Škoda Scala

Scala na našem testu: Evo što sve trebate znati o ovom praktičnom obiteljskom automobilu

26.06.2019 u 12:43

Bionic
Reading

Škoda je iz ove platforme izvukla najviše što je bilo moguće, a rezultat je kompaktno vozilo s velikodušnom ponudom prostora, kako za putnike tako i za prtljagu

Već na prvom predstavljanju javnosti na ženevskom autosalonu u ožujku ove godine bilo je jasno da će nova Škoda Scala biti jako zanimljiva onima koje zanima kategorija kompaktnih automobila. A svojim karavanskim oblikom daje se naslutiti i bez ulaska u vozilo da bi to moglo biti idealno obiteljsko vozilo. Stoga smo na testu isprobali Scalu Style 1.0 TSI s benzinskim trocilindričnim motorom snage 115 KS s ručnim mjenjačem.

Scala je prvi model češke marke koji se temelji na modernoj modularnoj poprečnoj platformi MQB-A0 za male automobile koncerna Volkswagen. Škoda je zapravo i zadužena za razvoj ove platforme u samom koncernu i to je ista platforma koju koriste još neki modeli iz VW grupe, poput Seata Ibize i Volkswagen T-Roca. Treba reći i da je iz ove platforme Škoda izvukla najviše što je bilo moguće, a rezultat je kompaktno vozilo s velikodušnom ponudom prostora, kako za putnike tako i za prtljagu. Štoviše, dobilo se i na udobnosti u vožnji, što se vjerojatno najviše osjeća u gradu. Ukupna dužina iznosi 4362 mm, širina 1793 mm, a visina 1471 mm, dok je međuosovinski razmak 2649 milimetara. Zbog ovog oblika karoserije dobiven je veliki volumen prtljažnog prostora od 467 litara, a kad se spuste nasloni stražnjeg reda sjedala onda on raste i do 1410 litara. Težina cijelog vozila je 1240 kilograma, a korisna nosivost 428 kg.

Škoda Scala na predstavljanju u Dalmaciji Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Izvana je Scala dojmljiva, a sama marka predstavlja svoj sljedeći stupanj razvoja novog dizajna pod nazivom Simply Surprising ili jednostavno iznenađujuće. Oštre linije karoserije i svjetlosni sklopovi daju ovom automobilu moderan i dinamičan izgled. Straga, kao prvo serijsko vozilo marke, Scala naglašava svoj snažan identitet pomoću natpisa ŠKODA na stražnjim vratima sastavljenog od pojedinačnih slova koji se prvi put upotrebljava u Europi. Plava boja karoserije oznake Race (utrka) sasvim joj lijepo pristaje, a pogotovo kombinacija crnog staklenog panoramskog krova, crnog stražnjeg krovnog spojlera i crne gornje plohe stražnjih vrata u staklu bez okvira. LED prednja svjetla u obliku nepravilnog šiljastog trokuta odlično su ukomponirana u profiliranu prednju haubu, a skupa s brojnim prijelazima i oblicima prednje maske i prednjeg branika, cijelom prednjem kraju daju vrlo dinamičan, čak sportski izgled. Slično je i sa stražnjim krajem automobila i LED svjetlima, a sve zajedno nam sugerira da se izvuklo puno iz koncepta Vision RS, koji je prikazan na sajmu automobila u Parizu 2018. godine.

