ALTERNATIVNI POGON

Pogonski sklop za BMW i Hydrogen NEXT: BMW Grupa posvećena je vodikovoj tehnologiji gorivnih ćelija

30.03.2020 u 15:48

Bionic
Reading

Iako BMW Group nema dvojbe prema dugoročnom potencijalu pogonskih sustava za gorivne ćelije, proći će vrijeme prije nego što kompanija ponudi proizvodni automobil pogonjen vodikovom tehnologijom gorivnih ćelija

BMW je objavio kako je razvoj alternativnih tehnologija pogonskog pogona glavni prioritet BMW grupe. Bavarski proizvođač automobila nudi prve virtualne uvide u sustav pogona za BMW i Hydrogen NEXT i ponovno potvrđuje svoju opredijeljenost da slijedi pažljivo promišljen i sustavan put do mobilnosti bez emisija. Ovaj pristup također uključuje pažljivo razmatranje različitih zahtjeva tržišta i kupaca kao dijela tvrtke Power of Choice strategije. Usredotočenost na kupca i potrebna fleksibilnost za to su od ključne važnosti u olakšavanju proboja za održivu mobilnost na globalnoj razini.

Klaus Fröhlich, član uprave BMW AG-a, istraživanje i razvoj je izjavio: 'Uvjereni smo da će različiti alternativni sustavi pogonskih sklopova u budućnosti postojati jedan pored drugog, jer ne postoji jedinstveno rješenje koje bavi se cijelim spektrom potreba za mobilnošću kupaca širom svijeta. Tehnologija vodikovih gorivnih ćelija dugoročno bi mogla postati četvrti stup našeg portfelja pogonskih sklopova. Modeli gornjeg dijela u našoj izuzetno popularnoj obitelji X ovdje bi napravili osobito pogodne kandidate.' BMW grupa surađuje s Toyota Motor Corporation na tehnologiji gorivnih ćelija od 2013. godine.

Budući izgledi za tehnologiju vodikovih gorivnih ćelija

Iako BMW Group nema dvojbe prema dugoročnom potencijalu pogonskih sustava za gorivne ćelije, proći će vrijeme prije nego što kompanija ponudi svojim kupcima proizvodni automobil pogonjen vodikovom tehnologijom gorivnih ćelija. To je prije svega zbog činjenice da pravi okvirni uvjeti još nisu uspostavljeni. 'Prema našem mišljenju, vodik kao nositelj energije prvo se mora proizvoditi u dovoljnim količinama po konkurentnim cijenama koristeći električnu energiju. Vodik će se tada koristiti prvenstveno u aplikacijama koje se ne mogu izravno naelektrizirati, poput prijevoza teških tereta na velike udaljenosti', rekao je Klaus Fröhlich. Trenutno ne postoji potrebna infrastruktura, poput opsežne, europske mreže stanica za punjenje vodika. Međutim, BMW grupa napreduje svojim razvojnim radom na području vodikove tehnologije gorivnih ćelija. Tvrtka koristi vrijeme dok se ne uspostave infrastruktura i trajno proizvedena opskrba vodikom kako bi značajno smanjili troškove proizvodnje pogonskog sustava. BMW grupa već dovodi na tržište električna vozila s baterijama s održivom energijom i uskoro će svojim kupcima nuditi širok spektar elektrificiranih vozila. Ukupno 25 modela predviđeno je za pokretanje do 2023. godine, uključujući najmanje dvanaest s potpuno električnim pogonskim sklopom.

