Lightyear One

Svjetlosna godina: Nizozemci predstavili zavodljiv solarni automobil koji ima samo jednu manu

02.07.2019 u 10:48

Bionic
Reading

Predstavljena je verzija električnog automobila koji se sam puni pomoću fotonaponskih ćelija

Prije oko dva mjeseca pisali smo o modelu Sion na solarni pogon, a prošlog tjedna bivši studenti Tehničkog sveučilišta u nizozemskom Eindhovenu predstavili su svoj ekološki prihvatljiv prototip automobila koji bi trebao ući u serijsku proizvodnju 2021. godine. S dometom od čak 725 kilometara, potrošnjom od 8,3 kWh na 100 kilometara i funkcijom samopunjenja pomoću vanjskih fotonaponskih ploha, Lightyear One (u prijevodu Svjetlosna godina) nadilazi sve prethodne modele električnih automobila.

Lightyear One pritom uopće ne izgleda spartanski jer je dug više od pet metara uglavnom zbog aerodinamičnog dizajna s dugim stražnjim krajem. Ovaj solarni automobil može primiti pet odraslih putnika i nudi ukupno 1700 litara prostora za odlaganje (s preklopljenim stražnjim sjedalima).

Izvor: Promo fotografije / Autor: Lightyear

Četiri elektromotora, montirani po jedan na svakom kotaču, osiguravaju mali gubitak energije u pogonu, pa ovaj automobil ubrzava od 0 do 100 km/h za 10 sekundi. U kombinaciji s navedenom potrošnjom i solarnom opcijom, to upućuje na veličinu baterije od 45 do 60 kWh.

Osim što se može napajati električnom energijom iz mreže, korisnici Lightyear Onea mogu koristiti snagu fotonaponskog sustava ugrađenog u poklopac motora i krov. Ovisno o godišnjem dobu i položaju sunca, dnevni prinos energije, na primjer u nekom gradu u Njemačkoj, koja baš i nema puno sunčanih dana godišnje, trebao bi se kretati između šest i 37 kilometara. Naravno, u Hrvatskoj, u kojoj sunčevih zraka tijekom godine ima u izdašnim količinama, raspon bi se trebao višestruko povećati.

  • +3
Lightyear One Izvor: Promo fotografije / Autor: Lightyear

Budući vlasnici modela Lightyear One mogu funkcionirati i bez skupe infrastrukture punjenja, jer osim tehnologije za samopunjenje, vozilo se može opskrbiti strujom i kod kuće, na kućnim utičnicama, što bi trebalo dostajati za domet od 400 kilometara. Ipak, investitori navode cijenu od 149.000 eura, što i nije baš jako prihvatljivo za naše građane.