MANJI OD OČEKIVANJA

Blagi pad industrijske proizvodnje u studenom

  • Autor: Hina/tportal.hr
  • Zadnja izmjena 29.12.2011 13:46
  • Objavljeno 29.12.2011 u 13:42
VARTEKS TEKSTILNA INDUSTRIJA

VARTEKS TEKSTILNA INDUSTRIJA

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Željko Hajdinjak

Industrijska je proizvodnja u Hrvatskoj u studenome pala za 0,3 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, što je posljedica slabosti domaće potrošnje, ali i inozemne potražnje

Državni zavod za statistiku objavio je danas da je, prema desezoniziranim podacima, industrijska proizvodnja u studenome ostala na istoj razini u odnosu na listopad, dok je u odnosu na studeni prošle godine pala za 0,3 posto.

To je manji pad nego što se očekivalo, s obzirom da su četiri makroekonomista, koja su sudjelovala u anketi Hine, procjenjivala u prosjeku da je u studenome industrija oslabila za 1,8 posto u odnosu na isti lanjski mjesec.

'Pad je nešto manji nego što se očekivalo, no pred industrijskim je sektorom vjerojatno i teža godina nego što je bila ova, zbog nužnog restrukturiranja, što će rezultirati i padom broja zaposlenih', kaže Zdeslav Šantić, glavni ekonomist Splitske banke.

Najviše je, 11,5 posto, u studenome na godišnjoj razini pala proizvodnja energije, dok je proizvodnja trajnih proizvoda za široku potrošnju oslabila za 5,1, a intermedijarnih proizvoda za 5 posto.

S druge strane, proizvodnja kapitalnih proizvoda porasla je na godišnjoj razini 18,3, a netrajnih proizvoda za široku potrošnju za 1 posto.

Ukupno je u prvih 11 mjeseci ove godine industrijska proizvodnja pala za 1,4 posto

Šantić očekuje da će u 2012. industrijska proizvodnja pasti i više nego u ovoj godini, do 2,5 posto.

'Domaća potražnja će i dalje biti slaba jer pada zaposlenost, a smanjuju se i realne plaće. Bit će i određene konsolidacije javnih financija. Uz to, sve su jasnije naznake da će u prvoj polovici iduće godine gospodarstvo eurozone ući u recesiju, a u takvim je uvjetima teško očekivati dobru prodaju domaćih proizvoda na stranim tržištima' kaže Zdeslav Šantić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi