Posao sa memorabilijama, koji je HRC najavio u travnju 2025., ima za cilj ponuditi ljubiteljima motorsporta diljem svijeta priliku da posjeduju dio autentične trkaće povijesti prodajom vrijednih trkaćih bolida, motora i njihovih dijelova
Honda je servirala pravu poslasticu za sve pasionirane ljubitelje Formule 1, jer će njihov trkaći odjel Honda Racing Corporation (HRC) na aukciji prodati posljednji Honda V10 motor pod brojem V805 automobila RA100E.
Vozač Formule 1 koji je koristio ovaj motor i bolid je nitko drugi nego legendarni i prerano, tragično preminuli trostruki svjetski prvak Formule 1 Ayrton Senna.
Da podsjetimo, ovaj je motor vozio veliki F1 šampion na Svjetskom prvenstvu Formule 1 FIA 1990. godine, a koji je bio ugrađen u bolid McLaren Hondu MP4/5B. Aukcija će se održati 15. kolovoza u Carmelu u Kaliforniji, na Bonhams Quail Auctionu.
Bonhams je izvjesio početnu očekivanu cijenu od 80.000 do 120.000 dolara, odnosno 70.000 do 100.000 eura. Naravno, ne treba niti reći da će cijena ovog V10 motora u konačnici biti višekratno veća.
Autentična povijest motorsporta
Posao sa memorabilijama, koji je HRC najavio kao novi pothvat u travnju 2025., ima za cilj ponuditi glavnim ljubiteljima motorsporta diljem svijeta priliku da posjeduju dio autentične povijesti motorsporta prodajom vrijednih trkaćih strojeva, motora i njihovih dijelova. Prva stavka u ovom pothvatu je Sennin V10 motor.
Motor, pažljivo rastavljen od strane vještih mehaničara HRC-a, će biti prodan u prekrasnoj vitrini sa svim dijelovima. Ovaj motor sa serijskim brojem V805 Senna je koristio tijekom zagrijavanja za Veliku nagradu Japana održanu na stazi Suzuka u listopadu 1990. i tijekom utrke na Velikoj nagradi Australije u Adelaideu 4. studenog 1990. Priložen je originalni certifikat HRC-a kojim se dokazuje autentičnost motora.
Zadnja godina V10 motora u Formuli 1
Tipično, Hondini F1 motori iz ovog doba vraćeni su u Japan na analizu, rastavljani radi provjere istrošenosti i umora, te često odbačeni. Međutim, budući da je 1990. bila posljednja godina za V10 motor, a razvoj V12 motora za sljedeću godinu već je započeo, V805 je sačuvan u izvornom stanju bez rastavljanja. To ga čini posljednjim Hondinim F1 V10 motorom koji je Ayrton Senna zapravo koristio u utrci, što je vrlo vrijedan dio povijesti.
Inače, ovaj V10 motor je imao obujam od 3,5 litara i snagu više od 680 KS pri 12.800 okr./min. U bolid je bio ugrađen McLarenov poprečni 6-stupanjski mjenjač. I da, Ayrton Senna je te 1990. godine osvojio svoj drugi naslov svjetskog prvaka Formule 1. Momčadski kolega u McLaren Hondi mu je bio te godine Gerhard Berger.
Svaki kolovoz, poluotok Monterey u Kaliforniji domaćin je 'Monterey Car Weeka', tjednog događaja koji uključuje natjecanja, aukcije i utrke povijesnih automobila. Entuzijasti i kolekcionari iz cijelog svijeta okupljaju se kako bi vidjeli i licitirali za povijesno značajne automobile.
HRC planira proširiti ovaj posao u Japanu putem aukcija i drugih sredstava u budućnosti.