KUPNJOM ŽITNJAKA I BELJA

Agrokor nije ugrozio tržišno nadmetanje

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 31.12.2009 09:07
  • Objavljeno 31.12.2009 u 09:04
Piruška Canjuga na press konferenciji Agrokora

Piruška Canjuga na press konferenciji Agrokora

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Davor Pongračić

Vijeće Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja ocijenila je dopuštenom koncentraciju između povezanih društava iz koncerna Agrokor te dijela društava bivšeg koncerna Mlinar

Konkretno, društvo Konzum d.d. steklo je kontrolu nad društvom Žitnjak d.d., dok je društvo Belje d.d. steklo kontrolu nad društvima Moslavka Kutina d.d. i Tvornica stočne hrane Popovača d.o.o., priopćeno je sa sjednice Vijeća.

Riječ je, pojašnjava se, o završetku složenog postupka ocjene dopuštenosti koji je započeo prijavom namjere provedbe koncentracije poduzetnika Agrokor/Mlinar u siječnju 2009.

Međutim, i prije okončanja tog postupka Agrokor je samoinicijativno smanjilo opseg prijavljene koncentracije. Nakon što je dijelove koncerna Mlinar prenio na svoja društva (Žitnjak na Konzum, Moslavku i Tvornicu stočne hrane Popovača na Belje), Agrokor je svoje udjele u društvu Mlinar prodao Pekari Kruna d.o.o. iz Osijeka. Zato je Agrokor po nalogu Agencije u studenome 2009. podnio izmijenjenu prijavu koncentracije.

Kao mjerodavna tržišta na kojima bi provedba koncentracije zbog preklapanja djelatnosti njenih sudionika potencijalno mogla imati značajne učinke Agencija je utvrdila tržište veleprodaje mješovitom robom na području Republike Hrvatske, te tržišta maloprodaje mješovite robe na području Grada Zagreba i Sisačko-moslavačke županije.

Utvrđeno je da bi provedbom koncentracije tržišni udio Konzuma na tržištu veleprodaje mješovite robe porastao za manje od 1 posto, te bi se kretao između 40 i 50 posto.

Na tržištu maloprodaje mješovitom robom na području Grada Zagreba u hipermarketima i supermarketima, tržišni udio Konzuma povećat će se za manje od 0,5 posto i iznosit će između 30 i 40 posto.

Udio na tržištu maloprodaje u malim prodavaonicama i samoposlugama povećat će se između 2,5 i 3,5 posto, te će iznositi između 45 i 55 posto, u što nije uključen tržišni udio malih trgovaca i obrtnika u trgovini na malo o čijem prometu nema službenih podataka.

Međutim, kako je riječ o potpuno otvorenom i dinamičnom tržištu, bez zapreka pristupu tržištu novim konkurentima, spomenuto povećanje tržišnog udjela Konzuma neće imati značajan negativan učinak na tržišno natjecanje na tržištu maloprodaje u Zagrebu.

Na području Sisačko-moslavačke županije tržišni udio Konzuma narast će za manje od 1 posto. Time će Konzum po veličini tržišnog udjela ostati na četvrtom mjestu na tom tržištu, s ukupnim tržišnim udjelom između 5 i 10 posto.

Ukupni tržišni udjel Konzuma na tržištu maloprodaje mješovitom robom na području Hrvatske ostat će na razini između 20 i 30 posto.

Agencija je također ocijenila dopuštenom koncentraciju nastalu stjecanjem kontrole od strane poduzetnika M SAN ulaganja d.o.o. i Žito d.o.o. nad poduzetnikom PPK Valpovo d.d.

Riječ je o koncentraciji čija bi provedba potencijalno mogla imati učinke na tržištu stočne hrane, tržištu brašna od pšenice i tržištu svježeg svinjskog mesa na teritoriju Hrvatske. No, Agencija je utvrdila da će udio Žita d.o.o. na tim tržištima samo neznatno porasti, s tim da niti na jednom od spomenutih tržišta neće prelaziti 10 posto.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi