EVOLUCIJA UNUTARNJEG IZGARANJA

Može li patentirana tehnologija turbopunjača po cilindru spasiti benzince i dizelaše?

20.10.2017 u 14:32

Bionic
Reading

Ne može. Ali im može produžiti prisustvo na tržištu. Prednosti bi trebale biti poprilične, no upitna je cijena i isplativost ovog projekta

Jim Clarke, Fordov bivši inženjer koji je osmislio modularni V8 i Duratec V6, pronašao je 'novi' način za unapređivanje performansa i smanjivanje potrošnje benzinaca i dizelaša. Ideja koju je patentirao zasniva se na individualnom smještanju turbopunjača na svaki cilindar zasebno.

Budući da bi puhala bila smještena u neposrednoj blizini ispušnih ventila, trebalo bi biti moguće učiniti ih znatno kompaktnijima, te samim time manje inertnima, što bi rezultiralo umanjenjem takozvanog efekta turbo-rupe.

Potrošnja bi također trebala biti znatno niža, a performanse, čak i kod motora malene zapremnine - superiornije.

Zasad se sve zasniva na teoriji, budući da Clarke još nije izradio prototip, no svakom vozaču kojem je jednom krepala turbina vjerojatno se diže kosa na glavi kada pomisli da bi jednog dana mogao imati automobil s više turbopunjača od Bugatti Chirona.

Turbopunjači također nisu jeftini, pa u svijetu gdje tehnologija baterija napreduje, a vrijeme punjenja istih se smanjuje, ostaje za vidjeti koliko bi ova ‘revolucionarna’ arhitektura mogla produžiti život benzincima i dizelašima.