SVJETSKA PREMIJERA

Alpine predstavio A390: Električni sportski fastback s agilnošću i performansama A110

28.05.2025 u 13:36

Bionic
Reading

Dostupan u dvije verzije, s dvije različite izlazne snage: GT razvija 400 KS i ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,8 s, uz krajnju brzinu od 200 km/h. Verzija GTS razvija 470 KS i do 808 Nm okretnog momenta te ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,9 s, s krajnjom brzinom od 220 km/h

Drugi potpuno električni model Alpinea, A390, pridružuje se modelu A290 u 'Garaži snova' marke. A390 je sportski fastback s 5 sjedala s agilnošću i performansama modela A110. Zahvaljujući ugrađenoj tehnologiji, trima motorima i Alpineovoj inženjerskoj magiji, A390 utjelovljuje Alpineov DNK u vozilu ispunjenom strašću koje će se nositi sa zavojitim planinskim cestama bez zaostajanja za konkurencijom na stazi.

Platforma A390 potječe od tvrtke Ampere i uključuje usluge punjenja koje je razvio Mobilize Power Solutions, poput dvosmjernog V2G punjenja, kao dio sveobuhvatnog električnog ekosustava za optimalno iskustvo.

Alpine A390 je dizajniran i proizveden u Francuskoj u povijesnoj tvornici marke, Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé. Bit će dostupan od četvrtog tromjesečja 2025. Prilikom lansiranja, cijena A390 u GT i GTS verzijama će se kretati od 65.000 do 76.000 eura. Konačne cijene bit će objavljene kada se otvore narudžbe u svakoj zemlji. Alpine A390 Première propusnica omogućiti će početnim kupcima prioritetni pristup narudžbama za njihov A390.

Alpine A390 GTS Izvor: Promo fotografije / Autor: Alpine

'Netko je jednom rekao da život počinje u 70. godini, a to bi moglo biti istina i za Alpine s dolaskom ovog drugog modela u Dream Garage, jednog od sedam električnih modela koji se očekuju do 2030. Godine 2025. Alpine A390 podsjeća svijet da je duša važnija od softvera. Za ljubitelja automobila poput mene teško je zamisliti išta uzbudljivije od oživljavanja legendarnog brenda i njegovog projiciranja na nova područja, pokazujući da je originalni recept relevantniji nego ikad.' rekao je Luca de Meo, izvršni direktor Renault Grupe.

Vanjski dizajn

U obliku elegantnog sportskog fastbacka s upečatljivom osobnošću, A390 kombinira fluidnost i sportski duh svojih ikoničnih linija s ugodnom unutrašnjošću za svojih pet putnika. Može se pohvaliti velikodušnim dimenzijama, neviđenim za Alpine, a istovremeno ostaje kompaktan: duljina 4615 mm, širina 1885 mm, visina 1532 mm.

Njegove proporcije coupéa vidljive su sa 110 metara udaljenosti, a stražnje staklo u obliku vizira u obliku kacige i kompaktne staklene površine doprinose njegovom kompaktnom izgledu.

Zatim, na drugoj razini interpretacije, na 110 cm, otkriva se skulpturalna linija koja oživljava stražnja vrata s integriranim ručkama, kao i preciznost rada na ramenima linije karoserije, refleksijama i volumenima te lopatici poklopca motora koja omogućuje prolaz zraka za usmjeravanje aerodinamičkih strujanja.

Sa 110 mm, svaki detalj se može diviti, poput prednjih branika s trokutastim oblicima inspiriranim planinama, koji uključuju otvore koji stvaraju zračne zavjese. Ostali elementi ističu se u njegovom jedinstvenom svjetlosnom potpisu.

Sprijeda, skupina osvijetljenih trokuta nazvanih 'Kozmička prašina' evocira komet koji probija atmosferu. Kada se vozač približi vozilu, oni oživljavaju u dobrodošlom slijedu. Projekcija Alpine logotipa okružena pahuljicama također je usmjerena bočno u razini tla.

