Svjetska premijera

Ovo je novi Mercedes GLA: Prostraniji, sigurniji, dizajniran po mjeri milenijalaca

12.12.2019 u 14:50

Bionic
Reading

Na novom modelu GLA vrata sežu preko pragova, poboljšavajući jednostavnost pristupa, dok okviri vrata ostaju čisti i poboljšavaju zaštitu od udara u slučaju bočnog sudara

Mercedes-Benz u srijedu je na internetu predstavio drugu generaciju svog kompaktnog SUV-a, model GLA. Bilo je to prvi put da je marka premijerno predstavila novi model na live streamu. Model GLA još kao konceptni automobil predstavljen je 2013. na sajmu automobila u Šangaju, a nešto kasnije proizvodna je verzija bila predstavljena na IAA u Frankfurtu.

Naziv GLA osmišljen je u skladu s revidiranom Mercedes-Benzovom nomenklaturom za SUV modele. To je službeno najavljeno u studenom 2014. kako bi se započelo s predstavljanjem u 2015. Međutim, naziv GLA-klase već je bio u skladu s novom strukturom imenovanja modela od svog predstavljanja. Prema ovoj shemi, SUV-ovi koriste bazno ime 'GL', nakon čega slijedi pozicioniranje modela u hijerarhiji Mercedes-Benza. Slovo 'G' označava Geländewagen (njemački za terenska vozila) i aludira na dugovječni model G-Wagen. Nakon toga slijedi slovo 'L' koje djeluje kao poveznica sa slovom 'A', pa je tako GLA SUV ekvivalent A-klasi. Ideja njemačkog proizvođača je bila da dizajnira model za nadmetanje s BMW-om X1 i Audijem Q3.

Mercedes-Benz GLA Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Novi GLA će kod europskih zastupnika Mercedes-Benza stići u proljeće iduće godine i krenuti u prodaju u SAD-u i Kini idućeg ljeta. Time je ovaj model posao osmi član Mercedesove kompaktne obitelji automobila i ulazni model kad se radi o SUV-u. Temeljen je na A klasi i pozicioniran ispod praktičnijeg modela GLB-a koji nudi čak osam sjedala, kao suparnik BMW-u X2 i Audiju Q2.

'GLB je najfunkcionalniji i najprostraniji predstavnik naše kompaktne klase, dok je novi GLA pozicioniran kao sportski brat i kao SUV stil života', izjavila je Mercedes-Benzova šefica prodaje i tržišta, Britta Seeger.

GLA cilja na milenijalce koji još nisu zasnovali obitelj, prije nego što prijeđu na veće i prostranije modele.

Najnoviji GLA pruža više unutarnjeg prostora od prve generacije za prijevoz osoba i njihove prtljage. Prema dimenzijama, novi je GLA dug 4410 mm (- 14 mm u odnosu na prethodnu generaciju), širok 1834 mm (+ 30 mm), visok 1611 mm (+ 104 mm), dok mu je međuosovinski razmak 2729 mm (+ 30 mm) i nudi više prostora za glavu sprijeda i više prostora za noge straga.

Promjene dizajna uključuju uspravni prednji dio, kratke prevjese sprijeda i straga i zaštitnu oblogu podnice.

U unutrašnjosti je nadzorna ploča usidrena samostojećom jedinicom zaslona, ​​dostupnom s dva 7-inčna zaslona ili s dva 10,25-inčna zaslona. Novi GLA, kao i noviji modeli marke, sadrži Mercedes-Benz User Experience ili MBUX, infotainment sustav, a nudi i sveobuhvatni paket sustava pomoći vozaču. Njegov aktivni sustav pomoći pri kočenju može primijeniti autonomno kočenje kako bi se izbjegao mogući sudar ili smanjila njegova ozbiljnost. Paketi pomoći u vožnji sada uključuju funkciju manevra skretanja, funkciju upozoravanja koja upozorava vozača da se približava biciklistima ili vozilima i upozorenje kada se pješaci detektiraju u blizini pješačkog prijelaza.

Novi GLA se oslanja na četverocilindrične benzinske i dizelske motore koji su u potpunosti modernizirani za novo izdanje serije kompaktnih modela. U usporedbi s prethodnom generacijom, odlikuje ih značajno povećan specifični učinak te poboljšana učinkovitost i emisije. U pripremi je i model bez emisije štetnih plinova s ​​plug-in hibridnim pogonskim sustavom treće generacije.

Ulazni benzinski motor je M 282 obujma 1332 cm³u modelu GLA 200 (kombinirana potrošnja goriva 5,9-5,6 l/100 km, kombinirana emisija CO2 135-129 g/km). Njegova snaga je 163 KS (120 kW), a najveći okretni moment 250 Nm. Ovaj motor ima sustav isključenja cilindara za učinkovit rad u rasponu djelomičnog opterećenja.

Najjači motor je onaj u modelu Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (kombinirana potrošnja goriva 7,5-7,4 l/100 km, kombinirana emisija CO2 171-170 g/km), a radi se o 2-litrenom četverocilindričnom turbomotoru koji ima neposredan odziv na naredbe papučice gasa, a snaga mu je 306 KS (225 kW). Najveći okretni moment mu je 400 Nm. Kućište motora je izrađeno od čvrstog lakog aluminija, čime se smanjuje težina vozila tamo gdje je najvažnije za dinamiku vožnje. Na ovom motoru je ugrađen turbopunjač Twin-Scroll, koji kombinira optimalnu reaktivnost pri malim brzinama motora uz snažno povećanje snage pri većim brzinama.

  • +8
Mercedes-Benz GLA Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Novi GLA može biti opremljen trajnim sustavom pogona na sve kotače 4MATIC s potpuno promjenjivom raspodjelom zakretnog momenta kao opcija. Komponente integralnog pogona 4MATIC uključuju razvod okretnog momenta prema stražnjoj osovini, koji je integriran u automatizirani mjenjač s dvostrukim kvačilom, i diferencijal stražnje osovine s integriranom multi-plate višelamelnom spojkom. Sastoji se od šest ploča (12 površina trenja) s prevlakom od ugljičnih vlakana i može prenositi čak 1000 Nm obrtnog momenta.