bolji od prvijenca

Xiaomi u napadu na Teslu: Kineski div predstavio SUV model s većim dometom

26.05.2025 u 10:03

Bionic
Reading

Kineski tehnološki div Xiaomi, poznat prvenstveno po svojim pametnim telefonima, nedavno je zakoračio u svijet električnih vozila. Sada ambiciozno cilja na najprodavaniji automobil Tesle u Kini

Manje od godinu dana nakon lansiranja svog prvog električnog vozila, Xiaomi je u četvrtak navečer predstavio novi SUV model YU7, za koji tvrdi da ima domet vožnje od najmanje 760 kilometara (472 milje) s jednim punjenjem baterije, piše CNBC.

To premašuje domet od 719 kilometara, koliko se oglašava za Teslin Model Y s produženim dosegom. Domet vožnje predstavlja ključnu prodajnu točku za kupce zabrinute zbog potrebe za čestim punjenjem.

'Očekujemo da bi YU7 mogao značajno smanjiti tržišni udio Tesle Model Y u Kini', izjavio je analitičar banke Citi, Jeff Chung, u izvješću objavljenom u nedjelju.

Prema projekcijama Citija, cijena automobila YU7 mogla bi se kretati između 250.000 i 320.000 juana (od 34.700 do 44.420 američkih dolara), uz predviđenu mjesečnu prodaju od oko 30.000 primjeraka. Na godišnjoj razini predviđa se prodaja između 300.000 i 360.000 jedinica.

Takav cjenovni raspon stavlja YU7 u izravan tržišni sukob s Teslinim Modelom Y, a koji u Kini starta s cijenom od 263.500 juana. Xiaomi planira službeno objaviti cijenu modela YU7 prilikom predstavljanja u srpnju.

Teslin Model Y bio je drugo najprodavanije novo energetsko vozilo u Kini tijekom šest mjeseci zaključno s travnjem, prema podacima platforme Autohome, koja pruža informacije potrošačima o automobilima u Kini. Na prvom mjestu našao se znatno jeftiniji BYD Seagull, a treće mjesto zauzeo je povoljni Wuling Hongguang Mini.

U travnju je prvo mjesto na ljestvici najprodavanijih novih energetskih vozila zauzeo Geome Xingyuan kineskog Geelyja, a slijedili su BYD-ov Seagull i Wuling Hongguang Mini. Xiaomijeva limuzina SU7 zauzela je četvrto mjesto, ispred tri BYD-ova modela, dok se Teslin Model Y spustio na osmo mjesto.

Bolji od Xiaomijevog prvijenca?

YU7 je pozicioniran kao 'luksuzni SUV', a njegova bi prodaja mogla nadmašiti onu prethodnog modela SU7, smatra Elinor Leung, direktorica azijskih telekomunikacijskih i internetskih istraživanja u CLSA-i.

Xiaomi je prošle godine lansirao svoj prvi električni automobil – limuzinu SU7 – čija je cijena bila oko 4000 dolara niža od tadašnjeg Teslinog Modela 3. Kao odgovor, Tesla je snizio cijenu Modela 3 na 235.500 juana od 26. svibnja, iako je to još uvijek više od cijene za SU7, a on se prodaje za 215.900 juana.

U travnju je Xiaomi isporučio više od 28.000 primjeraka vozila SU7, što je lagani pad u odnosu na ožujak, kada ih je isporučeno više od 29.000. Pad isporuke dogodio se nakon teške prometne nesreće u kojoj je sudjelovao model SU7 i u kojoj su poginule tri osobe. Nakon incidenta kineske vlasti su zatražile od proizvođača veću opreznost u marketinškom jeziku prilikom oglašavanja sustava za pomoć vozačima.

Xiaomi ima i novi smartfon s vlastitim čipom

YU7 je predstavljen u četvrtak na kraju događaja na kojem je Xiaomi promovirao i svoj novi premium pametni telefon s vlastitim čipom, za koji tvrdi da prema određenim parametrima nadmašuje Appleove procesore. CNBC nije mogao neovisno potvrditi te tvrdnje.

U međuvremenu je konkurentski proizvođač električnih vozila XPeng najavio da će u srijedu predstaviti Max, verziju svog relativno popularnog modela Mona M03. Ona uključuje naprednije sustave pomoći vozaču, a kompanija je ranije najavila da će isporuke započeti nakon veljače.