Straga, fragmentirani trokuti uokviruju Alpine logotip s pozadinskim osvjetljenjem u potpunom slovima. Konačno, tanke svjetlosne trake sprijeda i straga, koje kao da režu zrak poput oštrice, evociraju osjećaj lakoće. Svaki detalj je pažljivo osmišljen, sve do Alpine A loga sa strane, čija strelica uvijek pokazuje prema naprijed, i opcije trobojne zastave na C-stupu, kao na A110. Aerodinamika, jedan od glavnih čimbenika koji doprinose električnom dometu, pažljivo je razmotrena u svakom detalju, od spektakularno oblikovane lopatice poklopca motora do stražnjeg ruba. Oblik prati funkciju, s kutom krova od 17°, 'zakrilcima' stražnjih kotača, vođenim prolazima za zrak na kotačima i kutom difuzora od 8°, inspiriranim prototipovima Le Mans Daytona h (LMDh).

Diskretni crni spojler integriran u bazu stražnjeg stakla upotpunjuje aerodinamičke značajke stražnjeg dijela ovog sportskog fastbacka. Rezultat je savršena ravnoteža između aerodinamičke fluidnosti i elegancije. I na kraju, malo 'uskršnje jaje' skriveno je u kutu vjetrobranskog stakla: legendarna silueta Alpine A110.

Michelin gume

Michelin i Alpine imaju dugu povijest suradnje koja datira još od 2012. Sve gume ugrađene u Alpine A390 su Michelin i nose posebne A39 oznake. Francuski proizvođač je zajednički razvio gume kako bi ponudio najbolje moguće prianjanje i domet. Idealno su prilagođene dizajnu ovjesa i upravljanju A390, osiguravajući da se te karakteristike performansi održavaju čak i kada se gume zamijene tijekom životnog vijeka automobila.

20-colna Michelin Pilot Sport EV (GT verzija: 245/45R20) je sportska ljetna guma s optimiziranom energetskom učinkovitošću, koja kombinira prianjanje, izdržljivost i domet.

21-colna Michelin Pilot Sport 4S (GTS verzija: 245/40ZR21) je najsportskija ljetna guma, dizajnirana da iskoristi puni potencijal performansi A390 na suhim i mokrim cestama. 20-colna Michelin Cross Climate 3 Sport (245/45R20) je cjelogodišnja guma koja nudi visoku razinu prianjanja u širokom rasponu uvjeta, posebno po hladnom, mokrom i snježnom vremenu.

Unutrašnjost

Ulaskom u A390, uronjeni ste u svijet posvećen sportskom duhu, s posebnom pažnjom posvećenom udobnosti i percipiranoj kvaliteti, s instrumentnom pločom, središnjom konzolom i panelima vrata presvučenim kožom i sofisticiranom atmosferom osvjetljenja.

Tematska boja je plava, u skladu s Alpine A290. Kokpit je orijentiran na vozača, s 12,3-inčnim i 12-inčnim zaslonima visoke razlučivosti okrenutim prema vozačima kako bi ih uronili u Alpine svijet. Fizička kontrola klime omogućuje vozačima podešavanje postavki bez skidanja pogleda s ceste.

Grijani sportski upravljač presvučen je Nappa Bleu kožom i ima ravno dno i središnji dio. Integrira kontrole za načine vožnje, pomoć vozaču u vozaču, telefon, glasovnog asistenta i prikaz na instrumentnoj ploči načina. Dva specifična aluminijska gumba u boji, inspirirana svijetom Formule 1, kontroliraju razinu regeneracije (plavi okretni gumb RCH za Recharge) do načina rada One Pedal i pojačanje dostupno za pretjecanje i kontrolu pokretanja (crveni gumb OV za pretjecanje).

Tu je i posebna sklopka za audio kontrole. Visoka središnja konzola, inspirirana kultnim dizajnom A110, uključuje karakteristične Alpine RND kontrole mjenjača, istaknute s dva prilagodljiva krila.

A390 ima električno podesiva i grijana Alpine Sport sjedala za potporu i udobnost, izrađena od različitih materijala za presvlake, uključujući Alcantara mikrofibre, tipične za sportske automobile. Na gornjem dijelu imaju logotip A u obliku strelice. U vrhu ponude, A390 je opremljen plavim i sivim Alpine Sport sjedalima Sabelt® od Nappa kože, koja se mogu opremiti opcionalnim karbonskim keperom ili kovanim karbonskim umetcima u stražnjem dijelu, koji odgovaraju ukrasima armaturne ploče.

Materijali i završna obrada posebno su profinjeni, sve do sitnih detalja, s aluminijskim rešetkama zvučnika Devialet, opcijskom stropnom oblogom od mikrovlakana i brojnim opcijama prilagodbe Atelier Alpine (boja kočionih čeljusti, sjedala, kotači itd.).

