tehnologija

Novi Kijin iMT mjenjač; inteligentni ručni mjenjač zadržava angažman vozača i povećava učinkovitost

Kijin iMT zadržava rad uobičajenog ručnog mjenjača, s papučicom kvačila i ručnim mijenjanjem brzina

Kijin iMT zadržava rad uobičajenog ručnog mjenjača, s papučicom kvačila i ručnim mijenjanjem brzina

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA/Grafička obrada:Z.M.

Ručni iMT mjenjač uvodi novu tehnologiju ‘clutch-by-wire’ kvačila umjesto mehaničke veze između vozača i prijenosa, a ugrađivat će se u obitelj modela Ceed s novim inačicama EcoDynamics +

Kia Motors je otkrila više detalja svog novog inteligentnog ručnog mjenjača (iMT) koji je dizajniran za seriju njihovih blagih hibridnih električnih vozila (MHEV). Sustav spojke povezane žičanim putem (‘clutch-by-wire’) dizajniran je tako da poveća efikasnost goriva i smanji emisiju CO₂, zadržavajući pritom vozačev angažman s konvencionalnim ručnim mjenjačem.

Umjesto mehaničke veze, iMT-ovo kvačilo djeluje isključivo elektronički i integrirano je s 48-voltnim blagim hibridnim (MHEV) pogonskim sklopom. IMT surađuje s blago hibridnim starterom/generatorom (MHSG) kako bi ugasio motor ranije od Kijinog Idle Stop & Go start-stop sustava kada se zaustavi. To poboljšava ukupnu učinkovitost goriva i može smanjiti emisiju CO₂ za oko 3 posto u stvarnim uvjetima vožnje.

Kijin iMT zadržava rad uobičajenog ručnog mjenjača, s papučicom kvačila i ručnim mijenjanjem brzina

Kijin iMT zadržava rad uobičajenog ručnog mjenjača, s papučicom kvačila i ručnim mijenjanjem brzina

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Odabrani stupanj prijenosa ostaje uključen čak i ako je motor isključen. Motor se ponovo pokreće u istom stupnju prijenosa čim vozač pritisne ili kočnicu ili papučicu gasa zahvaljujući izbijanju snage koju pruža MHSG. Mjenjač ponovno pokreće motor u neutralnom položaju (s otvorenom spojkom) ako vozač pritisne papučicu kvačila za promjenu stupnja prijenosa ili ako je brzina vozila preniska za trenutno uključeni stupanj prijenosa.

iMT zamjenjuje mehaničku vezu između vozača i prijenosa tehnologijom 'clutch-by-wire'. To omogućava manji spremnik tekućine kvačila, jer signal za promjenu stupnja prijenosa pruža jedinica za kontrolu prijenosa (TCU)

iMT zamjenjuje mehaničku vezu između vozača i prijenosa tehnologijom 'clutch-by-wire'. To omogućava manji spremnik tekućine kvačila, jer signal za promjenu stupnja prijenosa pruža jedinica za kontrolu prijenosa (TCU)

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Kako funkcionira Kijin iMT mjenjač - korak po korak

  • Vozač ostavlja automobil u brzini dok počinje s usporavanjem, lagano usporavajući automobil (npr. zbod zavoja, raskrižja ili prometa)
  • Dok je u brzini, iMT šalje elektronički signal mjenjaču i MHSG-u kako bi se bezopasno isključio motor i otvorio spojku.
  • S isključenim motorom automobil nastavlja sa polaganim zaustavljanjem, a otvorena spojka ograničava usporavanje i omogućava automobilu da maksimalno iskoristi kinetičku energiju
  • Dok vozač pritišće gas, kako bi podigao brzinu, ili aktivira kvačilo za promjenu stupnja prijenosa, MHSG ponovno pokreće motor u odabranoj brzini vozača ili u neutralnom položaju (s otvorenom spojkom)
  • Električna snaga iz MHSG i 48-voltne baterije trenutno dovodi motor i prijenos do ispravne brzine
  • Ako automobil padne ispod određene brzine, motor se ponovo pokreće uz pomoć MHEV sustava, a spojka se zatvara, kako bi se izbjegao rad motora u uključenom zupčaniku
Kvačilo iMT-a aktivira se elektroničkim putem, integrirajući se glatko s 48-voltnim MHEV-ovim pogonima

Kvačilo iMT-a aktivira se elektroničkim putem, integrirajući se glatko s 48-voltnim MHEV-ovim pogonima

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Kijin novi iMT razvijen je u Tehničkom centru Hyundai Motor Europe u Offenbachu u Njemačkoj, a nadgledao ga je dr. Michael Winkler, šef pogona. Dr Winkler komentira: 'Uvijek gledamo nove načine za poboljšanje učinkovitosti i performansi pogonskog agregata, a iMT je jedna takva inovacija. Automatski ili prijenos sa dvostrukom spojkom odgovara mnogim vozačima, ali europski vozači posebno vole mijenjati brzinu za sebe. Uz sve veću potražnju za elektrificiranim modelima, iMT je rezultat toga što istražujemo načine kako elektrificirati 'klasični' ručni mjenjač.'

Dr Winkler nastavlja: 'Elektrifikacija je glavna tema razvoja diljem našeg europskog pogonske odjela, a naš rad obuhvaća razvoj 48-voltnih blagih hibridnih pogonskih agregata, sve do novog ‘clutch-by-wire’ iMT-a kao komplementarne tehnologije. Želimo vozačima i dalje pružiti poznatu i zanimljivu ručnu promjenu stupnja prijenosa, tako da je ovo idealno rješenje za novi asortiman MHEV pogonskih sklopova koje uvodimo u cijelu Europu u narednim mjesecima. '

Kijin iMT zadržava rad uobičajenog ručnog mjenjača, s papučicom kvačila i ručnim mijenjanjem brzina

Kijin iMT zadržava rad uobičajenog ručnog mjenjača, s papučicom kvačila i ručnim mijenjanjem brzina

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Poznavanje konvencionalnog ručnog mjenjača

Iako iMT uvodi novu tehnologiju ‘clutch-by-wire’ kvačila umjesto mehaničke veze između vozača i prijenosa, zadržava isti rad i angažman vozača kao i s uobičajenim ručnim mjenjačem. Novi sustav vozačima omogućuje uživanje u jedinstveno privlačnom pogonu koji dolazi zahvaljujući ručnom mjenjaču. Papučica kvačila djeluje na isti način kao i konvencionalni ručni mjenjač, s većom upravljivošću zahvaljujući elektromehaničkom upravljanju kvačilom i 'točkom spajanja' koji vozačima omogućuje glatko mijenjanje brzina.

KIA xCeed iz obitelji modela Ceed s novim 'EcoDynamics +' inačicama, a pokreće ih 1.6-litreni CRDi dizelski motor i blago hibridni sustav

KIA xCeed iz obitelji modela Ceed s novim 'EcoDynamics +' inačicama, a pokreće ih 1.6-litreni CRDi dizelski motor i blago hibridni sustav

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

IMT debitira u par MHEV linija modela s najnovijim Kijinim Smartstream motorima. Prva je obitelj modela Ceed, koja se sada prodaje na mnogim europskim tržištima s novim 'EcoDynamics +' inačicama, a pokreće ih 1.6-litreni CRDi dizelski motor i blago hibridni sustav. IMT će se također ugraditi u nadograđeni Kia Rio EcoDynamics +, koji bi u Europi trebao biti u prodaji tijekom trećeg tromjesečja 2020. godine s novim 1.0-litrenim T-GDi benzinskim blago-hibridnim pogonskim sklopom. Novi će prijenos biti usvojen na raznim budućim modelima tvrtke Kia, s tim da će marka predstaviti niz novih motora i MHEV-ovih pogonskih agregata kasnije 2020. godine.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!