Početni tehnički detalji pogonskog pogona za BMW i Hydrogen NEXT

'Sustav gorivnih ćelija za pogonski sklop za BMW i Hydrogen NEXT stvara do 125 kW (170 KS) električne energije kemijskom reakcijom vodika i kisika iz okolnog zraka', objašnjava Jürgen Guldner, potpredsjednik Hydrogen Fuel Cell Projekti tehnologije i vozila u BMW grupi. To znači da vozilo ne emitira ništa osim vodene pare. Električni pretvarač smješten ispod gorivne ćelije prilagođava razinu napona i električnog pogonskog sklopa i akumulatora vršne snage, koji se napaja kočnom energijom, kao i energijom iz gorivne ćelije. U vozilu se nalazi i par spremnika od 700 bara, koji zajedno mogu sadržavati šest kilograma vodika. 'To jamči veliki domet bez obzira na vremenske uvjete', napominje Guldner. 'A dopunjavanje goriva traje samo tri do četiri minute.' Peta generacija eDrive jedinice postavljena za svoj debi u BMW-u iX3 također je u potpunosti integrirana u BMW i Hydrogen NEXT. Baterija vrhunske snage koja se nalazi iznad elektromotora ubrizgava dodatnu dozu dinamike pri preticanju ili ubrzanju. Ukupna snaga sustava od 275 kW (374 KS) potiče tipičnu dinamiku vožnje po kojoj je BMW poznat. Ovaj električni pogonski sklop s gorivnim ćelijama biti će pilot u maloj seriji temeljenoj na trenutnom BMW-u X5 koji BMW Group planira predstaviti 2022. Ponuda za kupce pokrenuta tehnologijom vodikovih gorivnih ćelija biti će na tržište najranije u drugoj polovici ovog desetljeća BMW Group, ovisno o globalnim tržišnim uvjetima i zahtjevima.

Suradnja s Toyotom se nastavlja

Kako bi se osiguralo da je idealno spremno udovoljiti tehnološkim zahtjevima vozila na gorivne ćelije na vodik do druge polovice ovog desetljeća, BMW Group udružuje se s Toyota Motor Corporation u sklopu uspješnog partnerstva koje datira iz 2013. godine. Dva proizvođača udružila su snage kako bi radili na sustavima za pogon gorivnih ćelija i skalabilnim, modularnim komponentama za vozila na vodikove gorivne ćelije u skladu s sporazumom o razvoju proizvoda. Gorivne ćelije iz suradnje s Toyotom bit će smještene u BMW i Hydrogen NEXT, uz skup goriva i ukupni sustav koji je razvila BMW Group. Kao i partnerstvo na razvoju i industrijalizaciji pogona goriva Tehnologija za masovno tržište, dvije tvrtke su također članice Vijeća za vodik. Bogatstvo drugih vodećih tvrtki u energetskom, prometnom i industrijskom sektoru pridružilo se Vijeću za vodik od 2017. godine, povećavajući tako svoje razine na preko 80 članova. Toyota već godinama radi na alternativnom pogonu s vodikovim gorivnim ćelijama, posebno na modelu Mirai.

BMW Group uključena je u istraživački projekt BRYSON

Sudjelovanje BMW Grupe u istraživačkom projektu BRYSON (njemački akronim za 'svemirske spremnike vodika s optimiziranom upotrebljivošću') naglašava njegovu vjeru u buduću održivost i potencijal tehnologije vodikovih gorivnih ćelija. Ova povezanost između BMW-a AG, Sveučilišta primijenjenih znanosti u Münchenu, Leichtbauzentrum Sachsen GmbH, Tehničkog sveučilišta u Dresdenu i WELA Handelsgesellschaft mbH nastoji razviti pionirske rezervoare za visokotlačno skladištenje vodika. Oni trebaju biti dizajnirani tako da omoguće jednostavnu integraciju u buduće univerzalne arhitekture vozila. Projekt ima za cilj razvijati spremnike vodika ravnog dizajna. Ovaj projekt će se pokrenuti tijekom tri i pol godine i uz financiranje Federalnog ministarstva gospodarstva i energetike, ovaj će projekt također pomoći u smanjenju troškova proizvodnje rezervoara za vodik za vozila s gorivnim ćelijama, omogućavajući im da se natječu učinkovito s električnim vozilima s baterijama.

  • +8
BMW i Hydrogen NEXT Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW AG