DRUGI IZVORI ENERGIJE

Nissan započinje ispitivanje stacionarnog sustava za proizvodnju električne energije na bioetanol

07.03.2024 u 15:52

Bionic
Reading

Iako bioetanol iz sirka emitira CO2 tijekom SOFC proizvodnje energije, taj CO2 se apsorbira iz atmosfere tijekom procesa rasta sirka, pridonoseći ostvarenju ugljično neutralnog ciklusa gdje se povećanje CO2 učinkovito smanjuje na nulu

Nissan je objavio kako je razvio stacionarni sustav na bioetanol koji može proizvoditi energiju visoke učinkovitosti. Ispitivanja su počela u Nissanovoj tvornici Tochigi u Japanu s ciljem poboljšanja kapaciteta proizvodnje električne energije prema operacijama punog opsega od 2030. godine.

Godine 2016. Nissan je postao prva automobilska tvrtka u svijetu koja je stvorila pogonski sustav za vozila pokretan gorivnim ćelijama s čvrstim oksidom (solid oxide fuel cell - SOFC) na bioetanol. Nissan sada primjenjuje ovo iskustvo razvoja SOFC-a na stacionarne sustave za proizvodnju električne energije.

Značajke SOFC-a

SOFC se lako mogu upariti s reformatorima koji rade na visokim temperaturama i mogu generirati električnu energiju pomoću vodika dobivenog reformiranjem raznih vrsta goriva koja reagiraju s kisikom, uključujući etanol, prirodni plin i ukapljeni naftni plin (LPG ili UNP). Rad na visokim temperaturama promiče visoku katalitičku aktivnost, omogućujući SOFC-u da postigne visoku učinkovitost proizvodnje energije od 70 posto, u usporedbi sa 60 posto za gorivne ćelije s polimernim elektrolitom (polymer electrolyte fuel cells - PEFC).

Gledajući unaprijed, razvoj ćelije s metalnom podlogom, koja je sastavni dio SOFC sklopa, pomoći će u povećanju snage ćelije. Kao rezultat toga, vrijeme pokretanja i isključivanja može se skratiti, a operacije praćenja opterećenja mogu se izvesti kao odgovor na iznenadne fluktuacije u izlaznoj potražnji. To će omogućiti učinkovit rad SOFC sustava u budućnosti, kada se predviđa da će se sustav koristiti zajedno s obnovljivim izvorima energije.

Nabava bioetanola iz sirovine sirka

Stacionarni sustav za proizvodnju električne energije pogonit će se bioetanolom proizvedenim iz sirka (sorghum bioethanol), koji je zajednički razvijen s tvrtkom Binex Inc., a gorivo se nabavlja od Binexa. Ova komponenta će započeti od 2025.

Iako bioetanol iz sirka emitira CO2 tijekom SOFC proizvodnje energije, taj CO2 se apsorbira iz atmosfere tijekom procesa rasta sirka, pridonoseći ostvarenju ugljično neutralnog ciklusa gdje se povećanje CO2 učinkovito smanjuje na nulu.

Što je sirak i koje su mu osobine?

  1. Jednogodišnja zeljasta biljka iz porodice trava koja brzo raste i bere se za oko 3 mjeseca, što omogućuje višestruke žetve svake godine kada se uzgaja u odgovarajućim uvjetima.
  2. S obzirom na njegovu prilagodljivost hladnim i suhim područjima, može se uzgajati u širokom rasponu regija i na različitim tlima.
  3. Stabljika se koristi kao sirovina za etanol, a zrno se koristi za hranu, što znači da nema konkurencije proizvodnji hrane.
  4. Otpad stabljike nakon prešanja također se može koristiti u proizvodnji energije iz biomase.
  • +14
Nissan SOFC sustav Izvor: Promo fotografije / Autor: yoshito yanagida

Kazuhiko Murata, korporativni potpredsjednik odgovoran za inženjerstvo i razvoj proizvodnje pogonskih sklopova, kaže: 'Događaju se velike promjene u prijelazu s motora s unutarnjim izgaranjem na električna vozila. Nissan se suočava s raznim izazovima tehnološkog razvoja u novim područjima, a SOFC proizvodnja energije jedna je od naših prednosti. Nastaviti ćemo pridonositi promicanju elektrifikacije i naporima prema ugljičnoj neutralnosti s Nissanovim jedinstvenim, inovativnim tehnologijama.'

Nissan je predan postizanju ugljične neutralnosti u cijelom poslovanju tvrtke i životnom ciklusu proizvoda do 2050. godine.

Cilj je do 2050. godine u potpunosti elektrificirati opremu postrojenja uvođenjem inovativnih proizvodnih tehnologija i smanjenjem potrošnje energije. Kako bi se postigla neutralnost ugljika u proizvodnim pogonima, sva korištena električna energija bit će proizvedena iz obnovljivih izvora energije ili proizvedena s gorivnim ćelijama na licu mjesta koje koriste alternativna goriva.