Lightyear One
Svjetlosna godina: Nizozemci predstavili zavodljiv solarni automobil koji ima samo jednu manu

Lightyear One na solarni pogon svojim fotonaponskim ćelijama koristi sunčevu energiju za pogon
Izvor: Promo fotografije / Autor: Lightyear
Prije oko dva mjeseca pisali smo o modelu Sion na solarni pogon, a prošlog tjedna bivši studenti Tehničkog sveučilišta u nizozemskom Eindhovenu predstavili su svoj ekološki prihvatljiv prototip automobila koji bi trebao ući u serijsku proizvodnju 2021. godine. S dometom od čak 725 kilometara, potrošnjom od 8,3 kWh na 100 kilometara i funkcijom samopunjenja pomoću vanjskih fotonaponskih ploha, Lightyear One (u prijevodu Svjetlosna godina) nadilazi sve prethodne modele električnih automobila.

Lightyear One na solarni pogon
Izvor: Promo fotografije / Autor: Lightyear
Lightyear One pritom uopće ne izgleda spartanski jer je dug više od pet metara uglavnom zbog aerodinamičnog dizajna s dugim stražnjim krajem. Ovaj solarni automobil može primiti pet odraslih putnika i nudi ukupno 1700 litara prostora za odlaganje (s preklopljenim stražnjim sjedalima).
Izvor: Promo fotografije / Autor: Lightyear
Četiri elektromotora, montirani po jedan na svakom kotaču, osiguravaju mali gubitak energije u pogonu, pa ovaj automobil ubrzava od 0 do 100 km/h za 10 sekundi. U kombinaciji s navedenom potrošnjom i solarnom opcijom, to upućuje na veličinu baterije od 45 do 60 kWh.

Lightyear One nudi prostor za petero odraslih putnika i prtljagu
Izvor: Promo fotografije / Autor: Lightyear
Osim što se može napajati električnom energijom iz mreže, korisnici Lightyear Onea mogu koristiti snagu fotonaponskog sustava ugrađenog u poklopac motora i krov. Ovisno o godišnjem dobu i položaju sunca, dnevni prinos energije, na primjer u nekom gradu u Njemačkoj, koja baš i nema puno sunčanih dana godišnje, trebao bi se kretati između šest i 37 kilometara. Naravno, u Hrvatskoj, u kojoj sunčevih zraka tijekom godine ima u izdašnim količinama, raspon bi se trebao višestruko povećati.
Budući vlasnici modela Lightyear One mogu funkcionirati i bez skupe infrastrukture punjenja, jer osim tehnologije za samopunjenje, vozilo se može opskrbiti strujom i kod kuće, na kućnim utičnicama, što bi trebalo dostajati za domet od 400 kilometara. Ipak, investitori navode cijenu od 149.000 eura, što i nije baš jako prihvatljivo za naše građane.