KRALJ KROMA IMA POTPORU VLADE

Danko Končar kupuje tri brodogradilišta

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 07.03.2017 13:39
  • Objavljeno 09.01.2009 u 09:14
brodogradilište, 3. maj, brodogradnja, škver

brodogradilište, 3. maj, brodogradnja, škver

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Željko Šop

Uspješni svjetski poslovni čovjek, vlasnik rudnika u Južnoj Africi Danko Končar, koji je samo lani zaradio 750 milijuna dolara, želi kupiti tri velika hrvatska brodogradilišta

Danko Končar, suvlasnik kompanije Samacorn koja kontrolira svjetsku trgovinu kromom, vlasnik rudnika u Južnoafričkoj Republici namjerava kupiti škverove 3. maj, Brodosplit i Brodotrogir

'Imam 6500 zaposlenih, mjesečno za plaće radnicima u rudnicima, koji su trenutačno zatvoreni, izdvajam 15 milijuna dolara', predstavio se impresivno Končar čija je tvrtka lani ostvarila dobit od 750 milijuna dolara

Potvrda o Končarevim ozbiljnim namjerama stigla je iz samih škverova. Naime, posljednjih dana prošle godine, u režiji potpredsjednika Vlade Damira Polančeca, održan je sastanak s upravama i brodograđevnim sindikatima na koji je upravo Polančec doveo i predstavio Končara kao jednog od najozbiljnijih pretendenata za vlasničko preuzimanje brodogradilišta. Kako je rekao, želio im je dokazati da ne blefira kada govori da je do Vlade stiglo više relevantnih upita za sudjelovanje u privatizaciji škverova. Sam Končar u nedavnom je razgovoru potvrdio svoj interes da dio novca koji je zaradio u trgovini plemenitim metalima investira u Hrvatsku, između ostalog i u brodogradnju.

Na tom sastanku Končar je predstavio i model kupnje škverova. Riječ je o tri velika brodogradilišta - 3. maju, Brodotrogiru i Brodosplitu - koja su u središtu njegova interesa. Spreman ih je kupiti kao lider ili partner hrvatskog konzorcija u koji bi ušle velike domaće banke kreditori, domaći brodari i sami radnici. Premda se, kako je rekao, njegova obitelj protivi tom investicijskom projektu, osobno smatra da naša brodogradilišta mogu postati tvrtke s pozitivnom bilancom. Ne zna u kojem bi se to roku i s kojom količinom ulaganja trebalo dogoditi, ali vjeruje da je moguće. Kao potvrdu svoje tvrdnje naveo je pulski Uljanik, jedini domaći škver koji ne proizvodi enormne količine gubitaka.

Upravo se preko Uljanika Končar i zainteresirao za brodogradnju, a Uljanik plovidbi nudio je čak i partnerstvo u gradnji brodova za prijevoz rasutih tereta kakve već ima u sklopu svoga osnovnog biznisa. U međuvremenu je otkupio vlasnički udio u karlovačkom Adriadieselu gdje većinski paket ima Uljanik i najavio dokapitalizaciju tvrtke u kojoj je kao mladi inženjer i počeo profesionalnu karijeru. Sindikatima je poručio da je spreman radnicima ustupiti 25-postotni dionički portfelj kako bi i oni postali aktivni igrači u novoj vlasničkoj strukturi.

Juraj Šoljić, povjerenik SMH u 3. maju, izjavio je da je taj sastanak doživio veoma pozitivnim, osobito Končarovu spremnost da u kupnju škverova uđe sa socijalnim partnerima. Upravo na tragu ključnog zahtjeva SMH, koji traži da se u privatizaciji 25 plus jedna dionica ustupi radnicima, predsjednik SMH Ivo Marjanović, koji je također bio na tom sastanku, ističe da će oni u pregovore s potencijalnim kupcima ući tek nakon što se legitimiraju kroz ponudu na samom natječaju.

'Podršku ćemo dati onim kupcima koji jamče nastavak proizvodnje i očuvanje najvećeg broja radnih mjesta. Dotad su za nas ovakvi razgovori samo informativnog karaktera', rekao je Marjanović, odbijajući iznijeti više detalja.

U Ministarstvu gospodarstva odbijaju dati bilo kakvu informaciju o nedavnom sastanku Danka Končara s predstavnicima škverova. Naime, izvori navode da su trenutačno fokusirani na pripremu teksta natječaja. U Bruxelles je poslan prijedlog tendera, a tehničke konzultacije u Europskoj komisiji oko hrvatskog prijedloga umjesto danas (9. rujna), odgođene su za 15. siječnja

U međuvremenu se intenzivno lobira kako bi se briselsku administraciju uvjerilo da prihvati tender u kojem se prednost daje kupcima koji jamče nastavak proizvodnje i prihvaćaju tzv. socijalne klauzule. U takvu kategoriju spada i Končar koji očito uživa punu podršku Vlade, a navodno i osobno premijera Sanadera. Kako je Vlada sve karte za rješavanje gorućeg problema brodogradnje bacila na privatizaciju, ne čudi što su spremni Lončaru dati punu logističku podršku jer tako otklanjaju i prijetnje pobunom škverana.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi