SASTANAK S MINISTRIMA

Dalmatinske tvrtke traže spas u modelu C

23.03.2011 u 08:54

Bionic
Reading

Predstavnici Vlade, Hrvatske udruge sindikata (HUS) i uprava 15 tvrtki iz triju dalmatinskih županija održali su u utorak radni sastanak o rješavanju problema tih poduzeća

Razmotrili smo teškoće svake od tih tvrtki i mogućnost da nastave s radom, a to će u prvom redu ovisiti o programima restrukturiranja koji će biti odobreni ako za to imaju uvjete, izjavio je nakon sastanka ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta

Na sastanku su uz Kalmetu bili nazočni potpredsjednik Vlade Petar Čobanković, te ministri Đuro Popijač, Martina Dalić, Dražen Bošnjaković i Branko Bačić.

Predsjednik HUS-a Ozren Matijašević izrazio je zadovoljstvo što su na sastanku dogovorena 'suvisla rješenja' za većinu tih tvrtki, te što nije riječ o kupovanju vremena jer se u većini slučajeva odluke o programima restrukturiranja trebaju donijeti kroz desetak dana, u protivnom neka poduzeća idu u stečaj.

U vezi poduzeća Trimot Imotski, a radi se tekstilnoj industriji u kojoj rade 152 radnice čiji su dugovi osjetno veći od procijenjene vrijednosti, resorno ministarstvo mora se hitno očitovati o programu restrukturiranja. Ako program ne zadovolji ide se u stečajni postupak, a paralelno će se omogućiti radnicama Trimota da se zaposle u ženskoj kaznionici u Imotskom.

Što se tiče Adriachema, ako program restrukturiranja ne prođe ide se u otvaranje stečaja, te iznajmljivanje dijela nekretnina tvrtki AD Brodovi uz obavezu zapošljavanja određenog broja radnika.

U vezi tvrtke RLE Solin - brodogradnja Vranjic - ide se u dodjelu koncesije kako bi se remontna brodogradnja i dalje nastavila, a usporedno će se raditi na sklapanju nagodbe s tvrtkom RLE Obrt koja je u stečajnom postupku preuzela dio Viktora Lenca uz obvezu preuzimanja dijela radnika.

Vodoprivreda Imotski je građevinska tvrtka koja obavlja infrastrukturne radove za potrebe Županije splitsko-dalmatinske, a u većinskom je vlasništvu Županije. Tvrtka će biti uključena u radove za Županiju kao podizvođač, a Županija kao vlasnik učinit će sve za naplatu potraživanja.

Također je zaključeno da će biti odobreno prolongiranje plaćanja poreza tvrtkama Aran Bušić i Bašić Promet Imotski

U slučaju Autoprijevoza Sinj radi se o neispunjavanju ugovora o strateškom partnerstvu, a grad Sinj neprihvaljivo o tome šuti zajedno sa strateškim partnerom Autoprijevozom Makarska. Vlada će u 15 dana pokušati postići dogovor, u protivnom će Ministarstvo financija predložiti Vladi raskidanje ugovora na štetu strateškog partnera, a to povlači otvaranje stečajnog postupka.

Za NCP Šibenik, remontno brodogradilište, dogovoreno je da će se prolongirati neisplaćene koncesije i kamata na njih, a u cilju očuvanja 320 proizvodno orijentiranih radnih mjesta.

Luka Šibenik je zdravo poduzeće kojem je vlasnik Transadria u predstečajnom stanju, pa je dogovoreno da će se Luka sačuvati od toga kao i od eventualnog neprijateljskog preuzimanja, kazao je Matijašević.