Petero vrata Alpine A390 omogućuju jednostavan pristup, a straga, dva bočna putnika uživaju u vrijednoj potpori tijekom sportskije vožnje. Konačno, A390 se može pohvaliti velikodušnim prtljažnikom od 532 litre, koji može ponuditi veću svestranost s opcijskim dvostrukim podom.

Pogonski sklopovi

Alpine A390 ima originalnu arhitekturu s tri motora, što omogućuje pogon na sve kotače s rasporedom sličnim vozilima s pogonom na stražnje kotače: prednji motor s namotanim rotorom i dva potpuno namjenska sinkrona motora s permanentnim magnetima straga, svaki namijenjen jednom kotaču.

Ovi motori pokreću Alpine sustav aktivnog vektoriranja momenta, jedinstveno patentirano rješenje razvijeno kroz opsežno testiranje od strane Alpineovih testnih vozača i inženjera. Sva tri motora proizvode se u tvornici Ampere u Cléonu. Alpine A390 dostupan je u dvije verzije, nudeći dvije različite izlazne snage: - GT razvija 400 KS i ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,8 sekundi, s maksimalnom brzinom od 200 km/h. - GTS razvija 470 KS i do 808 Nm maksimalnog okretnog momenta te ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,9 sekundi, s maksimalnom brzinom od 220 km/h.

Vodeće performanse A390 u klasi osmišljene su tako da se lako ponovljuju bez gubitka snage, čak i kada baterija nije potpuno napunjena. Ručno pretkondicioniranje baterije također se može aktivirati sa središnjeg zaslona kako bi se postigle maksimalne performanse za intenzivnu sportsku upotrebu ili, na primjer, za snižavanje temperature nakon krugova na stazi.

Dinamika

Dinamika vožnje osmišljena je da bude prirodna i pristupačna svima, s izvrsnom modulacijom papučica, izravnim upravljanjem s izvanrednim povratnim informacijama i kočenjem bez primjetnog prijelaza između regenerativnog i kočenja trenjem. Ovisno o odabranom načinu vožnje, A390 se prilagođava svim raspoloženjima, od najudobnijeg do zanimljivijeg iskustva vožnje.

Alpine A390 GTS - u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: Alpine

Posebno ugodna u urbanim sredinama, dostupna je i vožnja s jednom papučicom, koja dovodi vozilo do potpunog zaustavljanja. Funkcija pretjecanja, kojom se upravlja s upravljača putem crvenog gumba (zvanog OV), pruža dodatnu snagu do 10 sekundi kada se pritisne. Potrebno je vrijeme punjenja od 30 sekundi prije nego što se može ponovno koristiti punom snagom. Međutim, nakon 15 sekundi moguće je pozvati još jedno pojačavanje, koje će trajati 5 sekundi. Ova značajka, inspirirana motornim sportom i igrama, patentirana je. Kada se isporuči ova dodatna snaga, instrumentna ploča prikazuje animaciju koja simbolizira brzinu i sliku preostalog vremena, dok se dinamična animacija pojavljuje na središnjem Alpine Telemetrics zaslonu.

A390 nudi funkciju kontrole pokretanja. Omogućuje najbolje moguće ubrzanje iz mjesta. Aktivira se jednostavnim postupkom: u Sport načinu rada stavite noge na obje papučice i pritisnite gumb za pretjecanje na upravljaču, a zatim otpustite kočnicu. Spektakularna animacija prikazuje se na instrumentnoj ploči, uz specifičan zvuk tijekom rezultirajućeg ubrzanja.

Baterija

Alpine A390 predstavlja bateriju s visokoučinkovitim kemijskim sastavom proizvedenim u Francuskoj (ćelije i moduli) koje je posebno za Alpine razvio francuski stručnjak Verkor: prvi put! Specifikacije za razvoj ove baterije bile su posebno zahtjevne. Morala je jamčiti maksimalnu snagu pražnjenja za vuču (do 1200 A u načinu pražnjenja za napajanje tri motora i isporuku njihovih 345 kW).

Također je morala reproducirati iste performanse nekoliko puta zaredom, održavajući istu razinu dok se baterija prazni (do 30% napunjenosti). Kako bi to postigao, Verkor je redizajnirao cijelu arhitekturu svoje 400 V baterije sa specifično dimenzioniranim sustavom hlađenja (posebno zahvaljujući većem protoku vode) i NMC kemijskim sastavom s visokim udjelom nikla i visokom gustoćom energije.

