uoči premijere

Škoda pokazala prvu sliku Vision O koncepta: Ovo je najava budućnosti karavana

31.07.2025 u 11:44

Bionic
Reading

Elegantni profil Vision O koncepta otkriva temeljne oblike studije koja razvija dizajnerski jezik marke Modern Solid, a istovremeno nagovještava budućnost jednog od najomiljenijih Škodinih stilova karoserije: karavana

Karavani su u srcu Škodinog DNK-a. Octavia Combi trenutno je u svojoj četvrtoj generaciji i ostaje dugogodišnji bestseler - čak je i na vrhu ljestvica najprodavanijih karavana na mnogim tržištima. Superb Combi također je vrlo popularan među kupcima. Stoga ne čudi da je Škoda predana nastavku nasljeđa karavan karoserije u budućnosti.

Koncept Vision O, čija bi premijera trebala biti u rujnu u Münchenu, nudi rani uvid u to kako bi budućnost mogla izgledati. Najavna slika prikazuje oštre linije prednjih svjetala i aerodinamične krivulje karoserije. Ključne značajke uključuju strmo nagnuto vjetrobransko staklo i blago nagnutu liniju krova - dizajnerske elemente koji su karakterizirali najuspješnije Škodine karavanske modele.

Prema riječima vanjskog dizajnera Jounggeena Kima, koji je radio na vanjskom dizajnu studije, Vision O predstavlja evoluciju Škodine dizajnerske filozofije: 'Moj je zadatak bio primijeniti moderni solidni jezik na karavan“, kaže.

Škoda Vision O - najavni video Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Cijeli koncept ukorijenjen je u principima kružnosti, što se odražava i slovom 'O' u nazivu. Kružnost znači stavljanje snažnog naglaska na održivost, recikliranje i ponovnu upotrebu - ne samo u konstrukciji i materijalima vozila, već i u njegovoj praktičnoj svakodnevnoj funkciji.

Jedna riječ

Kao dio predstavljanja koncepta Vision O, dizajnerski tim Škoda Auta je zamoljen da opiše vozilo jednom riječju ili frazom. Jounggeen Kim odabrao je 'sve u jednom'. 'Ovaj automobil je napravljen za sve', objašnjava. Ta je fraza utjecala i na cjelokupni izgled i funkcionalnost koncepta.

'Škodu vidim kao obiteljski orijentiranu marku - praktičnu, pouzdanu i vrijednu povjerenja', nastavlja Kim. 'Ciljao sam odraziti te kvalitete kroz novi dizajnerski jezik Modern Solid.' Iako Vision O uvodi potpuno nove dizajnerske elemente, Kim je također crpio inspiraciju iz Škodine prošlosti: 'Cijenio sam detalje iz ranijih Škodinih modela poput Yetija i Roomstera', napominje. Što se tiče kreativnog utjecaja, osvrnuo se i na svijet češke arhitekture, koja je donijela geometrijske oblike u mekom i elegantnom obliku. 'Rezultat je dizajn koji djeluje moderno, jednostavno, svježe i bezvremenski', kaže Kim.

Riječ s vrha

Izvršni direktor Škoda Auta, Klaus Zellmer, podijelio je sljedeću izjavu o konceptu: 'Studija dizajna Škoda Vision O će istaknuti buduću putanju karavan modela pod utjecajem novih tehnologija, održivosti i bogatog iskustva Škoda Auta u ovom segmentu. Ovo će biti jedan od naših najznačajnijih koraka u daljnjem razvoju i evoluciji našeg dizajnerskog jezika za ovo razdoblje tranzicije u automobilskoj industriji. To će nas pozicionirati da ostanemo glavni igrač u segmentu karavana, gdje je Škoda Auto angažiran od 1920-ih. Uzbuđeni smo što ćemo ovaj koncept predstaviti svijetu početkom rujna 2025., označavajući novo doba za Škoda Auto.'

Prema Kimovim riječima, rad na konceptu Vision O bio je izuzetno ispunjavajuće iskustvo: 'Iako je vremenski okvir bio intenzivan, priprema konceptnog automobila u mnogočemu je oslobađajuća od rada na proizvodnom modelu. Pravila nisu toliko kruta; tim je manji i čvršće povezan - stvara vrlo kreativnu atmosferu.'