weekend media festival

Aljaž Peklaj zna zašto TikTok izaziva najveće igrače na tržištu

20.09.2022 u 09:11

Bionic
Reading

Vrijeme TikToka stvorenog samo za plesne i pjevačke izazove daleko je iza nas. Danas je na radaru većine marketinških stručnjaka i smatra se jednim od najinovativnijih tehnoloških divova koji promiče autentičnost i kreativnost. Zašto TikTok hrabro izaziva najveće igrače na tržištu – od Mete i Googlea do Netflixa i izdavačkih kuća, otkrio nam je Aljaž Peklaj uoči svog prvog dolaska na Weekend u ulozi predavača.

S više od 10 godina iskustva u području marketinga i zabavne industrije, kao voditelj projekata u organizaciji velikih festivala te koncerata u regiji, među kojima su Ultra Europe, Spring Break Island i drugi, a kasnije i kao menadžer te booking agent raznih pop i elektronskih izvođača, Aljaž je definitivno osoba koja ima što za reći. Posljednjih godina kao dio agencije Bold Group, fokusira se na integrirane 360 kampanje koje uključuju tradicionalni i digitalni marketing, dijeljenje znanja te pomoć u razvoju brendova kroz strateške pristupe.

Prvi put dolazite na Weekend Media Festival u ulozi predavača, što ćete pokazati publici?

Da, to je istina i hvala vam na prilici. Govorit ću o TikToku i zašto mislim da je to platforma budućnosti, budući da izravno izaziva najveće igrače na tržištu – od Mete i Googlea do Netflixa i izdavačkih kuća. Nakon dugog vremena, u kojem su društvene mreže promovirale savršen život i izgled, TikTok je promijenio način razmišljanja autentičnošću i zato mislim da se korisnicima toliko sviđa. Prikazat ću neke od najboljih studijskih slučajeva u regiji i diljem svijeta sa savjetima i trikovima o tome kako dovesti svoj brend na platformu.

Još uvijek postoji mišljenje da samo tinejdžeri koriste TikTok. Ali je li to istina?

Istina je da je generacija Z prva počela aktivno koristiti TikTok i prilagodila ga kao vlastitu platformu, ali trendovi se mijenjaju. TikTok je izvrstan za obrazovanje generacije Z kao novih i nadolazećih potrošača i njihovo pretvaranje u vaše kupce. No, prema najnovijim statistikama TikToka, više od 35% korisnika ima 20-29 godina, a više od 18% njih ima 30-39 godina, što znači da možemo ciljati i na korisnike s kupovnom moći na TikToku.

Je li TikTok prikladan samo za brendove iz industrije zabave ili brendove iz bilo kojeg područja?

TikTok je prvo bio popularan kao platforma na kojoj su korisnici sudjelovali u plesnim i pjevačkim izazovima. Ali kao što sam već rekao, TikTok je postao puno više od običnog kanala društvenih medija. Vidjeli smo kako brendovi iz glazbene i video industrije uspijevaju na TikToku, ali vidjeli smo i tvrtke iz sektora bankarstva i osiguranja kako pokušavaju educirati korisnike i transformirati ih u svoje klijente. Automobilska industrija je vrlo jaka na TikToku, a TikTok je također postao popularna tražilica za industriju putovanja za ljude koji žele otkriti nova mjesta dok putuju. Također, na TikToku se može pronaći mnoštvo društveno odgovornih projekata i društvenih eksperimenata pa se može reći da TikTok postaje platforma na kojoj svatko može pokazati svoje talente i razgovarati o temama koje preferira sa sve većom publikom.

Možete li podijeliti neke savjete za sve brendove koje žele ući u TikTok?

Naravno, prije ulaska u TikTok tržište ključno je imati postavljenu cijelu strategiju, što znači da napravite istraživanje o konkurentima na TikToku, što i kako oni komuniciraju i onda na temelju toga i vaših ciljeva postavite stupove sadržaja koje onda možete koristiti za pisanje scenarija za vaše videozapise. Važno je biti u toku s najnovijim trendovima i zvukovima na TikToku – ne zaboravite, zvuk je najvažniji element vaših videa. Na kraju, ali ne manje važno, nemojte koristiti Instagram sadržaj na TikTok-u jer neće raditi. I naravno, dođite na našu radionicu u subotu ako želite čuti korak po korak vodič kako staviti svoj brend na TikTok.

Kakva su vaša predviđanja za TikTok u narednom razdoblju?

Mislim da će se TikTok nastaviti razvijati i da će njegova popularnost i dalje postajati sve veća. Već je promijenio filmsku i glazbenu industriju, ali ovo je tek početak. Generacija Z već bira TikTok umjesto Googlea kao svoju preferiranu tražilicu pa mislim da će TikTok uložiti puno truda u usavršavanje svog preglednika. TikTok će definitivno postati Netflix za konzumaciju vertikalnog video sadržaja i možemo očekivati da će većina korisnika uskoro imati mogućnost pokretanja vlastite pretplatničke video serije. Učenje će postati lakše s TikTokom jer korisnici mogu dobiti sve informacije koje traže u kratkim videozapisima. I naravno, još uvijek čekam da vidim što TikTok može doprinijeti brendovima e-trgovine, jer mislim da ovdje ima još puno prostora za razvoj.