pregovori o cijenama

Carrefour proširio kampanju obustave prodaje PepsiCovih proizvoda

05.01.2024 u 15:54

Bionic
Reading

Francuski lanac supermarketa Carrefour proširio je kampanju obustave prodaje proizvoda američkog PepsiCoa na Italiju, Španjolsku i Belgiju, poručivši kupcima da su postali preskupi u zaoštrenoj taktici u pregovorima o cijenama

Od 4. siječnja Carrefour je na police u Francuskoj, Italiji, Španjolskoj i Belgiji počeo postavljati natpise s obavijesti da više neće kupovati te brendove "zbog neprihvatljivog povećanja cijena", rekao je glasnogovornik francuskog diva.

Već u četvrtak neki PepsiCovi proizvodi, poput grickalica Cheetos i pića 7Up, nisu bili dostupni u Carrefourovom supermarketu u pariškoj četvrti Auteuil, a neki, poput Pepsija, još su bili na policama, uz postavljene natpise.

Iz PepsiCoa su poručili da razgovaraju s Carrefourom već mjesecima i da će nastaviti razgovarati s francuskom kompanijom "u dobroj vjeri" kako osigurali dostupnost proizvoda.

Francuska je u 2022. godini činila oko jedan posto PepsiCovih prihoda, prema podacima tvrtke Nielsen koje je analizirao Barclays

Tijekom prošle godine trgovci mješovitom robom u nekoliko zemalja, uključujući Njemačku i Belgiju, izvijestili su da obustavljaju narudžbe od pojedinih kompanija, zaoštrivši taktiku u pregovorima o cijenama u razdoblju visoke inflacije.

Carrefour se izdvajao posebno oštrim stavom prema proizvođačima robe za široku potrošnju, pokrenuvši lani kampanju postavljanja naljepnica na proizvode čija su se pakiranja smanjila, a cijena im se povećala.

Francuska se izdvaja u Europi snažnom regulacijom maloprodajnog sektora i traži od supermarketa da svake godine pregovaraju o cijenama s proizvođačima hrane i pića kako bi zaštitila svoju poljoprivrednu industriju.

Predsjednik najvećeg francuskog lanca supermarketa E. Leclerc pružio je podršku konkurentu Carrefouru, pozivajući sve velike tvrtke u segmentu proizvoda za široku potrošnju da snize cijene.

"Moramo u idućem mjesecu uvjeriti velike dobavljače koji su pogriješili pretjeranim povećanjem cijena da ih snize ili ublaže”, objavio je Michel-Edouard Leclerc na LinkedInu.

Iz E. Leclerca nisu odmah odgovorili na Reutersov upit da komentiraju objavu predsjednika, ni na pitanje hoće li slijediti primjer Carrefoura i povući s polica PepsiCove ili proizvode drugih tvrtki.