Zahvaljujući velikodušnom kapacitetu baterije od 89 kWh, A390 nudi domet do 555 km (WLTP ciklus, uz odobrenje) s 20-inčnim kotačima i do 520 km (WLTP ciklus, uz odobrenje) s 21-inčnim kotačima. Toplinska pumpa standardna je u svim razinama opreme, optimizirajući temperaturu u unutrašnjosti i očuvajući domet.

Alpine A390
  • Alpine A390
  • Alpine A390
  • Alpine A390
  • Alpine A390
  • Alpine A390
    +43
Alpine A390 Izvor: Promo fotografije / Autor: Alpine

Brzo punjenje istosmjernom strujom može doseći 190 kW, ali važnija od vršne snage je sposobnost održavanja visoke snage punjenja dulje vrijeme, što zahtijeva inteligentno upravljanje punjenjem. To je ono što baterija A390 postiže svojom izvrsnom prosječnom snagom punjenja. Omogućuje mu punjenje za manje od 20 minuta, oporavak od 2 sata vožnje autocestom i punjenje od 15 do 80 posto za manje od 25 minuta.

GPS navigacija Google Maps uključuje planer ruta za električna vozila koji uzima u obzir rutu, razinu napunjenosti, temperaturu baterije, potrošnju u stvarnom vremenu i automatsko prednaponiranje trakcijske baterije kako bi izračunao najbolji itinerar optimizacijom faza punjenja. Punjenje je olakšano zahvaljujući Mobilize ekosustavu i besplatnom pristupu ChargePassu. Podacima o povezanom vozilu može se pristupiti daljinski putem aplikacije za pametne telefone My Alpine, koja uključuje lokaciju, kilometražu, preostali domet, razinu napunjenosti baterije i preostalo vrijeme punjenja.

Možete planirati svoj itinerar na temelju svojih potreba za punjenjem, zakazati punjenje ili prednaponiranje unutrašnjosti i daljinski aktivirati sirenu i svjetla. Ugrađeni punjač od 11 kW (22 kW opcionalno) uključuje V2L kompatibilnu dvosmjernu funkciju punjenja s opcionalnim adapterom za punjenje električnog bicikla, na primjer, i V2G (vozilo-u-mrežu) za uštede na punjenju kod kuće uz uslugu Mobilize Power.

Dva paketa opreme

Dostupna su dva paketa opreme, GT i GTS, a svaki odgovara određenoj tehničkoj specifikaciji. Prvi model je A390 GT, sa 400 KS, koji ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,8 s, s maksimalnom brzinom od 200 km/h. Dolazi s 20-colnim aluminijskim naplatcima s dijamantnim rezom, Michelin Sport EV gumama, eloksiranim kočionim čeljustima i kromiranim logotipima.

U unutrašnjosti su sportska sjedala električna i grijana, upravljač presvučen Nappa kožom je grijani, na središnjem zaslonu je vidljiv periferni pogled od 360°, a zvučni sustav s 13 zvučnika je Devialet.

Verzija GTS razvija 470 KS, ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,9 s, s maksimalnom brzinom od 220 km/h. Ima 21-colne kovane naplatke i Michelin Pilot Sport 4S gume visokih performansi. Putnici na prednjim sjedalima sjede u Sabeltovim Nappa kožnim sjedalima s električnim podešavanjem, grijanjem i masažom. Stropna obloga presvučena je mikrovlaknima; Devialet audio sustav s 13 zvučnika dolazi u svojoj premium verziji Devialet XtremeSound Audio System, a uključen je i Alpine Telemetrics Expert sustav, kao i Driving and Parking Pack (poluautonomna vožnja i automatsko parkiranje).

Neke opcije zajedničke su objema verzijama, poput keper ili kovanih karbonskih paketa dostupnih na GT i GTS modelima. Dostupna je i dodatna oprema poput umetaka za kotače i dvostrukog poda u prtljažniku.

Alpine 390 Première

Prvi kupci bit će u vodećoj poziciji da isprobaju svoj A390 uz Alpine A390 Première, dva tjedna prije otvaranja narudžbi u četvrtom kvartalu 2025. Također će im omogućiti da dobiju ekskluzivne Devialet X Alpine slušalice ograničenog izdanja, što će im omogućiti da uživaju u impresivnom audio iskustvu Alpinea A390.