  • +20
Škoda Scala Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

U unutrašnjosti Scale, u našem testnom modelu paketa Dynamic dodani su i detalji sportske izvedbe. To se prije svega odnosi na dobro profilirana sportska sjedala u kombinaciji tkanine i mikrofibre Suedia, bijelo ambijentalno osvjetljenje, aluminijske papučice, višenamjensko sportsko kožnato kolo volana, dekortativne Black Dots umetke, te crnu krovnu oblogu. Čim sjednete na vozačko mjesto, primjetit ćete da na središnjoj konzoli i nema jako puno okretnih prekidača, zapravo samo njih četiri, te sedam tipaka za regulaciju bitnih funkcija samog vozila (grijači prednjih i stražnjih stakala, glavni izbornik, pomoći prilikom parkiranja,...). No, kada pritisnete tipku glavnog izbornika (menu) na središnjem 8-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir, otvaraju vam se sve moguće funkcije potrebne za funkcionalan rad vozila. Sam zaslon je jako dobro smješten po visini, pa čak i ako nešto želite podesiti u vožnji, poput klima-uređaja, moći ćete i dalje djelomično pratiti što se događa na cesti pred vama. Samo kolo volana izvrsno leži u rukama, a upravljanje se čini optimalnim. I na njemu su sve kontrolne tipke koje vam trebaju, poput desnog rotacionog prekidača s kojim možete u vožnji npr. isključiti sustav pomoći držanja trake jer vam taj sustav u gradskoj vožnji i nije previše potreban.

Sa serijski instaliranom eSIM karticom, Scala je prvo vozilo marke Škoda koje je uvijek online i koje svim kupcima pruža funkcije eCalla i proaktivnog servisa. Na instrument ploči vam se prikazuje informacija jeste li u tom trenutku spojeni na internet ili ne. Osim serijskih LED glavnih i stražnjih svjetala te sustava od devet zračnih jastuka, sa zračnim jastukom za koljena vozača i, prvi put u segmentu, opcijskim stražnjim bočnim zračnim jastucima - Scala nudi brojne sustave potpore koji su se dosad mogli pronaći samo u višim klasama vozila. Opcijski su dostupni sustavi Side Assist, koji na udaljenosti do 70 metara prikazuje vozila koja se približavaju straga ili koja voze u mrtvom kutu, automatska regulacija razmaka (ACC) do 210 km/h i potpora upravljanja pri parkiranju. Potpora zadržavanja vozila u voznom traku i sustav Front Assist - radarski nadzor prostora ispred vozila dio su serijske opreme.

Mala zamjerka sportski profiliranim sjedalima ide za time da za putnike na prednjim sjedalima ona znaju biti i neudobna po širini, za one malo krupnije konstitucije. U svakom slučaju, ako se odlučite za ovu kombinaciju, provjerite jesu li vam udobna prije odluke o kupnji.

Naš testni model Scale je imao trocilindrični benzinski 1,0-litreni TSI turbo motor snage 115 KS (85 kW) najvećeg okretnog momenta 200 Nm pri 2000 o/min. Snaga na prednje pogonske kotače prenosi se ručnim šesterobrzinskim mjenjačem, koji je precizan i praktičan. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,8 sekundi, a krajnja brzina 201 km/h. Za one koji možda nisu upoznati s ovakvim trocilindričnim tipom malenih turbo motora od samo 999 cm³ snaga od 115 KS zvučati će vam prilično intrigantno, no reski zvuk i odziv ovoga agregata kad pritisnete malo žešće papučicu gasa bit će vam sasvim iznenađujući. U mirovanju je motor izuzetno tih, a pri brzini na autocesti od 140-150 km/h razina buke u kabini ne prelazi 70 do 75 decibela. Ono što ćete u gradskoj vožnji najprije primjetiti jest da vam treća brzina nije dominantna, već je to, zbog malenog obujma motora i njegove manje elastičnosti više - druga brzina. Malo više rada ručicom mjenjača ipak ne smeta, već daje dojam sportski angažirane vožnje. Naročito uz dimenzije guma koje smo imali na našem testnom modelu; 205/50R17.

Što se cijene tiče, ona je za model Scala Style 1.0 TSI s bogatom serijskom opremom već od 123.791 kuna, a naš testni model s dosta dodatne opreme poput npr. ACC (prilagodljivog tempomata), Lane Assist (potpora zadržavanja vozila u voznoj traci), Rear Traffic Alert (radarski potpomognuto upozorenje na promet straga) ili Park Pilot (pomoći pri parkiranju), odnosno kotača većih dimenzija (17 cola) - sa svim davanjima iznosi 183.064 kune.