samo lani dobit je iznosila 75.000 kuna, dok im je rekordna bila 2019. kad su ostvarili čistu zaradu od gotovo 700.000 kuna.

Broj zaposlenih također je stabilan u proteklih pet godina, a lani su prema podacima s Poslovne imali 72 stalna zaposlenika. Poslovanje tvrtke je iznimno stabilno, a vrijednost tekuće imovine (7,3 milijuna kuna) višestruko nadmašuje vrijednost tekućih obveza (1,8 milijuna kuna)

'ReNew materijal proizvodi tvrtka u Italiji, koja se u svrhu promocije svjetskog očuvanja okoliša posvetila potpunoj transparentnosti proizvodnog procesa, počevši od sirovina pa do isporuke materijala svojim potrošačima. Novost u kolekciji su i modeli iz Sensitive materijala.

S namjerom da proizvedemo modele koji svojom kvalitetom nadmašuju ostale, odabrali smo artikl Sensitive Classic. On se sastoji od kombinacije najfinijih poliamidnih mikrovlakana (72 posto) i čak 28 posto lycre, elastanskog vlakna za dodatnu čvrstoću, te se iz tog razloga često koristi u izradi modela koji oblikuju tijelo, ili kod steznih modela.

Sensitive materijali posebno su izdržljive čvrstoće i elastičnosti, mekani su i ugodni za nošenje radi brzog sušenja i prozračnosti, te praktični za održavanje i ne gužvaju se. Otporni su na habanje, klor, te da mikrovlakna imaju posebne filtere za sunce', pojašnjava Maršić.

Premda u Pletixu, vole svoj posao ekstilna industrija nije ostala netaknuta uslijed nove krize. Naime, suočavaju se s velikim poskupljenjima u proizvodnji te porastom cijena energenata i materijala za više od 50 posto.

No, planovi ostaju jasni i ambiciozni – žele dalje ulagati u proizvodnju, u održivost, inovativnost i trendove, širiti se dalje na europskom tržištu te nastaviti pružati kvalitetu postojećim i novim kupcima.

'Visoka kvaliteta našeg asortimana rezultat je obiteljske tvrtke s dugogodišnjom tradicijom i iskustvom u izvozu i proizvodnji za poznate europske brendove kao što su Maryan Mehlhorn, Sunflair, Protective, Colmar, Dolce & Gabbana.Posvećeni smo ideji da naši kupaći kostimi budu funkcionalni i prilagođeni stilu i obliku tijela uz zajamčenu visoku kvalitetu i izdržljivost naših proizvoda', ističe dizajnerica Barbara Maršić.